Haosa teorija | 15. Maijs 2012 @ 08:59 |
---|
Mēģinot atrast bildi no šī ieraksta, ar zināmu nīgrumu bija jākonstatē, ka inbox viņu ir vienkārši kaut kur izmetis, jo tā vairs neparādās vispār albūmos ne ar, ne bez thumbnaiļiem, kā arī, kas jau nepatīkamāk, ka es nezkāpēc esmu aizmirsis vai neesmu pārkopējis daļu no bildēm savulaik no lokālā diska uz drošo dubultoto, līdz ar ko vispār vairs nav 2009. gada vasaras un rudens.
Dažas bildes no tā perioda, kā, piemēram, šī, inboxā ir, kas nozīmē, ka atkal jau būs jāskatās, ko pašam gribētos saglabāt. Jo inbox.foto mustdie un uzticēties tam nevar.
|
velkam to vanderful vōrld of klaud servises!
mōr laik bladī fog sērvisez: jū step evei fōr e moment end evrīsing venišez!
Lūk, lūk. Man no periodiem, kad bildēju gan ar govnodigitālo, gan filmu, palikusi tikai filma. Digital preservation ir kuce, bet filma -- he, nosvied sausā, vēsā vietā un aizmirsti, pēc tam, kad izraksi, būs uz mata tas pats, kas tur bija.
Lasīju tekstus par filmu industrijas kašķiem. No vienas puses digitālās kopijas ir vieglāk un lētāk štancēt un izplatīt. No otras - digitālie nesēji pārāk bieži bojājas, kopā ar pēdējo Toy Story kopiju, piemēram. Un tad vēl formātu maiņa ik pa pusotra - diviem gadiem, kas nozīmē jaunas iekārtas kinoteātriem par ogogo kādu naudiņu. Kamēr 35 milimetru filmas bez aizķeršanās var dragāt ar 40 gadus vecām iekārtām.
Jep. Ne velti digitālā ilgtermiņa saglabāšana pasaulē ir hot topiks, ko pēta kaudzēm vietās, amīši pat uzlika LoC paspārnē atsevišķu .gov domēnu: http://www.digitalpreservation.gov/ , un tā tālāk.
|
From: | jim |
Date: |
15. Maijs 2012 - 22:35 |
|
|
|
(Link) |
|
es pat, šķiet, zinu, kuru rakstu tu lasīji. pie tam triks ir tāds, ka DCP jeb digitālās kopijas ir lētākas izplatītājiem, toties iegādāt un uzturēt projekcijas iekārtas ir jāmaksā kinōteātriem, resp. "lētums" ir pilnībā vienpusējs, nevis absolūts; cepeša "glābiet 35 mm" būtība ir - kinoteātri ir spiesti nomainīt iekārtas izplatītāju spiediena rezultātā, un vecie milimetru projektori pazūd, un tev pazūd iespēja no ruļļa rādīt vecās filmu kopijas, kuras neviens uz DCP nepārdzen. tas pats forumcinemas taisās visdrīzākajā laikā pāriet tikai uz digitālo rādīšanu.
protams, ka tie digitālie faili ir trikī biznis, piemēram (joprojām filmu kontekstā), ir Latvijā tāds slavena kinovēstures figūra kā Aleksandrs Rusteiķis (uzņēmis grāvēju Lāčplēsis), kuram pieder slavens darbs "Daugava", skaņu filma (1934), kas nebija saglabājusies, līdz pavisam nesen kinomuzejā saviesīgas sarunas laikā ar Rusteiķa radiniekiem atklājās, ka filmas fragmenti ir gan saglabājušies un stāv apputējušā sainītī pagultē. kas pēc nepilniem simts gadiem būs noticis ar šīsdienas digitālajiem failiem, īsti nav skaidrs.
Nu, biznesa apritē esošie faili izdzīvos tie, kurus bieži lietos. Citādi tikai tie, kas būs nodoti kaut kādos speciālos ilgtermiņa uzglabāšanas repozitārijos, piem. amīšiem katru gadu tiek prezervētas 25 filmas, Eiropā — kā kurā valstī.
|
From: | jim |
Date: |
15. Maijs 2012 - 23:25 |
|
|
|
(Link) |
|
man piemēram tāpēc šķiet ļoti tālredzīga prasība mūsu augstskolā semestru galadarbus iesniegt mini DV kasetēs, kas ir pārbaudīts analogs formāts, kurpretī visi kursabiedri, kas visi filmē digitāli, spļauj zilimelnu par, viņuprāt, šādu apgrūtinošu arhaismu. resp., dženerālās publikas izpratne/izglītotība par digitalitātes ēnas pusēm galīgi nav liela.
Vari viņus mierināt, ka pat Francijas nacionālais audiovizuālais institūts/arhīvs, kuri nonstopā raksta visu .FR televīziju, izmanto lentes, lai ierakstu veic uz jaunākajiem makintošiem.
From: | shvep |
Date: |
15. Maijs 2012 - 12:38 |
|
|
|
(Link) |
|
Nēeenormāli laba bilde!
Tencinu. Tas no "Zero photoshopping" sērijas. :)
|
|