atlants ([info]atlants) rakstīja,
@ 2025-05-04 21:36:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Dažiem Maska pielūdzējiem, šķiet, ir radies priekšstats, ka Maska kritķiem pret Masku ir kaut kāds akls naids, neskatoties uz visiem viņa "labajiem darbiem". Bet patiesībā Maska kritiķiem ir daudz iemeslu viņu kritizēt par kaitējumu, kuru viņš nodara. Es drīzāk teiktu, ka daži Maska pielūdzēji ir akli savā mīlestībā pret viņu, jo uz viņiem ir iedarbojusies Maska propaganda.

Tesla, SolarCity un SpaceX līdz 2015. gadam bija saņēmuši vismaz 4,9 miljardus dolāru valsts subsīdiju dažādos veidos – federālās un štatu dotācijas, nodokļu atlaides, pircēju atbalsts. Tesla Gigafactory vien saņēma 1,3 miljardus dolāru no Nevadas štata. Tāpat katrs Tesla pircējs saņēma 7500 dolāru federālo atlaidi, kas netieši veicināja privāto automašīnu izplatību, nevis sabiedriskā transporta attīstību.

Hyperloop tika pasniegts kā revolucionārs transporta risinājums, bet realitātē tas nekad netika attīstīts – ne tika būvēti maršruti, ne reāli testi. Projekts tika plaši reklamēts tieši tajās teritorijās, kur tika plānoti sabiedriskā transporta attīstības projekti, piemēram, Kalifornijas ātrvilciens. Rezultātā sabiedrības un politiķu atbalsts tika novirzīts uz ilūziju, ka “drīz būs kas labāks”, un reālie projekti tika aizkavēti vai diskreditēti. Lasvegasas “Loop” jeb Boring Company tunelis ir vēl viens piemērs. Tika iztērēti aptuveni 50 miljoni dolāru publisko līdzekļu, lai izbūvētu pazemes tuneli, kurā brauc Tesla automašīnas ar šoferiem – nevis metro, bet Uber ar LED gaismām. Sākotnējie solījumi par ātrumu, automatizāciju un caurlaidību netika īstenoti.

SpaceX ir ieguvis vairāk nekā 10 miljardus dolāru federālo līgumu no NASA un ASV Aizsardzības departamenta. Lai arī daļa šo līdzekļu ir tehnoloģiski nozīmīgi, tas nostiprina Maska lomu kā valsts sponsorēta uzņēmēja, nevis tirgus ģēnija. Tikmēr sabiedriskā transporta infrastruktūra – metro, vilcieni, sabiedriskais transports – ASV joprojām cieš no hroniska nepietiekama finansējuma.

Milzīgās subsīdijas un politiskā iecietība pret Elona Maska projektiem ilustrē prioritāšu novirzīšanos – no kopējā labuma uz privātiem solījumiem par nākotni, kas bieži vien izrādās tukšs PR vai “powerpoint” līmeņa futūrisms. Tikmēr reālajai infrastruktūrai, zinātnei un sabiedrībai būtiskām sistēmām trūkst līdzekļu un uzmanības.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


(Anonīms)
2025-05-04 22:16 (saite)
Tā varētu būt, atlants varbūt arī vēlētos normāli sarunāties bet tagad šķiet tāds aizdomīgs

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2025-05-04 22:17 (saite)
Zaudējot pozīcijas sabiedrībā, kreisie izmisīgi cenšas slāpēt citus viedokļus, ja ne citādi tad ar floodošanu un spamošanu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2025-05-04 22:18 (saite)
Bewt viņiem diezgan sūdīgi sanāk, tauta sāk vienkārši ņirgāties, iespējams ka par to šitas atlantds arī apvainojās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2025-05-04 22:19 (saite)
Jā, nu ko lai dara. Gan lai LV arī sāks šos no viosurienes mest ārā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2025-05-04 22:19 (saite)
Apvainojās par to, ka viņa dotajiem cipariem nav nekādu atsauču.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2025-05-04 22:21 (saite)
nu jā šī suga neko radīt nevar, atšķirībā no tā paša maska, bet izmisīgi vēlas turpināt visu pārdalīt sev par labu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2025-05-04 22:21 (saite)
Patiesībā viņus varētu definēt kā parazītus

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2025-05-04 22:23 (saite)
Nu tas būtu diezgan radikāli bet vispār pamatoti, ne jau velti ASV viņus tagad tīra ārā, v iņi protams izmisīgi brēc par kaut kādām ``sabiedrības interesēm`` kuras patiesībā ir šo kreiso intereses labi dzīvot uz radošo cilvēku rēķina, minētais parazītisms tātad.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

līgums ===== sponsorēšana
(Anonīms)
2025-05-04 22:31 (saite)
Skatīt Dragon un Starliner "sponsorēšanas" budžetu un rezultātus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: līgums ===== sponsorēšana
(Anonīms)
2025-05-04 22:33 (saite)
Te bija raudāšana par NASA budžeta apgriešanu, bet nu ja paskatās šīs 2 programmas, tad kaut kā ir labi redzams kuram sanāk

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: līgums ===== sponsorēšana
(Anonīms)
2025-05-04 22:37 (saite)
Tiem kas tankā, NASA budžeta apgriešana nav pārsteigums. SLS debakle marinējās jau n gadus, kādam vienkārši jāizdara nepatīkamais un japārstāj sviest nauda ugunī. Ar EDS sirgstošie gan ar loģiku īpaši nedraudzējas, vai negrib.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: līgums ===== sponsorēšana
(Anonīms)
2025-05-04 22:38 (saite)
Nu jā labāk ir lēgt līgumu ar spaceX, ko prakse arī parāda

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: līgums ===== sponsorēšana
(Anonīms)
2025-05-04 23:07 (saite)
Kāds arī bija mērķis, izstrādājot Commercial Crew programmu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2025-05-04 22:34 (saite)
NASA budžets vienmēr ir bijis piesaistīts iesaistīto štatu darba vietām. Ak nē, nāksies strādāt efektīvāk! Ja gribi braukt uz Marsu, pārcel ģimeni uz Starbase. Ja negribi pārcelt ģimeni, piereģistrē [info]atlants cibā un lobē kosmosa izpētes naudu uz savu štatu, SLS izmaksas be damned.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2025-05-04 22:37 (saite)
Strādāt efektīvi - tas ir tas ko valdības aģentūras, NASA ieskaitot bija atmācījušās

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2025-05-04 22:19 (saite)
💯

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2025-05-04 22:18 (saite)
Kā tad, ar tēju pie kamīna un ar tējkannu pa muti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?