- 20.2.07 13:58
- Bet es vakar, braucot sabiedriskajā transportā, kārtējo reizi domāju par biļešu sistēmu Rīgā. Ik pa laikam kādam ienāk prātā ieviest kaut kādas pārmaiņas - salikt visos braucamajos konduktorus, tad atkal aizvākt, likt biļetes tirgot vadītājiem, tramvajos uzstādīt aparātus, no 20 santīmiem biļešu cenu paaugstināt līdz 30, un ko tikai vēl ne. Tā vietā, lai izveidotu biļešu sistēmu, kas būtu ērti lietojama un atbilstu cilvēku vajadzībām. Kaut vai sadalot pilsētu vairākās zonās, maksu iekasējot atkarībā no tā, cik zonās vēlies pārvietoties, neatkarīgi no tā, cik transporta līdzekļos noteiktā laika posmā iekāp un uzkāp. Un tad mierīgi pa vienu zonu varētu braukt par tiem 20 santīmiem, pa divām - pa 30 vai kaut kā tā. Nē, vajadzīgs tā, lai sarežģītāk. Gan pašiem, gan tiem, kas to lieto.
- 45 piezīmesvieta jūsu piezīmēm
- 20.2.07 14:06
-
Ceru, ka tas domāts ironiski...sistēma ar biļetēm un zonām jau bija. Kaut kad atkal būs, jo "iesūkās, kas pārvērtīsies"(©Rainis)
- Atbildēt
- 20.2.07 14:09
-
Manuprāt, tas ir ideālais variants, jo ko nu nevaru ciest, tā ir štrunta biļetes pirkšana ikreiz, kad no punkta A uz punktu B jānokļūst, kombinējot vairākus transporta līdzekļus. Zonu sistēmā šāda problēma atkrīt, tu nopērc vienu biļeti un izmanto noteiktu laiku.
- Atbildēt
- 20.2.07 14:10
-
Turklāt maksā atkarībā no pārvietošanās attāluma.
- Atbildēt
- 20.2.07 14:12
-
Starp citu, finansiālā ziņā arī tas nevarētu būt neizdevīgi - vienas zonas biļete varētu maksāt, piemēram, 80 santīmus un būt izmantojama 2 stundas. 2 zonu - 1,20, 3 zonu - 1,50. Piemēram.
- Atbildēt
- 20.2.07 14:14
-
vienkārši - stundu garas e-biļetes caur mobilo telefonu, apmaksājamas ar īssziņu vai magnētisko automātu pie durvīm
- Atbildēt
- 20.2.07 14:16
-
ar automātu pie durvīm, jā
- Atbildēt
- 20.2.07 14:19
-
nopērc sev laiku
- Atbildēt
- 20.2.07 14:20
-
nosit laiku!
- Atbildēt
- 20.2.07 14:24
-
nezini kā nosist laiku? nosit sevi!
- Atbildēt
- 20.2.07 15:08
-
Nošauj laiku ar automātu pie durvīm.
- Atbildēt
- 20.2.07 14:07
-
Tās zonas tak jau ir noiets etaps. Bija tak jau. Tik un tā bardax bija.
- Atbildēt
- 20.2.07 14:21
-
un? Eiropā tā strādā
- Atbildēt
- 20.2.07 14:09
-
jebkura jaunas sistēmas ieviešana sadārdzina esošo
- Atbildēt
- 20.2.07 14:20
-
Vajag tā, lai nekas nav jādara. Lai tramvajs nočeko, kur tu iekāp un kur tu izkāp, un mēneša beigās piestāda rēķinu.
- Atbildēt
- 20.2.07 14:21
-
O!
- Atbildēt
- 20.2.07 14:21
-
jaa. peec pirkstu nospiedumiem piemeeram.
- Atbildēt
- 20.2.07 14:24
-
pričom te pirkstu nospiedumi, pēc čipkartes, protams
- Atbildēt
- 20.2.07 14:21
-
vajag, lai tramvajs atbrauc, kad nospiež pieturā pogu!
- Atbildēt
- 20.2.07 16:03
-
un aizbrauc arī...kad nospiež pieturā pogu :))
- Atbildēt
- 20.2.07 14:21
-
vajadzeetu taadu kaa krediitkarti, kuru tu novelc automaataa iekaapjot un novelc izkaapjot un kompis apreekjina tevis nobrauktos kilometrus un nonjem attieciigi naudinju. a to karti tu uzpildi taapat kaa telefona priekshapmaksas karti ar nopeerkamu kodu vai paarskaitiijumu.
- Atbildēt
- 20.2.07 14:22
-
ha, un es izkāpjot nenovilkšu, ko nu?
- Atbildēt
- 20.2.07 14:23
-
tad pati vainiiga, tramvajs turpinaas skaitiit taa itkaa tu braukaatu rinkjiem vien, rinkjiem vien :)
- Atbildēt
- 20.2.07 14:25
-
ir čipkartes, kas nostrādā magnētiskā laukā, nekas nav jānovelk, nedz jāiebāž
- Atbildēt
- 20.2.07 14:27
-
nevar viennozīmīgi pateikt, vai tu iekāp, vai izkāp. droši vien tu domā RFID, bet nu tur būs nelielas problēmas ar elektronisko izsekošanu
- Atbildēt
- 20.2.07 14:28
-
iekāpj pa vienām, izkāpj pa citām
- Atbildēt
- 20.2.07 14:29
-
kas ir elektroniskā izsekošana?
- Atbildēt
- 20.2.07 14:30
-
kļūs pieejama informācija par katra cilvēka pārvietošanos, piemēram, ja tās kartes piesaista cilvēka identitātei
- Atbildēt
- 20.2.07 14:31
-
mēs to jau sen bijām pelnījuši
- Atbildēt
- 20.2.07 14:34
-
jā, man arī patiktu, ja veikalā pietiktu tikai ielikt vārtos kredītkarti, iziet cauri vārtiem ar groziņu, un visa summa noskaitās nost no kartes, un es eju uz mājām. bet problēma, ka jebkurš var noskenēt, kur tas lielais plazmas televizors tagad ir nonācis, vai arī - pieiet pie dzīvokļa durvīm un palūkoties, kas tad tur iekšā. protams, ar tramvajiem, automātiem, konduktoriem un sabrauktiem cilvēkiem tam nav sakara :)
- Atbildēt
- 20.2.07 14:37
-
iedot pa galvu vai uzlauzt durvis ir vieglāk
- Atbildēt
- 20.2.07 14:37
-
nu nu. dārgās mašīnas nezog vienkārši aiz sagadīšanās, bet ar pamatīgu sagatavošanos.
- Atbildēt
- 20.2.07 14:36
-
Night clubs in Barcelona, Spain and in Rotterdam, The Netherlands, use an implantable chip to identify their VIP customers, who in turn use it to pay for drinks.
http://en.wikipedia.org/wiki/RFID - Atbildēt
- 20.2.07 14:39
-
bet priekš kam tad izgudrota informācijas kodēšana?
- Atbildēt
- 20.2.07 14:41
-
tas gan, iespēja iedot pa galvu paliks vienmēr, kamēr kustināsim pakaļas pa zemes virsu un nebūsim pieslēgti velotrenažieriem kinoteātros
- Atbildēt
- 20.2.07 14:45
-
o!
RFID opponents in the Christian community believe that RFID tagging could represent the mark of the beast (666) mentioned specifically in the Book of Revelation (see Revelation 13:16). - Atbildēt
- 20.2.07 14:31
-
Tas ir grūti - katrreiz karti novilkt. Vajag tādas kartes, kā Alpos slēpošanas trasēs, kur pietiek ar to, ka karte ir kabatā. Vārdsakot, katram kabatā pa RFID čipam, un viss notiek.
- Atbildēt
- 20.2.07 14:35
-
ok,, manis peecv der arii taa. es ar sabiedrisko transportu peedeejos 7 gados esmu braukusi reizes 7, taa kaa man peec idejas vispaabaa ir viena alga :D
- Atbildēt
- 20.2.07 14:36
-
vot, man ir aizdomas, ka visas šīs sistēmas ar vai bez konduktoriem izdomā tieši šādi cilvēki
- Atbildēt
- 20.2.07 14:48
-
vai tad tie ir cilvēki?
- Atbildēt
- 20.2.07 14:49
-
a tur informācija saglabājas čipā vai nolasītājā?
- Atbildēt
- 20.2.07 14:56
-
Nolasītājā. Pietiek, ja čipā ir identifikācijas numurs, visu pārējo informāciju var glabāt kādā datubāzē. Savādāk, ja čipu pazaudēsi vai salauzīsi, tad informācija tutū. Kredītkartēs jau arī neglabā informāciju par tava konta atlikumu.
- Atbildēt
- 20.2.07 15:07
-
ZAĶIEM RĪGU!
- Atbildēt
- 20.2.07 18:21
-
no name
un es te tā gaidu, kad visubeidzot atklās ar paklājiņiem lidojamo sezonu... tad tik būs!
un kad vēl cilvēkmīļie aizmirsīs, ka eksistē tāds vārds kā konduktors.. braukšanas maksa... ahh! - Atbildēt
- 20.2.07 20:35
-
Tev ko, pūstošo kapitālismu sagribējies?
- Atbildēt