Šodien, redzot tos daudzos jauniešus ar jurģa lentēm un arī kādu mazu puisīti ar tādu pašu pie krekla piespraustu, man vairs nav ilūziju, ka kādreiz tas viss tingeltangelis ap to betona stabu beigsies, ap kuru reizi gadā salido sūdu mušas ar grabošām zobu protēzēm un ordeņiem un šķindina stakanus un atstāj aiz sevis atkritumu kalnus. Viņi te paliks un čemodānus nekrāmēs un ar pirmo ekspresi prom nedosies. Paliks un būs. Un mēs vēl kādu laiku katrā 9. maijā griezīsim zobus sabiedriskajā uz to melni-oranži svītroto skatoties.
Uz kurieni gan lai šie vecūkšņi dotos un, for that point, kādēļ?
Kaitinoši? O, jā, viennozīmīgi. Jelkurš šāda veida pasākums ir kaitinošs, ieskaitot Plēšlāča dienas lāpu gājienus viegli un ne tik viegli "88" gaisotnē, LR proklamēšanas dienas cirku un pārējos naclocekļa pagarināšanas vingrinājumus.
Ne jau vecie. Jaunie. Vizināties apkārt ar krievu karogiem auto saspraustiem, treniņtērps ar Russia, šodien arī tās lentes. It kā viņi saprastu, ko tas nozīmē.
Manuprāt, visveselīgākā attieksme, ko šajā sakarā var ieņemt, ir vai nu simprocentīga šādu momentu ignorēšana, vai distancēšanās un skats uz to visu no malas, kā uz lētu cirka izrādi.
Pērkoņkrustieši toreiz no-FAIL-oja, bet, pat ja viņiem būtu izdevies, tagad mums vienkārši nebūtu TĀ betona staba. Ordeņus grabinātu citur, lai gan patiesībā (un lai Dies' man piedod par šo pseidoanonīmo interneta rejamkomentāru) šiem laiks būtu grabināt saviem pēdējā ceļojuma čemodāniem. Parasti tie tādi lielāki, garāki un no koka.
Ok. Veterāni lai paliek vēsturei. Bet ko jaunatnei māca skolās? Jebšu, taisni otrādi - ko nemāca?!
Nu tieši tā. Piemēram, viens mans krievvalodīgais paziņa "vīriešu dienā" esot prasījis savai meitai, vai viņa maz saprot, kādā valstī dzīvo, ja apsveic džekus tajā 27. februārī un cik muļķīgi tas ir.
Tieši tā - ko nemāca?! Ar interesi pasēdētu kādā vēstures stundā, ko māca Irina KautKāda. Esmu par 90 % pārliecināta, ka attiecīgajā tēmā nevienā stundā neizskanētu vārds "okupācija".
_ļa! Es būtu pat ar mieru PIEMAKSĀT (!!) lai varētu pasēdēt Irinas Jerofejevas (or whatever) pasniegtajā Latvijas vēstures stundā un paskatīties/paklausīties, kāda tad viņai tā vēsture izskatās..
Noteikti liela daļa no maniem skolēniem bija. Re, pat draugos viena skuķene no 10. klases izveidojusi galeriju 9.may , bēē , fui... Ziņā jau arī teica, ka visvairāk pasākumu apmeklē vecas tantes un jaunieši.
Negribi linku ielikt tomēr? Ja Tu būtu 117 kluči un neviena 'atbrīvotāja', viss vēl būtu ok.. Bet laikam jau ir naivi cerēt uz šādu versiju no manas puses, vai ne?
;) Manuprāt, tomēr, viens no universālākajiem Ņūtona likumiem (pašam gan vairāk interesē sadot pa muti Lencam šajā kontekstā, bet tā mēs pārāk tālu aizbrauksim beztēmā).
i'm just saying.. lūk ir reāls piemērs, kā tas strādā socioloģijā.
Ņūtona likumi attiecas uz cietu ķermeņu kustību, un, cik man zināms, tikai uz to. Mēģinot skaidrot socioloģiju ar mehāniku, Tu pieļauj, kā minimums, kategoriju kļūdu.
Un apzināti. Inerce ir universāls fenomens, un sastopama kā mehānikā, tā elektrotehnikā, tā arī sociālajā un ekonomikas sfērā. Arī nacionālās identitātes jautājumos. That's what we're actually observing here.
Man liekas, ka nav ko lekt augstāk par savu pakaļu uzskatot, ka mēs te visi esam baigie radikāļi un ceram, ka rīt visi krievi pamodīsies ar kājām pa priekšu. Domāju, ka ikvienam latvietim krievvalodīgo tingeltangelis ir un būs kaitinošs un tas ir pilnīgi normāli un tev te nav jāsprēgā ar kaut kādām virspusēji sagrābstītām gudrībām.
Kaitinoši? O, jā, viennozīmīgi. Jelkurš šāda veida pasākums ir kaitinošs, ieskaitot Plēšlāča dienas lāpu gājienus viegli un ne tik viegli "88" gaisotnē, LR proklamēšanas dienas cirku un pārējos naclocekļa pagarināšanas vingrinājumus.
Ok. Veterāni lai paliek vēsturei. Bet ko jaunatnei māca skolās? Jebšu, taisni otrādi - ko nemāca?!
Ziņā jau arī teica, ka visvairāk pasākumu apmeklē vecas tantes un jaunieši.
i'm just saying.. lūk ir reāls piemērs, kā tas strādā socioloģijā.
[unrelated]
Ja ne, nu tad šodien man ar tevi neizdosies sasniegt. Kopsaucēju.