Ziemas riepas

« previous entry | next entry »
Okt. 12., 2005 | 10:59 am
posted by: andzha in pajautaa

Sakarā ar to, ka esmu jauniņais auto pasaulē, ziemas riepu iegāde man ir noslēpumiem tīta lieta. Zvanīju uz iestādi, kur pirku mašīnu - viņi man piedāvā komplektu par aptuveni 140 Ls (riepas izmērs 185/65 R15). Cena būtu ok, taču negribas iegrābties. Tādēļ jautājumi:
1) Kas man ir jāzin, izvēloties ziemas riepas?
2) Ar ko atšķiras riepas ar radzēm?
3) Cik ilgi, apmēram, kalpo viens riepu komplekts, ja braukšanas stils ir izteikti mierīgs?
4) Vai nav izdevīgāk iegādāties universālo riepu komplektu, nevis mainīt katru rudeni un vasaru?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {14}

x-ƒ

from: [info]x_f
date: Okt. 12., 2005 - 11:35 am
#

2) Nu, tās ir ar radzēm. :) Radzes darbojas tikai uz ledaina ceļa, citādi (uz parasta apsniguša) starpības nav. Domāju, ka nav vērts, jo radžotās drīzumā Latvijā taisās aizliegt.
3) Kādas divas sezonas.
4) Noteikti nē. Cenas ziņā varbūt arī ir izdevīgāk (savā ziņā), taču no drošības viedokļa noteikti nē.

Atbildēt | Diskusija


LorDRameX

from: [info]lordramex
date: Okt. 13., 2005 - 12:19 pm
#

2. noder gan - ja jaabrauka daudz pa bambaaljiem kur nav nejausmas kas zem sniega apakshaa ira
un njehuja vinjas neaizliegs - jau ir atcelts tobish musu mudaki ir sapratushi ka nav muusu klimatiskie apstaaklji taadi pashi ka Vaacijaa

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]
date: Okt. 12., 2005 - 11:45 am
#

1) oi.. ja nezini, labāk prasi veikala/riepu servisa pārdevējam
2) ar cenu, braukšanas drošību (uz apledojuša ceļa) un lielāku asfalta plēšanau
3) aptuveni divas..trīs sezonas, pēc tam riepu gumija paliek cietāka un ziemas apstākļiem jau vairs nav tik laba braukšanai, kaut arī nodilums varbūt pat ir tīri ciešams..
4) nekādā gadījumā, kas der visam, tas neder nekam.. m+s ir štruntīga kombinācija :( braukt jau var, bet "aršana" nebūs :)

un.. nepērc riepas maximās un līdzvērtīgos veikalos..

Atbildēt


from: [info]mikii
date: Okt. 12., 2005 - 11:50 am
#

1) vajadzīgo izmēru jau zini, atliek tikai piemeklēt ražotāju pēc gaumes un maka
2)kā jau iepriekšminēja - lielu starpību nedos, ja nu vienīgi ikdienā sanāk Daugavu šķērsot pa ledu
3)kā kuram ražotājam - var vilkt arī trīs gadus, taču pavasarī laicīgi jānomaina uz vasaras riepām, jo ziemas riepas siltumā kļūst ļoti mīkstasun ātri dilst
4)cik zinu, daži lieto un ir vēl dzīvi, lai gan neiesaka - un atkal vainīgs gumijas sastāvs, kurš ir vidēji ciets, līdz ar to ir par mīkstu (ātri dilst) vasarā un ir par cietu (slikti turas uz ledus) ziemā. ja vari atļauties,labāk ņem atsevišķi.

Atbildēt


basta

from: [info]basta
date: Okt. 12., 2005 - 11:57 am
#

2) radzes neieteiktu - vinjas vajadziigas 2-3 reizes gadaa tad kad uz celja ir "riktiigs" ledus... uz asfalta - parastaa vinjas elliigi sliid... turklaat, kaa jau ieprieksh mineeja, vinjas taisaas kaut kad tuvaakajaa laikaa aizliegt...
3) jaa, 2-3 sezoonas mieriigi...
4) neee! naudas izteiksmes zinjaa varbuut, tachu labaak neriskeet...

Atbildēt | Diskusija


from: [info]piiljuks
date: Okt. 12., 2005 - 03:57 pm
#

No 2008. gada 1. maija vairs nedrīkstēs pa Latvijas ceļiem braukt ar riepām, kurām ir radzes.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


viuks

from: [info]viuks
date: Okt. 13., 2005 - 09:19 am
#

Varēs gan. Šo stulbo likumu tomēr atcēla.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]piiljuks
date: Okt. 13., 2005 - 07:33 pm
#

Paldies. Tagad zināšu.
Tomēr par likuma stulbumu vēl jāstrīdas. Kas ir labāk - katru gadu valstij jāizlieto miljoniem latu, lai uzturētu ceļus, kurus bojā arī tās mašīnu jūras radzes, vai tomēr labāk katram nopirkt ziemas riepu komplektu bez radzem?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


viuks

from: [info]viuks
date: Okt. 14., 2005 - 03:38 pm
#

Nu tā mašīnu jūra asfaltu nojāj mazāk, kā viens pārkrauts baļķvedējs.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]piiljuks
date: Okt. 14., 2005 - 08:59 pm
#

Nu tur jau ir runa par to, kāda kvalitāte asfaltam. Tur taču ir tik daudz momentu, kas jāņem vērā, lai uzbūvētu normālu ceļu pat tur, kur ir liela baļķvedēju gūzma.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]jealousy
date: Okt. 12., 2005 - 12:04 pm
#

1) Brends vienmer ir labāks par nebrendu. Dārgākās nevienmēr ir labākās
2) mašīna ies kā traktors pa kupenām un ledu. Uz asfalta čirkstēs. Aizbraukt uz eiropu nevarēsi, jau Polijā tev liks ar knaiblēm izraut visas radzes :)
3) četras sezonas meirīgi.
4) Izdevīgāk ir. Labāk nē. Laba ziemas riepa ir laba ziemas riepa. Ja brauc mierīgi, tad vasarā gan vari braukt ar dajebkādu riepu kas tik turas kopā.

P.S. Kas, kur un kādas riepas tev piedāvāja? Es ar kā reizi meklēju ziemenes.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]andzha
date: Okt. 12., 2005 - 01:51 pm
#

Tas piedāvājums par 140 Ls vairs nav spēkā - tjipa beigušās viņiem.
Tīklā atradu šito:
http://www.laneks.lv/lat/products/tyres/pkw/index.php

Atbildēt | Iepriekšējais


Aizliegts Viljams

from: [info]aizliegts_v
date: Okt. 12., 2005 - 01:11 pm
#

Radžotās ieteicamas, ja sanāk braukšana vairāk pa netīrītiem un piebraukātiem ceļiem, neradžotās tām līdzvērtīgas parasti ir tikai, ja nopietna brenda, lētā gala der tikai slapjam asfaltam, ne sniegam un ledum.

Atbildēt


viuks

from: [info]viuks
date: Okt. 13., 2005 - 09:24 am
#

1. Es parasti pērku kvalitatīvi atjaunotās. Nekad nevajag ņemt "mazlietotas". Galvenais ir noskaidrot pie pārdevēja, kas tas par brendu un kur ražots.
2. Braukāsi pārsvarā pa Rīgu - bez radzēm. Arpus Rīgas - radzes.
3. 3 - 4 sezonas
4. Nē.

Atbildēt