kanariņš - spēlītes_šahs un mats valsts uzņēmumam 8 gājienos [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

spēlītes_šahs un mats valsts uzņēmumam 8 gājienos [Aug. 30th, 2010|05:58 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
13. nov. 1991. g. - 26. marts 1992. g.
Latvijas Republikas Rūpniecības un enerģētikas ministrija / Rīgas motorūpnīca “Sarkanā Zvaigzne”

26. marts 1992. g. - 12. jūl. 1993. g.
Latvijas Republikas Rūpniecības un enerģētikas ministrija / Valsts Rīgas motorūpnīca

12. jūl. 1993. g. - 03. aug. 1993. g.
Latvijas Republikas Rūpniecības un enerģētikas ministrija / Valsts akciju sabiedrība “Rīgas motorūpnīca”

03. aug. 1993. g. - 10. maijs 1994. g.
Latvijas Republikas Finansu ministrija // Valsts uzņēmumu departaments / Valsts akciju sabiedrība “Rīgas motorūpnīca”

10. maijs 1994. -
Latvijas Republikas Finansu ministrija // Valsts īpašuma fonds / Valsts akciju sabiedrība “Rīgas motorūpnīca”

14. febr. 1996. g. - 14. jūl. 1998. g.
Latvijas Republikas Valsts akciju sabiedrība “Privatizācijas aģentūra” / Privatizējamā valsts akciju sabiedrība “Rīgas motorūpnīca”

14. jūl. 1998. - 25. febr. 1999. g.
Latvijas Republikas Valsts akciju sabiedrība “Privatizācijas aģentūra” / Maksātnespējīgā privatizējamā valsts akciju sabiedrība “Rīgas motorūpnīca”

25. febr. 1999. g. - 14. jūn. 2001.
Latvijas Republikas Valsts akciju sabiedrība “Privatizācijas aģentūra” / Maksātnespējīgā likvidējamā valsts akciju sabiedrība “Rīgas motorūpnīca”
linkpost comment

Comments:
From:[info]divi_g
Date:August 30th, 2010 - 06:23 pm
(Link)
Ko Tu ar to gribi teikt? :)
Ja mēs runājam par kādreizējo "rūpniecības flagmaņu" skumjo likteni, tad tas bija likumsakarīgs, atceroties, kādas kvalitātes mantu šamie ražoja, arī "Sarkanā Zvaigzne".
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 30th, 2010 - 06:27 pm
(Link)
vajadzēs sameklēt datus par to, cik bija 'rūpnīcas darbinieku' un cik kantora darbinieku un atbildīgo amatpersonu no valsts iestāžu puses, un nejautā, kas notika ar iekārtām un telpām :D
From:[info]divi_g
Date:August 30th, 2010 - 06:32 pm
(Link)
A kādas tur bija iekārtas? Nu tā, nopietni, kādas? Kur ražotas un cik vecas? :)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 30th, 2010 - 06:35 pm
(Link)
kā kurā uzņēmumā, dažiem eksperimenti bija jau beigti un līnijas iekārtotas ražošanai, daži, savukārt, rāmēja kopā Somu un Čehu patentus pēc attiecīgo valstu pasutījuma. Savus patentētos velosipēdus, izmēģinājumam uzbūvētos džipus u.tml. (90' produkciju, nevis vecos psrs un ne tikai SZ) tā arī līdz rūpniecībai neaizvilka. Lai gan būtu bijis iespējams
From:[info]divi_g
Date:August 30th, 2010 - 06:40 pm
(Link)
Jā, spožos 80.gadu beigu un 90.gadu plānus es labu atceros. Es vaicāju nevis par plāniem, bet par ražošanas līnijām - kur tās bija ražotas un kad?
Par čehiem - jā, viņu mokiku, kā nu tur šamo sauca, atceros. Neatceros gan, ka šams būtu bijis kvalitatīvs un lēts. Tā kā...
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 30th, 2010 - 06:45 pm
(Link)
90` vidus projektus, jaunos, eksperimentālajā stadijā, kur - spriežot pēc ieksējās sarakstes - 70% enerģijas tika patērēti, dīlojot ar kārtējām izmaiņām nolikumos, likumos etc., kas visai bremzēja jēdzīgu sadarbību ar āru (gan attiecībā uz projektiem, kuros LV modeļi ražotos citur, gan arī uz ārvalstu patenntiem piemēroto vietējo salikšanu)
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:August 30th, 2010 - 09:34 pm
(Link)
Kvalitātes ziņā ne ar ko īpaši neatpalika no visādām škodām un jawām, nemaz nerunājot par Āzijas "tīģeru" tā laika produkciju. Visnotaļ stabils vidusmērs pasaules mērogā.
From:[info]divi_g
Date:August 30th, 2010 - 09:55 pm
(Link)
Es pārāk labi to atceros, lai šim ticētu :) Pastāsti to kādam gados jaunākam :))
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 30th, 2010 - 11:28 pm
(Link)
īstenībā ļoti atkarīgs no sērijas. pamatā ražoja ar leišu šauļu motoriem, bet tajās retajās reizēs, kad brīnumainā kārtā dabūja kādu javas partiju un īpaši jau 90'sākumā arī dažādas citādas, mēdza būt arī ievērojami labāki tehniskie rādītāji. psrs laikos šauļus nevarēja atmest, jo, nu, tāda ražošanas struktūra..
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:October 23rd, 2010 - 08:49 am
(Link)
Hmm, vai tad Deltām nebija poļu "Dezamed" motori? Taču vispār jau interesanti, ka produkts bija konkurētspējīgs (par spīti reliģiozajam ierakumam, ka viss, kas nāk no Sātana, ir slikti a priori), un "Rīga 15" vēl tagad kā "Pegas" tiek ražots un tirgots Krievijā, vēl 1999. gadā Slovākijā, Kolarovas rūpnīcā "Mopedy Slovakia SRO" (bijusī "Jawa" filiāle) ar nosaukumu "Babetta Hooper" turpināja ražot uzlabotu Rīgas minimokika "Stella" klonu. Morāvijā Jaroslavs Holīks turpina ražot dažādus mūsu "Stella" klonus ar itāļu motoru "Franco Morini", dodot tiem savu nosaukumu "JH Pento". Domāju, ka jau tas vien, ka 30 gadus vecs modelis (gan uztūningots) tiek pirkts vēl joprojām, neliecina tam par sliktu.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:October 23rd, 2010 - 08:59 pm
(Link)
motōri mainījās atkarībā no sērijas, īpaši pēdējā dekādē, kad brīvāk varēja variēt ar sagādātājiem un resursiem (kas tika arī darīts), nevis kā iepriekš, kad pēc plāna rūpnīca X ražo rūpnīcai y vajadzīgo detaļu. Popovam raksts vienā žurnālītī baigi labais par visu šito, jāsameklē, kkur ieskanēts bija..

un babetta ir variācija, nevis konkrētais Stellas modelis, tas bija plāns, kas netika attīstīts prognozētā zemā pieprasījuma dēļ un pārāk lielā riska % dēļ (visu vai neko lēciens LV pusei) un sākotnējā piedāvājumā bija maz mainīts, bet principā plānā bija sadarbībā izstrādāt kko jaunu..
par šito arī viens feins attiecīgā laika raksts-atskaite no notikuma vietas foršs ir, bet nezinu vairs, kur tajos papīra jūkļos iebužināts..
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:August 31st, 2010 - 09:09 am
(Link)
Redz, ticīgie salīdzina ar labākajiem (pat ne vidējiem) rādītājiem dažās (tikai attīstītākajās) valstīs - tas lieku reizi apstiprina viņu ticību. Visnotaļ saprotami. Tas ļauj būt striktam savā pārliecībā un patiesības izpratnē. :)
Savukārt pofigistiem šķiet, ka identiska produkcija (tb vidējie rādītāji pasaulē, aber tie ir kā temperatūra slimnīcā, kur vienā galā ir palagu tvaicētava, bet otrā - morgs) lielākajā vairumā valstu (visādas Indijas, Brazīlijas, Dienvidslāvijas, Itālijas, Portugāles, Ēģiptes utt.) bieži vien kvalitātes ziņā bijusi pat krietni švakāka. No otras puses, galvu uz bluķa nelikšu, ja esmu sastapies ar cilvēku, kuram bijusi iespēja salīdzināt kur Mombajā, Sanpaulu vai Portu ražoto mopēdu specifikācijas ar Rīgā ražoto produktu. Man tāda iespēja bijusi tikai salīdzinot motociklus, un tur nu čehu pirmsdzelzspriekškarakrišanas produkcija bija galvas tiesu pārāka par indiešu ražojumiem. Taču Indijā savus lūžņus turpina ražot vēl joprojām un rūpnīcas neizsludina bankrotu, jo pasaulē ir savi 5 miljardi cilvēku, kuri nekad nevarēs atļauties birkt vācu močus. Brazīlija 90. gadu sākumā sāka iepirkt Škodas kravas auto vēl pirms čehus vācieši nopirka, tieši tāpēc, ka tie bija labi vidējā līmenī. Bet tas nu tā. Skaidrs, ka Rīgas mopēds bijis sliktāks par visu, kas pasaulē sastopams, jo citādi vēl sanāk, ka pēdējo 20 gadu ceļš uz agrāru apkalpotājsabiedrību nav bijis tas optimālākais.
From:[info]divi_g
Date:August 31st, 2010 - 09:18 am
(Link)
Redz, Tu ļoti vietā pieminēji iemeslus, kādēļ Indija savus štruntus ražo joprojām. Žēl tikai, ka tos iemeslus Tu nespēj saskatīt šeit, tā vietā sākot šļakstīt siekalas par to, ko savā prātiņā esi iedomājis mani apgalvojam :)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 31st, 2010 - 10:26 am
(Link)
labi, bet štancēt ekonomiskās klases veļļukus gan varēja miera vējos. Skaidrs, ka nebūtu iespējams uzturēt ražotni, kas rāli barojās no Maskavas naudas un kam simtiem citu PSRS uzņēmumu atbilstoši plānam sūta savu produkciju, lai tas viens sūda mokiks vai mikriņš tiktu vispār salikts, tajā pat laikā būtu iespējams optimizēt pasākumu un galīgi nenomērdēt. Līdzīgi kā tas notika tekstilražotnē, kur "Māra" strādāja ar vecajiem kadriem vecajās telpās tikai ar zviedru adāmmašīnām, pēc zviedru pasūtījuma šujot klāt trikotāžai "made in sweden" birkas.. es saprotu, ka tas būtu lētais darbaspēks, bet, nu, tagad ir simtiem galvu un sava aroda pratēju, kuru zināšanas vnk izmestas musarā un ja kādam interesē, tad var sākt mācīties un domāt riteni no jauna..
From:[info]divi_g
Date:August 31st, 2010 - 10:39 am
(Link)
Grūti iedomāties, ka būtu iespējams nodarboties ar masu ražošanu, kā to spēj Indija un Ķīna. Un grūti iedomāties, ka būtu bijis iespējams ražot pietiekami kvalitatīvu nišas produktu. Varbūt, ka to varēja izdarīt, taču, ja tas būtu totalizators, es liktu uz "nē".
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:August 31st, 2010 - 10:59 am

nepūlēšanās

(Link)
nu, uz 'nē' mierīgi vari likt arī normāli strādājošas ražotnes, kuras LV var miera vējos likvidēt arī pāris gadu laikā