Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2004-09-14 13:00:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Mūzika:Bis: Theme From Tokyo

MC2+Microids
Šie divi sadarbības partneri, spriežot pēc visa, ir nolēmuši sev pievākt nekontrolēto tirgus adventure daļu. Kā pirmais daudzsološais projekts tika izreklamēts "Still-Life" (kvests par FBI darboņiem, E3 2004 best adventure game, "Syberia" līmenis ), bet tikmēr tīklā  nonākusi viena cita projekta - "Obscure" -  demoversija. Piezīmēšu, ka abas ir multiplatformu spēles, pie tam "Obscure" Xbox versiju  it kā grasoties pat izdot "Ubi Soft". 

Projekts tika pozicionēts kā teenage horror, respektīvi "Silent Hill" un "Jeņķu štricele" vienā komplektā. Skatāmies. No paša sākuma "Obscure" izskatās diezgan pārliecinoši - filmiņa uz dzinēja, grafika un apgaismojums pietiekoši labi. Kopumā atgādina puslīdz jebkuru jums zināmo pēdējā laika survival horror produktu, tiesa pagaidām vēl gan ir lieli jautājumi par skaņu un tādām lietām. Viss būtu brīnišķīgi, tikai....

"Obscure" vadība iztiek bez divām lietām. Pirmkārt, nav peles. Otrkārt nav brīvās kameras. Es saprotu, ka jūs drebinaties jau pie katra no šiem elementiem. Tagad pamēģiniet to iedomāties kopā. Galvenais varonis pa skolas basketbola zāli staigā ar WSAP, faktiski nemanāmi pārlādējoties no lokācijas uz lokāciju. Jūs ar šo pašu WSAP viņa mazo figūriņu kustiniet kaut kur zāles stūrī, kamēr kamera ir  ērti iekārtojusies pie griestiem. Tādā pašā stilā  jūs mēģiniet viņu intensīvi novietot pret tikpat mazmazītiņo aktīvo objektu ar seju (pasākums ne vājiem nerviem - trīsreiz apskrēju visas ģērbtuves, kamēr pareizi piegāju pie mobilā telefona), lai nospiestu vienu no divām aktivizācijas pogām - pixelhunta, protams, nav.

Tas viss vēl būtu nekas, ja ne fakts, ka spēlē ir arī action daļa, un tādā pašā stilā nāksies mukt, šaut un varbūt pat lekt.  Microids piedāvā ļoti vienkāršu ganfaita izeju. Ar WSAP kustamies, ar bultiņām izvēlamies ugunsvešanas virzienus, ar kaut-kādu-tur pogu šaujam un ar Space nedaudz paātrinamies, ja vajag. Pirkstus sev saskaitījāt? Sanāk taču! Kādreizējais strafe + kreisā peles poga bija domāts bērniem. Jā, spēlēt "Obscure" mums nebūs ne mazākās iespējas. Hārdkoru rāda jau spēles mājas lapa vien...

Patiesībā projekts ir ļoti interesants, novatorisks un galīgi netriviāls. Pirmkārt, šāds žanra pavērsiens (bezmaz Blairwitch slēgtās ģimnāzijas ēkās!) man patīk - parasti survival horror piedāvā nepārprotamas zombiju pilsētas / pagrabus / kanalizācijas, bet šeit tikai pamani, ka kāda roka fonā nosper tavu somu, kaut kur aizcērtas durvis...dzirkstelīte ir! Otrkārt, pieci personāži. Jebkurā laikā var pārslēgties uz ikvienu no tiem! Piedevām, jebkurā laikā jums var pievienoties otrs partneris ar kādu no brīvajiem rezervistiem - vienīgais šeit bez geimpadiem jau nu nekādi vairs neiztikt, jo katram pa 20 pogām uz klavieres ir par daudz. Treškārt - mēs ticam "Microids" pat viņu sliktākajos laikos.



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]snake
2004-09-14 23:00 (saite)
a šitāda vadība vaita nebija jau veselā kaudzē adventue kvestu? Resident Evil, Martian Gothic, Broken Sword 3, In Cold Blood tas pats? Jeb es kaut ko jaucu? Proti, ka ar wasd jāstaigā un bez peles?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2004-09-14 23:25 (saite)
Bija, bet atšķirība ir tur, ka šis NAV TPS - respektīvi, kamera tev nestaigā pakaļ, bet ir fiksēta pie katras lokācijas, kā piemēram The Longest Journey, Syberia, da faktiski jebkurā point'n'click spēlē. Pie tam BS3 un In Cold Blood viņa nekad nebija tik attālināta no notikumiem, vismaz man nekādas neērtības neradās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snake
2004-09-15 02:05 (saite)
Hm, iekš tā paša Resident Evil jau arī ir fiksēta katrā lokācijā. Lai gan es viņu uz PC neesmu pats mēģinājis, ar geimpadu bija viss ok ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?