Shelly -

Oct. 2nd, 2011

07:56 pm

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Noskatījos LNT sižetu par nevienam nevajadzīgajiem līķiem morgu saldētavās un nobrīnījos, kapēc cilvēku iespējams sodīt par to, ka viņš zīdaini izmetis atkritumu konteinerā, bet nav iespējams sodīt par to, ka viņš tai pašā konteinerā, simboliski izsakoties, nolaidis savas mātes vai tēva līķi.

(22 comments | Leave a comment)

Comments:

[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:October 2nd, 2011 - 08:11 pm
(Link)
hmmm - varbūt skarbi skanēs - bet: es uzņemos atbildībbu par mazo radību, ko pasaulē laižu... un neesmu nekādi atbildīga par tiem, kas izvēlējušies mani pasaulē laist...
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:October 2nd, 2011 - 08:48 pm
(Link)
Vai arī: skarbi skanēs, bet nekur nav teikts, ka kāds, kas dzemdē, automātiski uzņemas atbildību par to, ko dzemdē. Ja jau neviens neuzņemas nekādu atbildību, tad neviens.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:October 2nd, 2011 - 08:52 pm
(Link)
ok - ja tā, tad: vai tas bērns izmeta savu mirušo vecāku miskastē?
nē!...

tās ir pilnīgi atšķirīgas situācijas - nu nevar galīgi salīdzināt...
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:October 2nd, 2011 - 08:54 pm
(Link)
Neredzu principiālu atšķirību starp izmešanu miskastē vai atstāšanu saldētavā. Man principā pat labāk patiktu, ja ar mani izdarītu pirmo :D
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:October 2nd, 2011 - 09:08 pm
(Link)
nu tu gan...

iedomājies tevi māte būtu izmetusi misenē, kāds laba sirds būtu tevi atradis, sasildījis, pabbarojis, apģērbis un galugalā uzaudzinājis - rūpējies un co...

un tagad tā māte, kas tevi izmeta misenē pēkšņi uzrastos žēlabu pilna un ar augstā gara atklāsmi, ka rīkojusies iespējams muļķīgi - pēcāk atkal pazustu uz gadiem dzivdesmit un tad Pēkšņi tev atrastu morga darbinieki, kuri paziņoti: lūk - tur tur tjip tava māte, maksā!

zini - smieklīgi (ja nebūtu tik skarbbi)
(Reply to this) (Parent)
From:[info]susure
Date:October 2nd, 2011 - 08:52 pm
(Link)
abortam naudas var nepietikt vai būt vienkārši par vēlu. A pēc tam jau nekur nespruksi- jādzemdē būs neatkarīgi no tā vai gribi to vai ne
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:October 2nd, 2011 - 09:15 pm
(Link)
ok - un?
tad dzemdē - atstāj slimnīcā utt...
bet tak ne jau atkritumos :(

/redz mazais neizvēlas - ka kāds, kas viņu negrib, laiž viņu pasaulē - un arī nevar izvēlēties: nokļūt slimnīcā vai misenē (brrr...)/

bet tie, pat ko ir šis ieraksts - viņiem bija izvēle kur un kā un ar cik lielu ģimenes atbbalstu (principā: bija izvēle kā savu dzīvi dzīvot) tikt apglabātam pēc nāves (jeb pamestam) - tāpēc šīs situācijas (jaundzimušais un vecs mūžu pēc sava prāta nodzīvojošais) nevar salīdzināt - manuprāt.../
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]zhagata
Date:October 3rd, 2011 - 07:21 am
(Link)
neesi naiva - taas, kas met beernu misenee, nedzemdee slimniicaas, vinjas pat uzskaitē neatrodas.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:October 2nd, 2011 - 08:17 pm
(Link)
kāpēc lai vispār kādu vajadzētu sodīt?
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:October 2nd, 2011 - 08:50 pm
(Link)
Nu, principā tieši to es arī jautāju, gan liekot uzsvaru uz "kādu" (ka kādu jā, kādu nē, kas padara visu šo mehānismu pagalam nesaprotamu).
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:October 2nd, 2011 - 08:27 pm
(Link)
ja tas ir par šo: http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/394077-patologijas_centra_menesiem_gul_aizmirsts_nelaikis

"„Sociālais dienests atteica pabalstu tēva bērēm, jo tēvam nebija personas koda un deklarētās dzīves vietas, viņš dzīvoja ar PSRS pasi, pēdējos 20 gadus tēvs ar piederīgajiem nekontaktējās. Lūdzu Jūs organizēt tēva apglabāšanu,” rakstīts piederīgā iesniegumā."

tad dēla komentārs man šķiet pilnīgi saprotams... es nudien neņnemtos nosodīt bērnus, par kuriem vecāki vismaz 20 gadus nav interesējušies...
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:October 2nd, 2011 - 08:39 pm
(Link)
Bet, kā, bļāviens viņi vispār atrada to dēlu, ja tēvs dzīvoja kā anonīms bomzis? Dancināja šķīvīti, vai?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:October 2nd, 2011 - 08:45 pm
(Link)
ņu - domāju, ka arī PSRS pasu īpašnieki kaut kad tikuši reģistrēti "kautkurnebūt", tapat viņu bērni, kas dzimuši saņēmuši dzimšanas apliecības... - tālāk jau vienkārši: pēc pases datiem atrod bērnus, kas dzimuši utt utjp...
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:October 2nd, 2011 - 08:47 pm
(Link)
ja jau vismaz PSRS pasi atrada pie viņa - tad jau anonīms toch nebija...
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:October 2nd, 2011 - 08:49 pm
(Link)
Oki doki, pieņemsim. Bet par tiem brīnumdariem, kas saņēm pabalstu mātes/sievas bērēm un to nodzēra (no šī paša sižeta) tev arī tas pats sakāms?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]le_minga
Date:October 2nd, 2011 - 09:05 pm
(Link)
nav tas pats - bet cik cilvēku, tik situāciju...
bet salīdzinājums ar mirušajiem, par kuriem tuvinieki neinteresējas vairs, ar zīdaiņniem, kurus tikko dzimušus mātes izmet atkritumos, man patiešām šķiet galīgi nevietā... :(

problēma manuprāt nav iekš "man tas jādara, jo tu mans tēvs, māte utt" bet gan "iekš tā", ka nav normāli no valsts puses noteikts, kā rīkoties gadījumos, kad mirušajam nav kas viņu apgalbā...
tas nav normāli, ka morgos līķi krājas, jo nenvar sadalīt darbus: kuram un par kādiem līdzekļiem tad konkrētais mirušais būtu jāapglabā...
lūk tas mann šķiet skarbi...

iz raksta:

"Tāpēc nereti ir gadījumi, kad tuvinieki atsakās viņus apglabāt. Kā šādā situācijā rīkoties, izrādās, normatīvajos aktos nemaz nav atrunāts.

„Mēs pašreiz strīdamies par gadījumu, kad līķis ir zināms konkrēts cilvēks - zināma pēdējā dzīvesvieta, piederīgie, kuri nav ar Stopiņiem saistīti. Kāpēc mums jāmaksā? Tāpēc, ka esat bagāti?!” bla bla bla... - lūk tas ir diezgan šausminoši :/
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]puce
Date:October 2nd, 2011 - 09:50 pm
(Link)
Varbūt tāpēc, ka cilvēkam pasaulē ienākot, viņam ir svarīgi dot iespēju. Atvadoties no šīs pasaules, cilvēki maksā (vai saņem) pēc nopelniem.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]krii
Date:October 2nd, 2011 - 10:21 pm
(Link)
Jēziņ! Tikai nesaki, ka to otro teikumu Tu pilnā nopietnībā uzskati par universālu patiesību!
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]puce
Date:October 2nd, 2011 - 10:30 pm
(Link)
Kādā ziņā? Man domāt - ja cilvēks aizejot no šīs pasaules ir piederīgo pamests vai necienīts, tad ar savu dzīvi (visticamāk) to ir nopelnījis. Tikai šajā kontekstā - par līķu pamešanu saldētavās, nevis kā universālu patiesību.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]krii
Date:October 2nd, 2011 - 10:35 pm
(Link)
Man šķiet, ka viss nebūt nav tik melnbalts, bet nu labi.
(Reply to this) (Parent)
From:[info]divi_g
Date:October 2nd, 2011 - 10:32 pm
(Link)
Par tiem nopelniem derētu paskatīties vēsturē... ;)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]bozena
Date:October 3rd, 2011 - 09:49 am
(Link)
Jā, bija tāds Volfgangs Amedejs Mocarts, piemēram.
(Reply to this) (Parent)