Iesniegums
« previous entry | next entry »
Sep. 25., 2005 | 09:22 am
posted by: lyrfeel in pajautaa
Štelle nopietna. Vidusskola, 12. klase, svešvalodas ISEC eksāmens pavasarī. Konkrēti - angļu valoda. Priekšnosacījums, lai to labi nokārtotu, būtībā ir cītīga mācīšanās... Kā notiek cītīga mācīšanās? - Ar kārtīgu "učuku"/"učeni". Kas ir kārtīgs...? - Katrs mēs zinam, kāds ir skolotājs, kas ir izmantojis kaut kādu tādu metodi, kas palikusi atmiņā un kas ir spējis mums kaut ko iemācīt, katram takš skolas laikā kaut viens tāds ir bijis. Mani skolotāji tādi ir gandrīz visi, izņemot vienu.
Te nebūs runa par pumpainiem tīņiem, kam "besī skola" un kas visus pasniedzējus sūta ratā, basto stundas, kuras nepatīk un kurās nekas nepadodas, un kam nerūp nekādi galapārbaudījumi, bet par normāliem young people, kam ir savi plāni dzīvē, kas lielā mērā saistās ar vidusskolas pabeigšanu ar labiem rezultātiem eksāmenos. Lūk. Lieta tāda, ka manai grupai (un pārējām, kam ir ticis tas "gods") ir nāvīgi nenoveicies ar angļu valodas pasniedzēju. Tāds sirms, pustraks tantuks, kas pirms kādiem 180 gadiem pabeidzis kaut kādu augstskoliņu un ir kaut ko pac iemācījies no tās anglenes, bet nu mācīt pilnīgi un galīgi neprot. Vervelē zem deguna kaut ko nesaprotamu, neseko nevienai mācību grāmatai pat minimālā mērā, lai gan grāmatas uzdots sapirkt četras dažādas. Mācību programma - nesaorganizēta, vieni vienīgi atkārtojumi no septītās, astotās klases - loģiski, ka tas kaitina un liekas bezjēdzīgi. Ne uzdevumi, ne kontroldarbi, kas prasītu uzmanību un kaut kādas nopietnas zināšanas - netiek doti. Pirmām kārtām jau, nekas nopietns netiek mācīts. Un ir daudz satrauktu prātu, KĀ tad notiks tā eksāmena likšana, ja nu vienkārši NAV to vidusskolas zināšanu angļu valodā! Pašiem mācīties? Bet kā zināt, KO tieši? Tamdēļ angļu val. skolotājs skolā vajadzīgs, ja reiz tāda stunda iedalīta.
Ko es ar to visu gribēju teikt? To, ka skolēniem esot tiesības rakstīt iesniegumu par to, ka nevēlas/nespēj neko iemācīties pie konkrētā skolotāja. Izmantot šīs tiesības un parakstīties šajā iesniegumā ir piekrituši 95% visu skolēnu, kam pie šīs "pasniedzējas" ir stundas, bet jautājums ir KĀDA FORMA IR ŠIM IESNIEGUMAM? Kā tieši noformulēt to visu formāli, lai būtu korekti un pietiekoši spēcīgi reizē? Man ļoti, ļoti, ļoti interesētu pieredzējušu cilvēku viedoklis un padoms, kam kādreiz ir bijusi līdzīga situācija un kam ir izdevies panākt kādu taisnību.
P.S. Es atvainojos visiem, ka tik gari izplūdu, bet īsāk to sāpi nevarēju izsāpēt
Te nebūs runa par pumpainiem tīņiem, kam "besī skola" un kas visus pasniedzējus sūta ratā, basto stundas, kuras nepatīk un kurās nekas nepadodas, un kam nerūp nekādi galapārbaudījumi, bet par normāliem young people, kam ir savi plāni dzīvē, kas lielā mērā saistās ar vidusskolas pabeigšanu ar labiem rezultātiem eksāmenos. Lūk. Lieta tāda, ka manai grupai (un pārējām, kam ir ticis tas "gods") ir nāvīgi nenoveicies ar angļu valodas pasniedzēju. Tāds sirms, pustraks tantuks, kas pirms kādiem 180 gadiem pabeidzis kaut kādu augstskoliņu un ir kaut ko pac iemācījies no tās anglenes, bet nu mācīt pilnīgi un galīgi neprot. Vervelē zem deguna kaut ko nesaprotamu, neseko nevienai mācību grāmatai pat minimālā mērā, lai gan grāmatas uzdots sapirkt četras dažādas. Mācību programma - nesaorganizēta, vieni vienīgi atkārtojumi no septītās, astotās klases - loģiski, ka tas kaitina un liekas bezjēdzīgi. Ne uzdevumi, ne kontroldarbi, kas prasītu uzmanību un kaut kādas nopietnas zināšanas - netiek doti. Pirmām kārtām jau, nekas nopietns netiek mācīts. Un ir daudz satrauktu prātu, KĀ tad notiks tā eksāmena likšana, ja nu vienkārši NAV to vidusskolas zināšanu angļu valodā! Pašiem mācīties? Bet kā zināt, KO tieši? Tamdēļ angļu val. skolotājs skolā vajadzīgs, ja reiz tāda stunda iedalīta.
Ko es ar to visu gribēju teikt? To, ka skolēniem esot tiesības rakstīt iesniegumu par to, ka nevēlas/nespēj neko iemācīties pie konkrētā skolotāja. Izmantot šīs tiesības un parakstīties šajā iesniegumā ir piekrituši 95% visu skolēnu, kam pie šīs "pasniedzējas" ir stundas, bet jautājums ir KĀDA FORMA IR ŠIM IESNIEGUMAM? Kā tieši noformulēt to visu formāli, lai būtu korekti un pietiekoši spēcīgi reizē? Man ļoti, ļoti, ļoti interesētu pieredzējušu cilvēku viedoklis un padoms, kam kādreiz ir bijusi līdzīga situācija un kam ir izdevies panākt kādu taisnību.
P.S. Es atvainojos visiem, ka tik gari izplūdu, bet īsāk to sāpi nevarēju izsāpēt
from: mapet
date: Sep. 25., 2005 - 11:02 am
#
Atbildēt | Diskusija
from: lyrfeel
date: Sep. 25., 2005 - 11:06 am
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: mapet
date: Sep. 25., 2005 - 11:13 am
#
un noveertees tevi galaeksaamenaa.
Atbildēt | Iepriekšējais
from: dormeo
date: Sep. 25., 2005 - 02:01 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais