ir divi piegājieni - price based costing, un cost based pricing.
tas otrais ir, jā - paskatās pašizmaksu, pieliek maržu (uzcenojumu lai peļņa būtu), un voila - cena gatava.
bet pirmais ir, apskatās par kādu cenu vispār tirgū var kautko pārdot, un attiecīgi no tās veido produkta izmaksas - izvēlas attiecīgi lētas izejvielas, attiecīgi lētus strādniekus, utt. t.i., vispirms nosprauž preces mērķa cenu, un tad jau piemeklē ar kādām izejvielām un darbu šādu cenu var piedāvāt...
beigu beigās, protams ir tāds jēdziens kā pieprasījums/piedāvājums, pieprasījuma elastīgums, konkurence kas nosit cenas, un arī patērētāju pirktspēja vispār.
from: str
date: Apr. 23., 2007 - 11:14 am
#
Atbildēt | Diskusija
from: watt
date: Apr. 23., 2007 - 11:21 am
#
ir divi piegājieni - price based costing, un cost based pricing.
tas otrais ir, jā - paskatās pašizmaksu, pieliek maržu (uzcenojumu lai peļņa būtu), un voila - cena gatava.
bet pirmais ir, apskatās par kādu cenu vispār tirgū var kautko pārdot, un attiecīgi no tās veido produkta izmaksas - izvēlas attiecīgi lētas izejvielas, attiecīgi lētus strādniekus, utt. t.i., vispirms nosprauž preces mērķa cenu, un tad jau piemeklē ar kādām izejvielām un darbu šādu cenu var piedāvāt...
beigu beigās, protams ir tāds jēdziens kā pieprasījums/piedāvājums, pieprasījuma elastīgums, konkurence kas nosit cenas, un arī patērētāju pirktspēja vispār.
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from: str
date: Apr. 23., 2007 - 11:22 am
#
nu un viss pārējais pa virsu , protams;) cik vien bezkaunības pietiek, ja nespiež konkurenti:)P
Atbildēt | Iepriekšējais
from: goo
date: Apr. 23., 2007 - 11:15 am
#
Atbildēt