Apr. 23., 2007 | 11:21 am
No:: watt
ha!
ir divi piegājieni - price based costing, un cost based pricing.
tas otrais ir, jā - paskatās pašizmaksu, pieliek maržu (uzcenojumu lai peļņa būtu), un voila - cena gatava.
bet pirmais ir, apskatās par kādu cenu vispār tirgū var kautko pārdot, un attiecīgi no tās veido produkta izmaksas - izvēlas attiecīgi lētas izejvielas, attiecīgi lētus strādniekus, utt. t.i., vispirms nosprauž preces mērķa cenu, un tad jau piemeklē ar kādām izejvielām un darbu šādu cenu var piedāvāt...
beigu beigās, protams ir tāds jēdziens kā pieprasījums/piedāvājums, pieprasījuma elastīgums, konkurence kas nosit cenas, un arī patērētāju pirktspēja vispār.
ir divi piegājieni - price based costing, un cost based pricing.
tas otrais ir, jā - paskatās pašizmaksu, pieliek maržu (uzcenojumu lai peļņa būtu), un voila - cena gatava.
bet pirmais ir, apskatās par kādu cenu vispār tirgū var kautko pārdot, un attiecīgi no tās veido produkta izmaksas - izvēlas attiecīgi lētas izejvielas, attiecīgi lētus strādniekus, utt. t.i., vispirms nosprauž preces mērķa cenu, un tad jau piemeklē ar kādām izejvielām un darbu šādu cenu var piedāvāt...
beigu beigās, protams ir tāds jēdziens kā pieprasījums/piedāvājums, pieprasījuma elastīgums, konkurence kas nosit cenas, un arī patērētāju pirktspēja vispār.