nē, drīzāk mana refleksija par Rietumu un Austrumu mākslas izglītības atšķirībām, un varbūt jā daži cilvēki, kas sevi sauc par "māksliniekiem", jo ieguvuši šādu izglītību, bet, klausoties viņu vārdos un redzot viņu ražojumus, šķiet, ka tur kaut kas pietrūkst (ne tehniski)
Austrumu mākslas izglītība tiešām drīzāk ir perfektu amatnieku ražošana, jo tāda ir tradīcija un uztvere, kas ir pareiza un vērtīga māksla.
Rīgas mākslas izglītībai man šķiet, ka ir stipri raksturīgi, ka skolotāji kaut kā uzspiež vai pielipina savu "rokrakstu", kā piemēram, novēroti pāris Iltneres audzēkņi, kuri glezno, kā krāsaināka Iltnere. Un Brektes stila kroplīgie, gotiskie, sātaniskie (?) tēli, kuri pārpildīja pagājušo Jaunmarku... Un tad jāpaiet vairākiem gadiem, varbūt pat bez mākslas taisīšanas, lai no šīm ietekmēm attietu un tiktu pie sevis atpakaļ un sāktu darīt kaut ko paīstam.
from:
teja
date: Jul. 25., 2025 - 01:07 pm
#
Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija
from:
magnolia
date: Jul. 26., 2025 - 01:36 pm
#
Austrumu mākslas izglītība tiešām drīzāk ir perfektu amatnieku ražošana, jo tāda ir tradīcija un uztvere, kas ir pareiza un vērtīga māksla.
Rīgas mākslas izglītībai man šķiet, ka ir stipri raksturīgi, ka skolotāji kaut kā uzspiež vai pielipina savu "rokrakstu", kā piemēram, novēroti pāris Iltneres audzēkņi, kuri glezno, kā krāsaināka Iltnere. Un Brektes stila kroplīgie, gotiskie, sātaniskie (?) tēli, kuri pārpildīja pagājušo Jaunmarku... Un tad jāpaiet vairākiem gadiem, varbūt pat bez mākslas taisīšanas, lai no šīm ietekmēm attietu un tiktu pie sevis atpakaļ un sāktu darīt kaut ko paīstam.
Atbildēt | Iepriekšējais