sīkums | 25. Apr 2006 @ 20:11 |
---|
Ideālā variantā reliģija arī būtu jāiznīdē. :P Bet tā kā ir gan viens, gan otrs....
Esmu reliģiozs anarhists, tāpēc par reliģijām atļaušos nepiekrist. :P Pie tam tā ir pārāk interesanta padarīšana, lai to rastos vēlme pilnībā iznīdēt (sektas gan vajadzētu paplūkāt). Varbūt vienīgi ierobežot dažos aspektos.
visas baznīcas pirms tam ir sektas :) Tad jau, intresantuma dēļ, labāk neplūkāt :)
Tas nenozīmē, ka visām sektām būtu pamats kļūt par baznīcām, vai ka tās tādas kļūs.
nu bet loģiski, ka ne.. bet no pētīšanas viedokļa, sektas ir vēl interesantākas.. /neesmu reliģioza, tāpēc reliģiski rituāli ir vēl interesntāki/
No pētīšanas viedokļa tieši interesantākas un daudzpusīgākas ir vecās reliģijas ar savu seno vēsturi un teoloģiju. Sektas parasati ir ļoti primitīvi veidojumi, kas balstās uz kāda ambicioza reliģioza cilvēka vai cilvēku autoritāti, kuri nav mierā ar oficiālo baznīcas mācību. Nekā interesanta, tikai cilvēkiem smadzenes skalo un naudu slauc. Varētu, protams, to pašu pierakstīt arī vecajām reliģijām, neapšaubāmi. Bet te ir jau manis iepriekš pieminētās nianses, kas šo lietu dara mazliet savādāku.
Sektas kļūst par baznīcām, kad tās pietuvinās sabiedrībai tik tālu, ka tās darbības kļūst daudz maz pieņemamas. Visas baznīcas (nu gandrīz visas noteikti) ir bijušas daudz, daudz ambiciozākas savos uzstādījumos un prasībās, bet ar laiku kļūst mērenākas.
Neapšaubāmi, ne visas sektas ir vērts pētīt, bet dažas diezgan stipri atšķiras no baznīcas. Un ne visas sektas prasa naudu (daudzas, protams tā dara).
Sektas kļūst par baznīcām tad, kad tiek oficiāli atbalstītas no valsts puses.
Un es nesaku, ka nav vērts pētīt. Tieši otrādi - vajag to darīt. Bet ne jau tādēļ, ka tur būtu kas interesants, bet lai novērstu iespējamos draudus sabiedrībai. Pietiek paskatīties uz pāris gadījumiem Krievijā, kur ir pāris pašpasludinātu Kristu - viens kaut kur Sibīrijā vai tuvu tai tup "Saules pilsētā" ar savu draudzi (nabaga naivie ļautiņi, viņu Kristu jau sen aiz škurkas vajadzēja paņemt), otru nesen kā milicija beidzot savāca.
Bet tie ļauži ir laimīgi! Pašiem savs Kristus, vietējais - no tautas! LAi takš dzīvo! :D
vispirms ir jaabuut sabiedriibas atbalstam (un tasa arii nosaka sektas kluusanu par bazniicu)..
Par to Kristu.. nu stulbi cilvēki.. ko tur daudz.. /jaa, nu jaaizstaav jau vinji it kaa ir/ Bet to taa galiigi nevar nodaliit.. arii tradicionaalajai bazniicai nav gluzi pieraadiijumi par vinju sludinaato patiesiibu.
Sabiedrības domas vajadzīgajā virzienā parasti virza valsts. Tieši tā nosaka, kas ir kas. Protams, var būt arī zināms spiediens no sabiedrības puses. Kas ne vienmēr tiek ņemts vērā. Abpusējs process, var teikt.
Gluži pierādījumi nav, bet tie nav arī tādi murgi, kādus dažreiz sludina sektas.
Tevis teikto varētu vienkārši pārrakstīt, vārdu reliģija vietā liekot laulības. :D Ai, bet tas tāds sīkums. Vnk man liekas, ka laulību tradīciju arī nevajadzētu gluži iznīdēt. ;)
Tradīcijas pašas izmirst. Es, piemēram, bluķi ZsV neveļu, tad ir cerība, ka laulība ar iznīks? Diezi, manuprāt laulību par tradīciju nenosauksi. :)
Bet Ziemassvētku svinēšana vai tad nav tradīcija? Eh, bet īstenībā tas nav svarīgi vai laulība ir/nav tradīcija.
Par ko tad tā? Tas tak labs bizness!
From: | zalsh |
Date: |
25. Aprīlis 2006 - 21:39 |
|
|
|
(Link) |
|
ja reiz reliģija tik ilgi noturējusies pasaulē,tad,acīm redzot,ne bez iemesla.
Jā, jo cilvēki savā prātā attīstās ļoti lēni. :)
From: | zalsh |
Date: |
25. Aprīlis 2006 - 21:55 |
|
|
|
(Link) |
|
Tu reliģiju uztver kā aizkavētas attīstības pazīmi?
Hmm... Šitādā veidā es to nebiju iedomājusies... Bet vsp laikam gan nē...
Reliģija ir tikai attīstības pakāpe (tu tač saprati, ka runa ir par cilvēces nevis indivīda attīstību?). Reliģija jau pietiekami ilgu laiku ir bijusi ļoti ietekmīga, bet tam ir jāmainās (un tas jau arī notiek), tā teikt vajag kāpt augstāk.
Reliģija, manuprāt, pārāk daudz ierobežo.
From: | zalsh |
Date: |
25. Aprīlis 2006 - 22:25 |
|
|
|
(Link) |
|
Vai cilvēks,kurš nav reliģiozs,vēl nav sasniedzis attiecīgo attīstības pakāpi,caur kuru var `tā teikt kāpt augstāk`?Ja reiz reliģija kā morālais ierobežojums ir pakāpiens,no kura atsperties kāpšanai augstāk,tad vai cilvēks caur reliģiju ir ieguvis savu patstāvību daudzo gadsimtu laikā-mūsdienās?
Reliģija morāli ierobežo.Tāpat kā likumi to dara fiziski.
Vai vergs,ieguvis brīvību,ir tai gatavs? (vai cilvēks,ticis vaļā no morālajiem ierobežojumiem,ir tik patstāvīgs...)
Iet runa par cilvēces ne indivīda attīstību. Un atbildot uz jautājumu - iespējams, ka nē. Var arī dažiem pakāpieniem pārlēkt. Un cilvēkus atbrīvot no reliģijas nav domāts brutālā veidā to viņiem atņemt, bet gan prāta attīstība. Vergu piemērs - nav jādod viņiem momentāna brīvība, bet jāparāda, ka tāda ir un tad jau paši cīnīsies par brīvību, un savukārt izcīnītai brīvībai būs nozīme un jēga.
Un ne to es biju domājusi, ka reliģija ierobežo. Reliģija ierobežo domāšanu, neļaujot iet domām tālāk aiz nospraustām robežām. Bet taisnība ir, ka reliģija ierobežo morāli, taču pakāpiens aiz reliģijas ir tad, kad šo morālo ierobežošanu nevajag. Cilveks pats saprot savu rīcību un ar reliģijas palīdzību nav jāmāca labais, tas cilvēkam jau ir.
|
|