Kad es kārtējo reizi, garlaikots un viegli aizkaitināts, atbildu uz tirgus pētīšanas telefonintervijām, es vienmēr aizdomājos, cik gan dumji ir balstīties uz šādiem rezultātiem- prikola pēc atbildēs uz jautājumiem es ik pa laikam vienkārši sadiršu, daļu atbilžu sniedzu formā "to es nevaru jums teikt", par citām piedāvātajām iespējām saku "tas mūs neinteresē". Pēc tam kāds biznesa skolu mācību grāmatas pārlasījies entuziasts uz šo datu pamata ceps un prezentēs powerpaintus, vēl kāds plānos un zīmēs eksceļus, industrija rūks un ražos kārtējo nebaudāmo gaisa satricināšanas kampaņu. Aizvien vairāk manās acīs cieņu iegūst tādas kompānijas kā Apple, kas uzskata, ka galvenais ir ražot labu produktu, kurš patīk pašiem nevis aptaujāt un fokusgrupās tirināt cilvēkus, mēģinot izdomāt kaut ko, kas apmierinātu cikturtos procentus no hipotētiskās potenciālās mērķauditorijas.
insane / 10. Aprīlis 2007@10:44 | |
kāpēc atbildi, es labi padomāju vai vēlos tērēt laiku. ja nē, tad saku atā :)
wowow / 10. Aprīlis 2007@10:56 | |
Es arī parasti saku baibai bet reizēm nez kādēļ piekrītu un tad pamazām intervijas gaitā atkal izbesos.
racoon / 10. Aprīlis 2007@10:58 | |
a ko darīt?
wowow / 10. Aprīlis 2007@11:02 | |
Nē nu, neko darīt, tāda ir šī mirkļa struktūra.
Yes/No-
Lai arī, Apple & GGL tomēr rūpīgi shēmo, pēta un rēķina, vienīgi ne pundurvērienīgās fokusgrupās vai telefonintervijās, kur pēc atbilžu struktūras jau redzama Lieliskā Ideja. Tomēr, pēdējā laika rafinētākā mārketinga/PR masu kampaņa ir sanākusi Hansabankai, par to inflācijas ārprātu un depozītu. Jaunais čelindžs ir aiziet uz banku pēc kartes un atkauties no piedāvājuma Noguldīt Tikai 10%!
nickx / 10. Aprīlis 2007@12:50 | |
kapēc Tev liekas, ka apple netirina cilveekus fokusgrupaas?