- 2009.09.25, 22:43
- Nez, stāsts ar ātro palīdzību (112 / NMP dienests) kas neieradās 45 minūtes (un avārijā cietis cilvēks lēnām nomira), tā arī pieklusīs, vai arī kautkas pabīdīsies uz priekšu (kādu atbildīgo tiesās, varbūt tomēr ieviesīs iespēju ka glābēji redz zvanītāja koordinātes, ???)
01.10: http://www.diena.lv/lat/politics/hot/rozentale-attaisnojama-butu-divu-brigazu-d osanas-uz-avarijas-vietu
http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/article.php?id=610013
Par to kāpēc 112 neredz zvanītāja mob.tel. koordinātes, gan ne vārda.
05.10: http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/article.php?id=610421
Veselības inspekcija (VI) izmeklēšanas rezultātus par novēloti sniegto neatliekamo medicīnisko palīdzību avārijā cietušajam Zvejniekciema tuvumā varētu publiskot oktobra beigās, informēja VI.
15.11: http://zinas.nra.lv/latvija/kriminalzinas/8140-novelotu-palidzibas-sniegsanu-zv ejniekciema-avarija-cietusajam-nesaista-a r-nolaidibu.htm
"Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes novēlota ierašanās izsaukuma vietā Zvejniekciema tuvumā, kur avārijas rezultātā bojā gāja cilvēks, nav saistāma ar kādas konkrētas ārstniecības personas vai ārstniecības iestādes profesionālo pienākumu nepildīšanu vai arī nolaidīgu to pildīšanu, secinājusi Veselības inspekcija (VI), veicot ekspertīzi par 20.septembrī notikušo ceļu satiksmes negadījumu uz Tallinas šosejas." - 35 rakstair doma
- 25.9.09 22:59 #
-
AFAIK ir izstrādāta web'iska sistēma, kas iegūst no operatora zvanītāja koordinātes un attēlo uz kartes, bet precīzi nezinu, kuriem dienestiem pašlaik tā ir pieejama.
Atgadījums protams traģisks, bet nepatīk, ka šādas ziņas pēdējās dienās tiek pasniegtas kopā ar ideju par eZvana sistēmu, kuru ievieš jaunajās automašīnās, lai tās automātiski spētu izsaukt 112. - Atbildēt
- 25.9.09 23:18 #
-
Par konkrēto gadījumu - cik sapratu, ātrajiem galvenā problēma bij sadalīt izsaukumu starp dažādām brigādēm(un pēc tam varbūt nekorekti tālāk nodota informācija par atrašanās vietu), jo ugunsdzēsēji taču bija ieradušies pirms viņiem. Tātad, spēja pēc norādēm atrast.
Vai eZvans palīdzētu - iespējams, bet reklamēt to kā vienīgo glābiņu(jāņem arī vērā, ka ar to aprīkotu auto skaits būs procentuāli ļoti niecīgs).
Bet par pašu eZvanu, neskaidras dažas lietas:
- Kā Tu domā, vai elektronika spēs noteikt negadījuma smaguma pakāpi, lai noteiktu kuri dienesti jāizsūta uz notikuma vietu?
- Vēl interesanti ir, ja autiņā ir kaut kāds GSM veidīgs štrunts, teorētiski pastāv iespēja vākt datus par tava autiņa pārvietošanos...
Vienu brīdi līdzīgas idejas, tikai ne tik smuki noformētas, mēģināja bīdīt iekš UK, lai noteiktu ceļa nodokļa lielumu(un gan jau vēl kaut ko). Neesmu sekojis, kā tur beidzās šī "melno kastu" projekta bīdīšana. - Atbildēt
- 25.9.09 23:21 #
-
Ieksh UK viss veel procesaa, jaunajaas mashiinaas kaa saprotu leenaam buuvee iekshaa. Road tax/mileage ideja gan pieklususi.
- Atbildēt
- 25.9.09 23:55 #
-
- ja izšauj gaisa spilvenu - ātrajiem jāizbrauc pilnā ekipējumā, nevis jādomā ņemt plāksteri vai ģipsi - cik man infa, pasākums padod signālu tieši no gaisa spilvena izšaušanas momenta .... ar drošības jostām nebija aprīkotas nevienas mašiņas, pirms kļuva par prasību ražotājiem
- izsekot var, bet no kosmosa var novērot autiņa kustību, pat neaprīkojot ar GSM - un kredītkartes un pases ar numuriem
- Nīderlandē ir šāda ideja, ka jāmaksā par lietošanu un ne tikai garumā, bet laikā vēl joprojām dzīva un sāk testēties = progresīva lieta, tik tehnika kavē ieviešanu ... tā būs nākotne, ka es te sēžu
- šis projekts tiek bīdīts no ES komisijas puses - Atbildēt
- 26.9.09 00:05 #
-
Galvenais, informēt lietotāju, kad pašam jāzvana un kad mašīna to darīs tavā vietā. Jo, šaubos, vai gājēja notriekšana izšaus spilvenu, bet vadītājs parastais domās, ka par visu jau noziņots...
Protams, ja jau ieviesīs, tad nekur neliksimies(bet domāju, ka kuļibini atradīs, kā atslēgt).
P.S. Bet šajā pieminētajā gadījumā pirmās 20 min. tika pakāstas uz birokrātisko ping-pong par to, kura teritorijā tad īsti negadījuma vieta atrodas(cik sapratu, kārtējās reformu sekas, ka jābrauc nevis tuvākajam, bet tam, kura rajons skaitās). - Atbildēt
- 26.9.09 10:11 #
-
imho jāzvana vienmēr, ja tikai esi spējīgs pazvanīt. Ja būs divi zvani, būs tikai drošāk.
- Atbildēt
- 26.9.09 10:21 #
-
maps.google.com
baigā fīča! var redzēt mājas un mašiņas!
pieļauju, ka īpašiem nolūkiem konstruētas iekārtas var piedāvāt lielāku izšķirtspēju - Atbildēt
- 26.9.09 12:03 #
-
sveču gaismā izsaukt garus un karināt virs kartes apvārdotu kristālu sudraba ķēdītē!
atklāti sakot man pazudis sarunas jēgas pavediens! ko tu gribi pierādīt? ka bez GSM nu nekādīgi nav iespējams "izsekot" ja kādam ar iespējām un resursiem apveltītam parādās interese? kosmoss bija minēts kā piemērs - bez ierobežojumiem! - Atbildēt
- 26.9.09 12:40 #
-
no orbiitas veikt masveida _visu_ iedziivotaaju tracking ir nerentabli un sarezhgjiiti, un praktiski neiespeejams. Iebuuveetas iekaartas ljautu trackot visus un ar lielu precizitaati realtaimaa. Jo useri pashi suutiitu datus par savu paarvietoshanos.
- Atbildēt
- 26.9.09 19:25 #
-
ok kosmoss slikts piemērs - piekrītu!
O! karte un subsidētais telefons par 99 santīmiem tev labāk patīk? - Atbildēt
- 26.9.09 10:09 #
-
Ja tev ir telefons, tad jebkurā gadījumā teorētiski ir iespējams vākt informāciju par tava aparāta pārvietošanos. Teorētiski, protams. Tāpat kā teorētiski ir iespējams noklausīties jebkuru. Bet starp teoriju un praksi ir divas lielas starpības, kā teiktu Odesā :)
Man vairāk izraisa bažas ES iniciatīvu birokrātiskais uzspiešanas mehānisms. Pat tajos gadījumos, kad iniciatīva ir laba, zināms rūgtums sirdī paliek ;-) - Atbildēt
- 25.9.09 23:11 #
-
112, tb, Glābšanas dienesam, pieejams.
Cita lieta, vai un kā viņi to lieto... - Atbildēt
- 25.9.09 23:25 #
-
nu, par ko liecina tās pežas izteikums "tallinas šoseja, ziniet, ir gara.... nevarēja paskaidrot, no kurienes zvana"
- Atbildēt
- 25.9.09 23:43 #
-
Pats jaukākais šajā gadienā bija tas, ka VUGD (sic!) brigādē, kas ieradās labu laiku pirms ātrās palīdzības, šķiet, nebija bijis neviena, kas kaut vai aptuveni būtu apguvis neatliekamās palīdzības sniegšanas iemaņas, un brīdī, kad jau bija skaidrs, ka ir jārīkojas, VIGD spēja vien raustīt plecus un vaidēt.
- Atbildēt
- 27.9.09 10:12 #
-
tieshi taa, pilniigi nekaada apriikojuma un pilniigi nekaadas ponjas ko dariit.
- Atbildēt
- 26.9.09 10:01 #
-
Aga, un vēl protams svarīgi, kura operatora tīklā notiek zvans. Kaut gan, tīri teorētiski spēju iedomāties tehnisku risinājumu, ka zvans uz 112 varētu notikt divreiz, vienu reizi savā tīklā, otru reizi - konkrētajā vietā labākajā vai jebkurā citā tīklā, lai atrašanās vieta tiktu noteikta neatkarīgi divās sistēmās un būtu augstāka precizitāte. Bet nu tās tādas tehniskas fantāzijas.
- Atbildēt
- 26.9.09 17:36 #
-
Domāju, ka ar mob. operatoru sniegto informāciju pietiktu, lai, sasienot to ar zvanītāja teikto, spētu noteikt atrašanās vietu(protams būtu forši, ja būtu vairāki informācijas avoti, ko salīdzināt).
Lielāka laža esost ar telekomu - kā stāstīja izstrādātājs, koordināšu atbilde var sekot ar aizturi līdz pat 10 minūtēm... - Atbildēt
- 27.9.09 10:51 #
-
Domāju, ka ar to, ka eSafety un tajā ietilpstošo eCall bīda Eiropas Savienība, bet OnStar ir GM produkts. Attiecīgi, pašlaik OnStar ir pieejams tikai GM ražotajos auto, bet eCall būs jābūt pieejamam visos EU jaunajos auto, ja pareizi sapratu.
Bet no funkcionālā viedokļa atšķirību varētu nebūt - ir avārija, sūtam datus uz 112/911. - Atbildēt
- 26.9.09 10:03 #
-
Man šķiet, ka tas nav vienīgais līdzīgais gadījumus pēdējās dienās, lai arī citi nav tik traģiskām sekām. Ātrajiem tagad pa visu Latviju sanāk braukt daudz tālākus gabalus un līdzīgas sekas ir pavisam reālas pat tad, kad ir precīzi zināms, uz kurieni jābrauc un kurš brauks.
- Atbildēt
- 27.9.09 10:09 #
-
nu, shajaa gadiijumaa nekaadas koordinaates nebuutu paliidzeejushas. 112 un NMP valda tupums, nekompetence un pofigisms. JB, kas uzstaajas sizhetaa, ir sievasbraalis, taa ka diezgan tieshi biju pasaakumaa iesaistiits (reizee uz riigu braucaam, tik katrs savaa mashiinaa). kameer vinjsh roku uz pulsa tureeja, tikmeer sieva bombiija 112 un nmp un dabuuja visaadus briinumus noklausiities, ieskaitot - "tuvaakaa reanimatologu brigaade ir garkalnee, bet vinja shobriid ir atvaljinaajumaa" peec kaa arii sirds bija pilna un pazinjaam uz ltv zinju dienestu tika zvaniits. patlaban runaa, ka esot ierosinaata ieksheejaa izmekleeshana, bet man shkjiet ar to ir par maz, vajadzees tos zinju dienesta ljaudis pabakstiit, lai uzkurina pasaakumu un tiek ierosinaata kaada kriminaallieta, vai kas..
PS viiram mashiinaa bija infarkts - Atbildēt
- 27.9.09 22:33 #
-
kad pulss beidzaas un elpot paarstaaja, tad meegjinaaja, bet vispaar, taadaa situaacijaa, kaa tur bija, nedriikst cilveeku kustinaat, kameer nav tieshu draudu dziiviibai (kaa pulsa izbeigshanaas, piemeeram)
- Atbildēt
- 27.9.09 22:35 #
-
ja ir bezsamaņā - stabilā sānu poza (lai mēle neaizkrīt kaklam priekšā)
ja neelpo - sirds masāža + elpināšana.
kamēr ir pie samaņas - kustināt nedrīkst, tas jā. - Atbildēt
- 27.9.09 23:08 #
-
aha, kaa tad, kameer nespeciaalists vilks no mashiinas aaraa un grieziis stabiilajaa pozaa, paarlauziis aizlauzto sprandu liidz galam. nedriikst un punkts.
- Atbildēt
- 27.9.09 23:09 #
-
būs paralizēts, bet dzīvs.
alternatīva - ar veselu mugurkaulu, bet miris.
es pavisam nesen tos kursus gāju. - Atbildēt