- 2009.09.25, 22:43
- Nez, stāsts ar ātro palīdzību (112 / NMP dienests) kas neieradās 45 minūtes (un avārijā cietis cilvēks lēnām nomira), tā arī pieklusīs, vai arī kautkas pabīdīsies uz priekšu (kādu atbildīgo tiesās, varbūt tomēr ieviesīs iespēju ka glābēji redz zvanītāja koordinātes, ???)
01.10: http://www.diena.lv/lat/politics/hot/rozentale-attaisnojama-butu-divu-brigazu-d osanas-uz-avarijas-vietu
http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/article.php?id=610013
Par to kāpēc 112 neredz zvanītāja mob.tel. koordinātes, gan ne vārda.
05.10: http://www.tvnet.lv/zinas/latvija/article.php?id=610421
Veselības inspekcija (VI) izmeklēšanas rezultātus par novēloti sniegto neatliekamo medicīnisko palīdzību avārijā cietušajam Zvejniekciema tuvumā varētu publiskot oktobra beigās, informēja VI.
15.11: http://zinas.nra.lv/latvija/kriminalzinas/8140-novelotu-palidzibas-sniegsanu-zv ejniekciema-avarija-cietusajam-nesaista-a r-nolaidibu.htm
"Neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes novēlota ierašanās izsaukuma vietā Zvejniekciema tuvumā, kur avārijas rezultātā bojā gāja cilvēks, nav saistāma ar kādas konkrētas ārstniecības personas vai ārstniecības iestādes profesionālo pienākumu nepildīšanu vai arī nolaidīgu to pildīšanu, secinājusi Veselības inspekcija (VI), veicot ekspertīzi par 20.septembrī notikušo ceļu satiksmes negadījumu uz Tallinas šosejas." - 35 rakstair doma
- 25.9.09 23:18 #
-
Par konkrēto gadījumu - cik sapratu, ātrajiem galvenā problēma bij sadalīt izsaukumu starp dažādām brigādēm(un pēc tam varbūt nekorekti tālāk nodota informācija par atrašanās vietu), jo ugunsdzēsēji taču bija ieradušies pirms viņiem. Tātad, spēja pēc norādēm atrast.
Vai eZvans palīdzētu - iespējams, bet reklamēt to kā vienīgo glābiņu(jāņem arī vērā, ka ar to aprīkotu auto skaits būs procentuāli ļoti niecīgs).
Bet par pašu eZvanu, neskaidras dažas lietas:
- Kā Tu domā, vai elektronika spēs noteikt negadījuma smaguma pakāpi, lai noteiktu kuri dienesti jāizsūta uz notikuma vietu?
- Vēl interesanti ir, ja autiņā ir kaut kāds GSM veidīgs štrunts, teorētiski pastāv iespēja vākt datus par tava autiņa pārvietošanos...
Vienu brīdi līdzīgas idejas, tikai ne tik smuki noformētas, mēģināja bīdīt iekš UK, lai noteiktu ceļa nodokļa lielumu(un gan jau vēl kaut ko). Neesmu sekojis, kā tur beidzās šī "melno kastu" projekta bīdīšana. - Atbildēt
- 25.9.09 23:21 #
-
Ieksh UK viss veel procesaa, jaunajaas mashiinaas kaa saprotu leenaam buuvee iekshaa. Road tax/mileage ideja gan pieklususi.
- Atbildēt
- 25.9.09 23:55 #
-
- ja izšauj gaisa spilvenu - ātrajiem jāizbrauc pilnā ekipējumā, nevis jādomā ņemt plāksteri vai ģipsi - cik man infa, pasākums padod signālu tieši no gaisa spilvena izšaušanas momenta .... ar drošības jostām nebija aprīkotas nevienas mašiņas, pirms kļuva par prasību ražotājiem
- izsekot var, bet no kosmosa var novērot autiņa kustību, pat neaprīkojot ar GSM - un kredītkartes un pases ar numuriem
- Nīderlandē ir šāda ideja, ka jāmaksā par lietošanu un ne tikai garumā, bet laikā vēl joprojām dzīva un sāk testēties = progresīva lieta, tik tehnika kavē ieviešanu ... tā būs nākotne, ka es te sēžu
- šis projekts tiek bīdīts no ES komisijas puses - Atbildēt
- 26.9.09 00:05 #
-
Galvenais, informēt lietotāju, kad pašam jāzvana un kad mašīna to darīs tavā vietā. Jo, šaubos, vai gājēja notriekšana izšaus spilvenu, bet vadītājs parastais domās, ka par visu jau noziņots...
Protams, ja jau ieviesīs, tad nekur neliksimies(bet domāju, ka kuļibini atradīs, kā atslēgt).
P.S. Bet šajā pieminētajā gadījumā pirmās 20 min. tika pakāstas uz birokrātisko ping-pong par to, kura teritorijā tad īsti negadījuma vieta atrodas(cik sapratu, kārtējās reformu sekas, ka jābrauc nevis tuvākajam, bet tam, kura rajons skaitās). - Atbildēt
- 26.9.09 10:11 #
-
imho jāzvana vienmēr, ja tikai esi spējīgs pazvanīt. Ja būs divi zvani, būs tikai drošāk.
- Atbildēt
- 26.9.09 10:21 #
-
maps.google.com
baigā fīča! var redzēt mājas un mašiņas!
pieļauju, ka īpašiem nolūkiem konstruētas iekārtas var piedāvāt lielāku izšķirtspēju - Atbildēt
- 26.9.09 12:03 #
-
sveču gaismā izsaukt garus un karināt virs kartes apvārdotu kristālu sudraba ķēdītē!
atklāti sakot man pazudis sarunas jēgas pavediens! ko tu gribi pierādīt? ka bez GSM nu nekādīgi nav iespējams "izsekot" ja kādam ar iespējām un resursiem apveltītam parādās interese? kosmoss bija minēts kā piemērs - bez ierobežojumiem! - Atbildēt
- 26.9.09 12:40 #
-
no orbiitas veikt masveida _visu_ iedziivotaaju tracking ir nerentabli un sarezhgjiiti, un praktiski neiespeejams. Iebuuveetas iekaartas ljautu trackot visus un ar lielu precizitaati realtaimaa. Jo useri pashi suutiitu datus par savu paarvietoshanos.
- Atbildēt
- 26.9.09 19:25 #
-
ok kosmoss slikts piemērs - piekrītu!
O! karte un subsidētais telefons par 99 santīmiem tev labāk patīk? - Atbildēt
- 26.9.09 10:09 #
-
Ja tev ir telefons, tad jebkurā gadījumā teorētiski ir iespējams vākt informāciju par tava aparāta pārvietošanos. Teorētiski, protams. Tāpat kā teorētiski ir iespējams noklausīties jebkuru. Bet starp teoriju un praksi ir divas lielas starpības, kā teiktu Odesā :)
Man vairāk izraisa bažas ES iniciatīvu birokrātiskais uzspiešanas mehānisms. Pat tajos gadījumos, kad iniciatīva ir laba, zināms rūgtums sirdī paliek ;-) - Atbildēt