- 2008.06.30, 15:38
- Jocīgi, kā cilvēki neatšķir biodīzeli (ko no jebkuras augu eļļas var uzražot) - lej dīzeļa dzinējā un brauc, un tā saukto bioetanolu (kas būtībā ir tikai tas pats etilspirts), un ir domāts kā benzīna aizstājējs - un kuru, iespējams, nemaz nav izdevīgi ražot, jo vispirms ir jāiegūst spirķiks (dārgs prieks).
Etanola vienīgā jēga ir tas, ka varēs liet esošajos benzīna auto. Bet kas teica, ka ir jābrauc ar benzīna dzinējiem? - 14 rakstair doma
- 30.6.08 15:56 #
-
pach pach
ja par to ka biodiizeli var liet diizelja dzineejos esmu dzirdeejis (laikam ne tiiru - tiiram vajadziiga neliela paarbuuve - a taa liidz 60% jaukts)
tad par dzineejiem kas straadaatu uz tiira etanola dzirdeets nevaid - parasti gan vinju tomeer kritni (liidz pat 80% liekas) skaida ar benziinu - Atbildēt
- 30.6.08 16:06 #
-
apgalvo, ka var tīru.
(vienīg no tīru gumija uzbriest, tāpēc vajag caurulītes dažas nomainīt uz plastmasīgām. + jāuzliek tīri filtri, jo tur arī netīrumus izšķīdina) - Atbildēt
- 30.6.08 16:10 #
-
par bioetanolu
nu man jau likās ka būs samelots
skat kas te:
http://www.statoil.lv/public/26381.php
E85 ir degmaisījums, kas pamatā ražots no graudiem un ir alternatīva benzīnam. E85 sastāvā ir 85% denaturēta, dehidrēta etanola un 15% benzīna
tak tomēr no benzīna attiekties nesanāks - Atbildēt
- 30.6.08 16:13 #
-
nu biodīzelis ir tas ko vajag, nevis spirķiks. (spirķiks arī ir labi, bet enerģijas bilance viņam par švaku)
- Atbildēt
- Tā kā pavisam nesen veicu diezgan pamatīgu izpēti, tad varu te apkopot
- 30.6.08 17:05 #
-
Motoru vajag "pieradināt", liet kopā ar klasisko dīzeli, pakāpeniski palielinot proporciju (bāka ar 10%, bāka ar 20%, bāka ar 30%, bāka ar 50%, bāka ar 75% un ja viss ir kārtībā ar sagremošanu, tad 100%). Bet joks nav pašā motorā, bet gan degvielas padeves sistēmā. Filtrs ir jāmaina aptuveni pēc pirmajām trim bākām (vai pēc vajadzības arī ātrāk), jo biodīzelis paceļ no degvielas tvertnes un sistēmas augšā visus s**** un nogulsnes, un vēlreiz jāmaina pēc pirmajām divām 100% reizēm. Jāpieradina un jāmaina filtri arī dēļ tā, lai tās nogulsnes neaizsprosto sprauslas, kas ir klasiskais aizbildinājums, ka "biodīzelis nokaujot motoru". Ziemas laikā, kur t* ir zem "-5" iesaka braukt ar parastā dīzeļa klātbūtni vismaz 30%, lai novērstu biodīzeļa sabiezēšanu.
Par gumijām.. ir dažādi viedokļi - daži saka, ka pēc '01 gada ražotajām mašīnām jau no rūpnīcas ir polimērmateriālu caurules, kuras ir biodīzeļa noturīgas. vienīgi varbūt savienojumi, blīvgumijas esot jāmaina.. citi atkal bez bēdām lejot pat 92..94 gada golfmašīnās un viss esot ok.. - Atbildēt
- Re: Tā kā pavisam nesen veicu diezgan pamatīgu izpēti, tad varu te apkopot
- 30.6.08 19:45 #
-
ir arī kāds padoms, kā pieradināt automašīnas garantijas noteikumus pie biodīzeļa?
kurš gan no mums negribētu braukt zaļi un turklāt vēl par kapeiku lētāk, bet nevar noliegt, ka biodīzelis caurmērā ir stipri agresīvāks par parasto dīzeli, tāpēc neviens autoražotājs garantiju nedod. T.i. - ja lieto biodīzeli un kaut kāda iemesla pēc nomirst motors - pats vainīgs! tā teikt, ja man būtu 92-94 gada golfmašīna, es nedomājot tajā gāztu iekšā rapsīti, a ja tas dzelzs rumaks pa visam svaigs, tad gan - kurš gan no mums vēlas riskēt?
kad iztaujāju auto dīlerus par biodīzeli un kāpēc tas ir tik liels NĒ jaunām automašīnām, noskaidroju, ka biodīzelim standarti esot ļoti stiepti - biodīzelis atšķirīgās DUS, nemaz nerunājot par valstīm varot būt ļoti stipri atšķirīgs- no pavisam parastas cepamās eļļas, kuru nav grēks uz pannas gāzt, līdz pat pamatīgam rīkļu rāvējam, kas pat plastmasas kannās atstāj kušanas pēdas. Auto ražotāji gluži vienkārši nav spējīgi korekti izstrādāt dzinēju, kuram varētu dot 100% garantiju, ka to nu biodīzelis nenokaus - Atbildēt
- 30.6.08 16:29 #
-
afaik, kaut kur bija rakstīts, ka biodegvielas izmaksas un enerģijas patēriņš tās ražošanai ir lielāks nekā parastam benzīnam. Nav tas viss tik zaļi un forši ar to bio.
- Atbildēt
- 30.6.08 16:53 #
-
Par alternatīvajām degvielām daudz ko ne pārāk labu raksta.. nez kāpēc tā, m?
- Atbildēt
- 30.6.08 17:59 #
-
tur jau tā lieta, ka salīdzina ar benzīnu visdrīzāk ka etanola izmaksas. a vot biodīzelis, kas ir tā īstā biodegviela ir visai reāls.
- Atbildēt
- 30.6.08 21:43 #
-
un ne jau tikai tiešām izmaksas, bet arī, kopumā no lauksaimniecības procesa sākuma līdz patērētājam, ražošanas ciklā tiek izmests vairāk CO2 nekā, lietojot naftas ražotu benzīnu. tā nu esmu dzirdējis.
- Atbildēt
- 6.7.08 21:31 #
-
ņem vērā, ka ja tehnika pati darbojas ar biodīzeli, tad tas CO2 nav no fosīlajiem kurināmajiem - tas ir 'renewable' CO2.
kāpēc tu vispār ar "naftas ražotu benzīnu" salīdzini? 1) jāierēķina cik CO2 tiek radīts lai no jēlnaftas to benzīnu pirmām kārtām iegūtu. 2) naftas produkti beigsies. rapsis (vai cita biomasas kultūra) principā piesaista oglekli caur saules gaismu. tāds jancīgs saules bateriju paveids sanāk. (nez gan kā jāmēslo zeme, jo vajag arī auglīgu augsni.. hmm hmm) - Atbildēt