- 2008.06.30, 15:38
- Jocīgi, kā cilvēki neatšķir biodīzeli (ko no jebkuras augu eļļas var uzražot) - lej dīzeļa dzinējā un brauc, un tā saukto bioetanolu (kas būtībā ir tikai tas pats etilspirts), un ir domāts kā benzīna aizstājējs - un kuru, iespējams, nemaz nav izdevīgi ražot, jo vispirms ir jāiegūst spirķiks (dārgs prieks).
Etanola vienīgā jēga ir tas, ka varēs liet esošajos benzīna auto. Bet kas teica, ka ir jābrauc ar benzīna dzinējiem? - 14 rakstair doma
- Tā kā pavisam nesen veicu diezgan pamatīgu izpēti, tad varu te apkopot
- 30.6.08 17:05 #
-
Motoru vajag "pieradināt", liet kopā ar klasisko dīzeli, pakāpeniski palielinot proporciju (bāka ar 10%, bāka ar 20%, bāka ar 30%, bāka ar 50%, bāka ar 75% un ja viss ir kārtībā ar sagremošanu, tad 100%). Bet joks nav pašā motorā, bet gan degvielas padeves sistēmā. Filtrs ir jāmaina aptuveni pēc pirmajām trim bākām (vai pēc vajadzības arī ātrāk), jo biodīzelis paceļ no degvielas tvertnes un sistēmas augšā visus s**** un nogulsnes, un vēlreiz jāmaina pēc pirmajām divām 100% reizēm. Jāpieradina un jāmaina filtri arī dēļ tā, lai tās nogulsnes neaizsprosto sprauslas, kas ir klasiskais aizbildinājums, ka "biodīzelis nokaujot motoru". Ziemas laikā, kur t* ir zem "-5" iesaka braukt ar parastā dīzeļa klātbūtni vismaz 30%, lai novērstu biodīzeļa sabiezēšanu.
Par gumijām.. ir dažādi viedokļi - daži saka, ka pēc '01 gada ražotajām mašīnām jau no rūpnīcas ir polimērmateriālu caurules, kuras ir biodīzeļa noturīgas. vienīgi varbūt savienojumi, blīvgumijas esot jāmaina.. citi atkal bez bēdām lejot pat 92..94 gada golfmašīnās un viss esot ok.. - Atbildēt
- Re: Tā kā pavisam nesen veicu diezgan pamatīgu izpēti, tad varu te apkopot
- 30.6.08 19:45 #
-
ir arī kāds padoms, kā pieradināt automašīnas garantijas noteikumus pie biodīzeļa?
kurš gan no mums negribētu braukt zaļi un turklāt vēl par kapeiku lētāk, bet nevar noliegt, ka biodīzelis caurmērā ir stipri agresīvāks par parasto dīzeli, tāpēc neviens autoražotājs garantiju nedod. T.i. - ja lieto biodīzeli un kaut kāda iemesla pēc nomirst motors - pats vainīgs! tā teikt, ja man būtu 92-94 gada golfmašīna, es nedomājot tajā gāztu iekšā rapsīti, a ja tas dzelzs rumaks pa visam svaigs, tad gan - kurš gan no mums vēlas riskēt?
kad iztaujāju auto dīlerus par biodīzeli un kāpēc tas ir tik liels NĒ jaunām automašīnām, noskaidroju, ka biodīzelim standarti esot ļoti stiepti - biodīzelis atšķirīgās DUS, nemaz nerunājot par valstīm varot būt ļoti stipri atšķirīgs- no pavisam parastas cepamās eļļas, kuru nav grēks uz pannas gāzt, līdz pat pamatīgam rīkļu rāvējam, kas pat plastmasas kannās atstāj kušanas pēdas. Auto ražotāji gluži vienkārši nav spējīgi korekti izstrādāt dzinēju, kuram varētu dot 100% garantiju, ka to nu biodīzelis nenokaus - Atbildēt