- 2008.06.30, 15:38
- Jocīgi, kā cilvēki neatšķir biodīzeli (ko no jebkuras augu eļļas var uzražot) - lej dīzeļa dzinējā un brauc, un tā saukto bioetanolu (kas būtībā ir tikai tas pats etilspirts), un ir domāts kā benzīna aizstājējs - un kuru, iespējams, nemaz nav izdevīgi ražot, jo vispirms ir jāiegūst spirķiks (dārgs prieks).
Etanola vienīgā jēga ir tas, ka varēs liet esošajos benzīna auto. Bet kas teica, ka ir jābrauc ar benzīna dzinējiem? - 14 rakstair doma
- 30.6.08 16:29 #
-
afaik, kaut kur bija rakstīts, ka biodegvielas izmaksas un enerģijas patēriņš tās ražošanai ir lielāks nekā parastam benzīnam. Nav tas viss tik zaļi un forši ar to bio.
- Atbildēt
- 30.6.08 16:53 #
-
Par alternatīvajām degvielām daudz ko ne pārāk labu raksta.. nez kāpēc tā, m?
- Atbildēt
- 30.6.08 17:59 #
-
tur jau tā lieta, ka salīdzina ar benzīnu visdrīzāk ka etanola izmaksas. a vot biodīzelis, kas ir tā īstā biodegviela ir visai reāls.
- Atbildēt
- 30.6.08 21:43 #
-
un ne jau tikai tiešām izmaksas, bet arī, kopumā no lauksaimniecības procesa sākuma līdz patērētājam, ražošanas ciklā tiek izmests vairāk CO2 nekā, lietojot naftas ražotu benzīnu. tā nu esmu dzirdējis.
- Atbildēt
- 6.7.08 21:31 #
-
ņem vērā, ka ja tehnika pati darbojas ar biodīzeli, tad tas CO2 nav no fosīlajiem kurināmajiem - tas ir 'renewable' CO2.
kāpēc tu vispār ar "naftas ražotu benzīnu" salīdzini? 1) jāierēķina cik CO2 tiek radīts lai no jēlnaftas to benzīnu pirmām kārtām iegūtu. 2) naftas produkti beigsies. rapsis (vai cita biomasas kultūra) principā piesaista oglekli caur saules gaismu. tāds jancīgs saules bateriju paveids sanāk. (nez gan kā jāmēslo zeme, jo vajag arī auglīgu augsni.. hmm hmm) - Atbildēt