- a short rant about why we are racists
- 6/13/15 05:40 am
- Atļaušos aizskart ļoti kuteklīgu tematu, jo uzskatu, ka par to ir jārunā pēc iespējas vairāk. Un pēc iespējas ātrāk. Jābūt pēc iespējas vairāk diskusijām par šo tēmu, pirms nav, tā teikt, par vēlu. Taču, pirms sāku, vēlos piebilst, ka jūtu, ka šeit par to runāt nav īsti jēgas, vadoties pēc pieņēmuma, ka cilvēki gluži vienkārši nav interesējušies par šo jautājumu, varbūt vienīgi mazliet nošķēluši mazu kārtiņu no milzīgā aisberga daļas, ko viņi redz - tās, kas atrodas virs ūdens, un tāpēc neizkatās tik biedējoša (heh, sanāca negaidīti laba atsauce uz okeāna lainera "Titāniks" traģēdiju).Kāpēc es sevi uzskatu par rasistu (lai gan sirsniņā patiesi respektēju visas kultūras un rases)?1. Kolektīvā bezapziņa. Aspekts, kas nav ietekmējams. Koloniālisma sekas. "Mēs paši esam vainīgi". Un tā ir liela patiesība, no kā mēs, eiropieši, paši bīstamies un ko mēs nespējam atzīt. Kamēr mēs nespēsim pateikt, ka "jā, mēs tiešām vēstures gaitā ļoti daudz ko esam sapisuši un pišam joprojām (piem., ASV, SVF un PB ekonomisko pasūtījumslepkavu darbiņi 20.gs. 2. pusē un 21.gs., kā arī visi šķietamie proxy wars Tuvajos Austrumos u.c., kas 21.gs. vairs īsti nav proxy wars, jo aukstais karš sen jau ir beidzies, un Krievija jau kopš 90tajiem nav salīdzināma ar PSRS spēju būt par "balansa varu", tādējadi nodrošinot to, ka viena vara un tās koalīcija izgrebj jaunu pasauli un tās skatījumu; tas, kas notiek Tuvajos Austrumos, lielākoties izskatās pēc one big setup - tikai, lai ietekmētu mūsu, tā teikt, balto cilvēku viedokli - visi viņu intervenču pamatojumi balstās tikai uz naudu un Jauna Kolektīvā Viedokļa izgrebšanu).2. Vēstures dēļ. Un no tās izrietošās, iepriekšējā punktā piesauktās kolektīvās bezapziņas aspekta. Apzinos, ka es kā eiropeīdās jeb kaukāziešu rases pārstāvis nesu sev līdz iepriekš minēto milzīgo smagumu savos gēnos, savās smadzenēs, pat neapzinoties to ("es" šajā gadījumā drīzāk esmu/esam "mēs). Tu arī esi rasists, taču tu varbūt to vēl neapzinies.3. Modernās rasisma retorikas dēļ. Tāpēc, ka jēdziens "rasists" principā galvenokārt cionistu dēļ - tikai tāpēc, ka viņus vairs nav iespējams apklusināt - tagad ir attiecināms uz katru who doesn't embrace multiculturalism no matter the considerations that it practically can mean a slow, gradual genocide of europid/caucasian race. Izcili piemēri tam ir fakti, ka katrs vēstures revizionists, īpaši, ja runa ir par WWII nacistu pastrādātajiem, kā palēnām izrādās, krietni pārspīlētajiem noziegumiem pret noteiktām rasēm (īpaši žīdu jeb jew/жид), ir nosodāms rasists un antisemīts. No šī aspekta, spriežot pēc vēstures revzionistu prakses, izriet tik daudz netaisnīgumu - balto pasaules kolektīvajā apziņā vairs nav citu genocīdu, kā vien Hitlera un viņa domubiedru rīkojumu pastrādātais pret žīdiem. Pieņemšu, ka šo postu lasa informēti cilvēki, kuri ir zina par masu iznīcināšanām, ko 20.gs. pastrādājušas citas tautas/rases/ticīgie pret citām (kaut vai Turku-Armēņu, Serbu-Bosniešu utt.) - par tām vispār nav runa.4. Tāpēc, ka esmu spiests sadzīvot ar tik šķietamo, taču pēc vēstures faktiem reālo (arī šajā postā iepriekš nedaudz aptverto) vainas apziņu par the white man's burden. Bet vai tāpēc "baltā rase" sev pati ir tiesīga piespriest nāves sodu, lēnām kļūstot par minoritātēm paši savās valstīs? Un mēs visi labi saprotam, ko tas nozīmē un pēc gadiem 20, 40, 60 nozīmēs minoritātes statuss... bet vai mēs tiešām patiesi saprotam?Šeit gan varētu diskutēt par to, vai tiešām šoreiz minority valdīs par majority tā, kā tas ir bijis visā apzinātajā cilvēces vēsturē kopš antīkajiem laikiem. Vai tiešām būs iespējams valdīt par tik milzīgu entity (skatoties uz ne tik tālu nākotni un spriežot pēc šī brīža faktiem par pieaugošo imigrāciju un Eiropas vēlmi "integrēt"ne-eiropeīdās rases pārstāvjus tajā pašā Eiropā)? Un ar "valdīt" es šoreiz tiešām nedomāju kaut kādu verdzību vai ko tamlīdzīgu (pakļaušanu verdzībā utt.; vai tiešām "modernā verdzība", t.i., konsūmerisms un multikultulārisms as in "visi runājam angliski un visi valkājam lētas, bet stilīgas drēbes, lietojam par smieklīgu naudu sagādātos gadžetus, ko mums ir radījuši patiesie mūsdienu vergi - Kambodžas. Ķīnas, Japānas u.c. Āzijas valstu sweatshopos/brutālās rūpnīcās vergojošo cilvēku sagādātās mantas?"), bet gan to, vai ne-eiropeīdās rases pārstāvji, kuri vēlas šeit mist, ir gatavi pieņemt šīs zemes kultūru, tās īpatnības, reizē nezaudējot savu identitāti (esmu par kulturālās identitātes nezaudēšanu, taču reizē pēc tā, kas notiek Eiropā, piem., Lielbritānijā, Zviedrijā, Norvēģijā, sāk šķist, ka tas nav iespējams; Londona vairs nav britu pilsēta, Norvēģijā musulmaņi izvaro pārsvarā tikai baltās sievietes utt.). Tas principā sāk izklausīties pēc absolūta paradoksa - respektīvi, šāda kulturālās identātes saglabāšana, reizē turot cieņā eiropeiskās vērtības, nav iespējama, it sevišķi jau apzinoties iepriekš piesaukto koloniālisma periodu un iz tā izrietošajām neidzēšamām traumām, stigmatiskām rētām. Pēc kaut kā, kas nav iespējams, kaut vai ņemot vērā tik svarīgo aspektu kā dzimstības faktors - eiropeīdās rases pārstāvji tiek "pārdzemdēti", it kā tā būtu kaut kāda sacensība, taču tā nav - tas ir kultūras aspekts, neizbēgams fakts, statistika, kas nemelo - ka eiropeīdās rases pārstāvji venkārši lēnām izmirs, un viņiem nekas cits neatliks kā pamest savas vērtības, tā vietā radot jaunas vērtības. Jaunas vērtības, par ko vispār netiek runāts. Vai dzirdēju kādu auditorijā čukstam kaut ko par Jaunās pasaules kārtību? Kuš, bļaģ! Ārā no auditorijas, prom!5. ???6. Profit!!! (jo tas ir cēlonis un sekas reizē; tikai, saprotams, profits nebūs mūsu, jo, lai arī būsim minority, vienmēr būs vēl mazāka minority, ko nekad nebūs iespējams uzveikt; nu jau vairs nekad - skatoties uz tuvāko simtgadi).***Es varētu turpināt uzskaitīt vēl un vēl aspektus, no kā mums patiesi būtu jābaidās, ja vēlamies saglabāt, prezervēt eiropeisku nākotni "saviem bērniem" (pēdiņās, jo es neko nezinu par saviem bērniem), un tieši tāpēc par to būtu jārunā arvien vairāk, biežāk un plašāk. Taču kurš sāks par to runāt? Kurš?! Tas, ka cilvēki to jau dara relatīvi slēgtās grupās, neko nenozīmē. Parādiet man to plašo cilvēku baru, tos desmitus, simtus miljonus, kuri tiešām vēlas tikt šobrīd pazemoti, tiekot apsaukti par rasistiem, ksenofobiem un šovinistiem!Maza piebilde: es zinu, ka mētājos ar argumentiem kā skolaspuika ar sniegapikām, nesniedzot nekādas atsauces, taču šis ir mans blogs, un man ir tiesības izklausīties absolūti trakam. Taču es tomēr naivi ceru, ka kāds, izlasot šo rant-like postu, pats pameklēs informāciju pa to, par ko šeit runāju, da kaut vai tajā pašā youtūbē - tur var atrast visu par manis piesaukto līdzās ar atsaucēm.
- 10 atstāja kaut koatstāj kaut ko
- 6/13/15 10:03 am
-
Te ir lokālāk mērķēta diskusija, bet labi iezīmē arī to, par ko raksti. Tu izklausies gluži tā pat kā pretīgā Veidemane. It kā notikumi vēsturē mūs determinē uz mūžīgiem laikiem būt par x:
http://ltv.lsm.lv/lv/raksts/04.06.2015-diskusija.-100g-kulturas.-kapec-latv ijas-sabiedriba-noraida-begl.id50640/
Kas tad ir tā kultūra, kas mums ir jāsaglabā? Tā, kura dzims no Parādnieka demogrāfijas idejām, vai tā, kura ir ierakstīta nacistiskajā Levita preambulā? Kas ir eiropeiskās vērtības? Tevis minētais koloniālisms, pasaules kari, genocīdi, vergturība un kapitālisms? - Reply
- 6/14/15 04:06 pm
-
saka_taisniibu
nu gan, cik selektīvi, tu uzskaiti šīs visas pamatotās (ne tikai eiropeiskās) lietas, bet nezkāpēc atsakies no pozitīvu vērtību uzskaitījuma.
un vispār, cik stulbi arguments - pie mums brauc cilvēki no zemēm, kur ar skaidru kaut kādu vērtību vai orientieru apziņu problēmu nav, savukārt, attiecībā uz eiropiešiem, redz "kas tad ir tā kultūra, kas mums jāsaglabā?". un ko darīt, ja ir eiropieši, kam saglabājamo vērtību jautājums tomēr nerada problemas? apklusināt viņus? izglītot? iemācīt viņiem dekonstrukciju? vienkārši, ir cilvēki, kam vērtības nav problēma, un ir cilvēki, kam tas ir diskutabli un problemātiski. nu, kuram no abiem ir taisnība? - Reply
- 6/15/15 09:58 am
-
piekrītu, ir jāuzskaita pozitīvās vērtības, bet te konkrēti es atbildēja uz u minētajām.
ar šo stulbo argumentu es domāju, ka kultūra un vērtības nekad nav bijis kaut kas statisks, nemainīgs un tātad "saglabājams". tā visu laiku ir mainījusies un mainīsies, tāpēc, manuprāt, ir interesanti uzķert tos brīžus, kad pēkšņi cilvēkiem rodas bailes no tā, kas principā notiek visu laiku. es nezinu, kuram ir taisnība, diskusijai nav ne vainas. - Reply
- 6/13/15 10:50 am
-
Piekrītu, mēs esam rasisti jau kopš dzimšanas. Pat mazi bērni spēlējoties dod priekšroku tiem, kas izskatās līdzīgi viņiem. Bet nu pieaugušiem jau tāpēc ir dots saprāts, lai pretotos šīm primitīvajām dziņām. Baltā rase – tas ir tik virspusēji. Viena vai divu gēnu iztrūkums genomā jau neko daudz neietekmē, ņemot vērā, ka ģenētiskās atšķirības starp jebkuriem diviem cilvēkiem ir daudz lielākas.
Mēģināt iesaldēt kultūras identitātes ir tikai baiļu izpausme, ka rītdiena būs citādāka nekā šodiena. Pie tā ir jāpierod, ka viss mainīsies. - Reply
- 6/13/15 01:39 pm
-
Disclaimer: Tā, ka esmu jauns šeit - nezinu, cik o.k. ir atstāt komentārus pie svešu ļaužu ierakstiem, bet tā kā šis internets tad atļaušos enīveis.
Es par migrācijas jautājumiem jūtos līdzīgi. Lai gan nekad neatļautos kā aizskart cilvēku viņa rases, etniskās piederības, vai citu tradicionālo pazīmju, pēc kurām cilvēkus mēdz diskriminēt, dēļ, mani pārsteidz apbrīnojami nekritiskā attieksme, ar kādu cilvēki, kurus Latvijas kontekstā pieņemts uzskatīt par intelektuāliem, uzlūko potenciālos migrantus. Jūnija Rīgas Laiks ir labs piemērs - šie strādīgie un cītīgie (bez prasmēm, izglītības vai jēgpilna bekgrounda) cilvēki, būs lielisks papildinājums mūsu ekonomikai, bet cilvēki, kas uzlūko potenciālos viesus skeptiski ir ksenofobi. Par visai rūgto citu valstu pieredzi - ne vārda. Par potenciālajiem riskiem - ne vārda. Par Latvijas kontekstu - ne vārda.
Genocīds un antisemītisms (tāpat kā Rietumu (lasi ASV) intervences tuvajos austrumos) ir tēma, ko labāk neskaršu, teikšu vien ka pašreizējais diskurss, kurā uzlūkojam WWII un holokaustu un starptautiskās politiskās norises (gan reģionālas gan globālas) bieži, maigi izsakoties, nav savietojams ar zinātnisku un saprātīgu pasaules skatījumu.
Mani satrauc, ka esošais diskurss attiecībā uz migrāciju (bet ne tikai) ir drauds Eiropai (tai skaitā Latvijai) tāda, kādu es to pazīstu (vai vismaz vēlētos redzēt) - liberālu, sekulāru un modernu. Mani satrauc, tas ka iespējamo migrāciju Latvijā uzlūko vai nu nekritiski un pagalm politkorekti, vai balstoties tiešām rasistiskā un/vai ksenofobiskā argumentācijā (ala Dombrava vai Veidemane). - Reply
- 6/13/15 05:27 pm
-
Vispār būtu labi konkretizēt to "migrāciju", bet, ja turpinām tā vispārīgi, tad citu valstu pieredze ir, piemēram, veidot geto un visādi citādi iebraucējus izolēt paaudzēs (veselība, izglītība, darbs, utt.). Sekas ir Francijā. Mūsu valsts pieredze in general ir neizdevusies integrācijas politika. Tas nav attiecināms vienīgi uz mūsu lielāko no minoritātēm. Šausmīgs piemērs ir pēdējā integrācijas kampaņa, kur mūsējie pārtaisījās par viņiem. Tā kā nekur tālu nav jāmeklē. Kādi tieši ir potenciālie riski? Atkal būtu labi konkretizēt. Par Latvijas kontekstu - iedomājies, cik sūdīgi būtu gan morāli, gan materiāli, ja kara laikā, krīzes laikā un šodien no Latvijas nevarētu emigrēt, jo, nu, tu esi no (bijušās) PSRS un esi daudz atpalikušāks, kāpēc gan, lai tevi kāds kkur gribētu. Kāpēc tā ir? Jo tu nejauši piedzimi šajā zemes pleķī, its all your fault.
- Reply
- 6/13/15 10:06 pm
-
Aufklärung
paga, Francija Tev ir piemērs, kas ir "veidojusi geto" un visādi izolējusi ne-baltos?
viņa to nav darījusi vismaz kopš septiņdesmito beigām. un nedara to šobrīd.
- Reply
- 6/14/15 10:46 am
-
ko tad "viņa" dara? tieši 70tajos, kad mainījās ražošana, un tā tālāk līdz mūsdienām imigranti "kļuva" vēl vairāk neērti, tātad izstumjami un nelegāli. manu pārliecību ir ietekmējuši, piemēram, Fasēns un Dzenovska.
- Reply
- 6/14/15 04:10 pm
-
saka_taisniibu
"Mani satrauc, ka esošais diskurss attiecībā uz migrāciju (bet ne tikai) ir drauds Eiropai (tai skaitā Latvijai) tāda, kādu es to pazīstu (vai vismaz vēlētos redzēt) - liberālu, sekulāru un modernu" - nu, un ko tu teiksi tiem Eiropas iedzīvotājiem, kuru interesēs nav liberāla, sekulāra, moderna Eiropa/Latvija? Ka viņi ir idioti? Ka viņi kaut ko nav sapratuši? Un ko teiksi it īpaši tiem imigrantiem, kuriem vairumam liberālais, sekulārais, modernais pavisam noteikti arī nav vērtība?
- Reply
- 6/14/15 04:43 pm
-
Ciemos ejot ievērot mājas saimnieka noteikumus - tik elementāra lieta.
- Reply