Thu, Aug. 27th, 2009, 10:56 am

Vizinoties sabiedriskajā transportā, bieži nākas dzirdēt pasažieru sarunas pa telefoniem. Un, kā jau visu uz planētas, cilvēka nemierīgais prāts tās cenšas salikt pa kategorijām.

1.Businesa sarunas.
1.1. Sieviešu businesa sarunas - norādījumi, kur kas atrodas, bet atslēgas ir pie viņas un tāpēc būs jāpagaida un ka viņa noteikti nokārtos vajadzīgos papīrus.
1.2. Vīriešu businesa sarunas - paskaidrojumi, ka runātājs, bļa, nemaz nav vainīgs, ka vainīgs, bļa, patiesībā ir kāds, bļa, kolēģis, bļa, un runātājs jau, bļa, kolēģim trīs reizes, bļa, visu ir paskaidrojis, ka, bļa, viņam šodien ir ,bļa, brīvdiena un lai visi iet dirst, lūk!

2."Tūlīt būšu" sarunas
2.1. "Tūlīt būšu, esmu jau pie..." un runātājs nosauc kādu ievērojamu apkaimes elementu, kurš patiesībā atrodas pāris kilometrus tālāk.
2.2."Tūlīt būšu, esmu jau pie..." un runātājs nosauc kādu ievērojamu apkaimes elementu, pie kura šobrīd atrodas sabiedriskā transporta līdzeklis. Šī ir tīri imagināra kategorija, teorētiski tādai vajadzētu būt, bet manā praksē neviens un nekad nav atzinies, kur tad īsti viņš atrodas.

3. Pārējās, neklasificējamās. Vai nu subjekti runā vienzilbju vārdiem, vai arī pārāk klusu, lai godīgi pētnieki varētu sadzirdēt. Zinātne no tā cieš.

Cits sarunu iedalījuma veids būtu pēc balss pretīguma.

1.Cilvēki ar griezīgām, kviecošām, nodzertām un slepkavību attaisnojošām balsīm runā skaļi.
2.Cilvēki ar patīkamām balsīm runā klusu.

Thu, Aug. 27th, 2009, 11:13 am
[info]missalise

Ļoti interesants pētījums. :D

Thu, Aug. 27th, 2009, 11:35 am
[info]kangaroo

O, jā! Man lielpuiks ir klasisks 2.1 lietotājs- tūlīt būšu, esmu tepat blakus, bet pats labi ja pēc 20 minūtēm ieveļas.

Pie 3. punkta vēl ir atsevišķa kategorija- seniori. Vai nu viņiem apzināti tiek doti slikti telefoni, vai tiešām slikta dzirde, bet parasti viss telefons zina, ka "Aļo! Aļo! Aļo! Runā skaļāk, esmu autobusā. Ko? Jā! Tirgū biju. Jā, gaļu nopirku. Nu labi, atbraukšu, tad runāsim." un tas viss aptuveni 50 dB skaļumā. Un bieži vien ar to saruna nebeidzas, jo otrā galā pretim ir tāds pats.

Thu, Aug. 27th, 2009, 11:36 am
[info]kangaroo

Nevis viss telefons, bet viss autobuss zina ;-)

Thu, Aug. 27th, 2009, 11:38 am
[info]eermaniitis

tu taču ar privāttačkām pārvietojies! kas mašiņai noticies?

Thu, Aug. 27th, 2009, 11:46 am
[info]kangaroo

Oi, es gandrīz visu 2008. gadu nobraukāju ar sabtransu. Tā ka esmu kursas lietū lietus krusā lietas kursā.

Thu, Aug. 27th, 2009, 02:35 pm
[info]eermaniitis

aga - tāds karūsa lietū, bet pēdējo pusgadu puksti bija par audi un meršu apkopi, nevis par škodu un ko vēl neko ;D

Thu, Aug. 27th, 2009, 03:50 pm
[info]kangaroo

Ui nē! Tikai ne Audi! Tas būs [info]glupais bijis. Mersis- jā. Tā man ir sirdssāpe ne tikai pēdejo pus gadu. Arī tad, kad braukāju ar sabtransu- šitā sāpe nepārgāja.

Thu, Aug. 27th, 2009, 11:41 am
[info]biezpientaure

man te viens zinātniskais līdzstrādnieks ziņo, ka kopš ir palaists tarifu plāns "pamuldēsim par velti" nākas strādāt ar lielu pārslodzi. 50km vienā virzienā nākoties analizēt 1 sarunu stundas garumā, un ja vēl turpat netālu apsēžas otrs brīvrunātājs!

Thu, Aug. 27th, 2009, 11:47 am
[info]kangaroo

Laikam saskatījušies reklāmas- "Ir pāris stundiņas?"

Thu, Aug. 27th, 2009, 11:49 am
[info]biezpientaure

haļava - nedrīkst neņemt :)

Thu, Aug. 27th, 2009, 12:25 pm
[info]sirdna

Nu es vairāk specializējos Rīgas pilsētas sabiedriskajā transportā, paldies Krišnam, jābrauc tikai dažas pieturas. Nav stundām jāklausās.

Viņiem baterijas nenosēžas pie tādas dzīves?

Thu, Aug. 27th, 2009, 12:33 pm
[info]kangaroo

Man arī tā likās, kamēr mazpuiks netika pie telefona pirms nedēļas. Liekas tāds lētā gala sūds un vispār nekāds, bet gaidīšanas režīmā tur 600 stundas (25 dienas bez lādēšanas!!!), sarunas- 10 stundas. Pipec! Tehnoloģijas lido vēja spārniem.

Thu, Aug. 27th, 2009, 12:47 pm
[info]biezpientaure

aha, man ar mammai jauna nokija par ls20, ja nerunā tad nedēļa vai teju divas. Es gan saku ka litija bačas nevajag sēdināt līdz galam, bet kādam jau ir jārūpējas arī par noieta tirgiem :)

Tā ka stunda viņiem ņera probļema!

Thu, Aug. 27th, 2009, 01:59 pm
[info]lavendera

Ups. Kad es būšu gatava šķirties no sava ēriksona (joprojām gaidīšanas režīmā 10 dienas, esmu lietojusi katru savu mobilo, kamēr baterija nosprāgst pavisam), droši vien tehnoloģijas būs gājušas tiktāl, ka tas aparāts pat randiņus sarunās manā vietā :)

Thu, Aug. 27th, 2009, 03:54 pm
[info]kangaroo

Kur šitā var atpalikt!? Randiņu sarunātāji jau kādu laiku ir pieejami. Saucas SonyEricsson- ik palaikam sarunā randiņu ar servisa meistaru. Lielpuikam tādu iepirkām- pa gadu remontā bijis 4 reizes. No tā aparāta, ko nopirkām, palikusi tikai bača. Viss pārējais ir nomainīts. Labi, ka vismaz pēc garantijas. No otras puses- kāpēc jāražo tāds mēsls, lai pašiem pēctam būtu viss jāremontē?

Ekrāns, pamatplate, korpuss, pogas- viss nomainīts.

Thu, Aug. 27th, 2009, 03:57 pm
[info]lavendera

Ko tavs puika ar to verķi dara - smiltis rok un naglas sit? Man tas ir labākais aparāts, kāds līdz šim bijis, lai arī kritis zemē vismaz divdesmit reižu - kalpo bez iebildumiem.

Thu, Aug. 27th, 2009, 10:38 pm
[info]nova

varen trāpīgi:)