Fakti un matemātika

9. Oktobris 2006 (12:33)

9.saimas vēlēšanās kopā kandidēja 1024 deputātu kandidāti no 19. sarakstiem.
Viņi kopā saņēma 902569 balsis.
"Māras Zemes" vienīgais kandidāts no šīm balsīm saņēma 4899.
Pārējiem 1023 kandidātiem pāri palika 897670 balsis.
Pārējie kandidāti katrs vidēji saņēma 877,47 balsis,
kas ir par apmēram 5,58 reizēm mazāk nekā neievēlētajam "Māras zames" kandidātam.

Upd. Savukāt visvairāk deputātu vietas (23) saņēmušajai TP kopā visos sarakstos bija 65 kandidāti kuri visi kopā saņēma 176935 balsis.
Vidēji 2722.08 balsis katrs, kas arī savukārt ir gandrīz 2 reizes mazāk nekā neievēlētajam "Māras zames" kandidātam.

Comments

Posted by: Loreta ([info]elzy)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 12:46

vai tiešām balsojam par sarakstiem ... nevis par kandidātiem:)

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 12:48

Jā. Mēs balsojam par sarakstiem. Bet deputātu vietas pecāk ieņems kandidāti. ;)

Posted by: Loreta ([info]elzy)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 12:57

snesenais jautājums - kolektīvā atbildība vai individuālā?:) ... un kā atbilde atskan - politiskā:)
īss stāsts par politisko atbildību:
kaimiņienei bija kucīte Džipa, pie Džipas dažkārt piestaigāja rudais krancis no jaunajām mājām, kad Džipai piedzima kucēni - rudais bija uzņēmies politisko atbildību - viņu vairs nemanīja, a kaimiņiene dabūja barot un meklēt mājas visiem kucēniem.

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 13:08

Savukārt otra kaimiņiene, uzvārdā Uļjanova, visus kucēnus vienkārši aizsūtīja uz jūrasskolu. :)

Posted by: Loreta ([info]elzy)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 13:11

un arī ši nav politiskā atbildība:)

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 13:23

Nē. Šī bija politiskās atbildības pasūtīšana dēt.

Posted by: Loreta ([info]elzy)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 15:36

:)

Posted by: - ([info]deep)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 13:02
aptumshota saule

laps :)

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 13:17

sk. upd.

Posted by: Puce ([info]puce)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 13:52
lasa

demagoģija vulgaris

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 14:05

Piekrītu - demagoģija, bet noteikti ne lielāka ka stāvēt un krist par Baštiku ka, "redz kads viņš malacītis, māmiņu algas uztaisīja" kamēr likumprojektu par māmiņu algām izstrādāja jau Repšes valdības laikā un viņam tikai paveicās sēdēt tai krēslā kad tas stājās spēkā. Savukārt mazuļu rindas, kuri gaida uz vietu bērnudārzā, tieši Baštika laikā ir pieaugušas no 7,5 līdz 15 tūkštošiem.

Posted by: Puce ([info]puce)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 14:19
lasa

vēl viena demagoģija. par b/d atbild pašvaldības - tā vispār nav ministrijas kompetence. māmiņu algas tika nošpikotas no Igaunijas, bet izcīnīja tās BĢLM un vecāki. un Baštika ministrija ir izdarījusi ļoti daudz labu lietu, par kurām ne visiem ir zināms - aļi tās nav ieinteresētās puses.
neviens par nevienu nestāv un nekrīt. bet es esmu rinājusi vairākas reizes ar Baštiku, esmu bijusi pie viņa vizītē. un man ir grūti iedomāties, ka es kā privātpersona varētu mierīgi tikt vizītē pie vēl kāda ministra ar savu sasāpējušo kreņķi. tas - cik tālu runājam par Baštiku, ne par politiku, vēlēšanu sistēmu kā šitādu etc.

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 14:38

Tieši tā demagoģija, jo jebkuru citu viedokli jau var nosaukt par "demagoģiju". Par visu kas ir neizdarīts uzvelt vainu tiem citiem (pašvaldībām) nevis savējiem. Nu nevaru es iedomāties kā pašvaldības varētu nepakļauties MK noteikumiem (ja tādi būtu izstrādāti). Un arī līdzekļus kautkādu pašvaldību papildus fukciju veikšanai pieešķir valdība saskaņā ar MK izstrādāto bužetu!!

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 14:42

Mans puksts, starpcitu, bija nevis "demagoģija", kā tev to labpatikās nosaukt, bet (ja nepamanīji) LOLisks skatījums uz to, kā izskatītos tad, ja mūsu vēlēšanu sistēma būtu balstīta nevis uz balsošanu par sarakstiem, bet uz vienā garā sarakstā sarakstītiem atsevišķiem cilvēkiem.

Posted by: rem ([info]rem)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 17:40

except, balsojot par sarakstu es balsoju par visiem kandidātiem t.i. katrs kandidāts no saraksta saņem tik balsis, cik viss saraksts :)

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 17:52

Vai tiešām? Neviens, neviens sarakstā par kuru tu nobalsoji, nebija tāds, kuru tu tajā labprātāk neredzētu?

Posted by: rem ([info]rem)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 18:00

protams, ka bija. bet man nebija izvēles nebalsot par viņu (izstrīpošana neskaitās, jo tas maina tikai kandidātu prioritāti)

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 18:06

Bet par to jau arī ir runa. Ka būtu pavisam savādāks vietu sadalījums saeimā ja balsošanas sistēma būtu orientēta uz balsošanu par individuālām kandidatūrām nevis partiju sarakstiem.

Posted by: rem ([info]rem)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 18:10

protams, bet tava loģika anyway ir aplama izdalot saņemtās balsis ar kandidātu skaitu :)

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 18:21

Iekš subj. arī nav ne vārda par loģiku. Tur ir rakstīts "Fakti un matemātika".
Un tas ka viņa ir savādāka kā tava, vēl nepavisam nenozīmē, ka viņa ir apalama. Varbūt aplama ir tieši tavējā?
Var būt pēc savas loģikas izskaidro - cik tas ir loģiski, ka deputātam izstājoties vai tiekot izslēgtam no partijas, no kuras saraksta viņš ir ievēlēts par deputātu, nezaudē mandātu un viņa vietā nenāk nākošais no saraksta. Mēs taču esam balsojuši par partiju sarakstiem un programmām, ne atsevišķiem deputātiem!

Posted by: rem ([info]rem)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 18:34

tīri tehniski loģika ir no atsevišķām aksiomām izvest kaut kādu secinājumu vai apgalvojumu :)
tavā loģikā aplams ir pieņēmums, ka katrs balsotājs, kas balso par sarakstu balso par vienu kandidātu, nevis par visiem kandidātiem sarakstā, līdz ar to tu nonāc pie secinājuma, ka vidēji par māras zemes vienīgo kandidātu balso vairāk, nekā vidēji par vienu no, piemēram, TP.
a tas pārējais, ko tu man mēģini piesiet nav vispār jautājums par loģiku, bet gan par vēlēšanu sistēmas likumiem/noteikumiem :)

Posted by: Foršais džekiņš ([info]petro)
Posted at: 9. Oktobris 2006, 20:32

Karoče, man ir pilnīgi pofig kurš par ko ir balsojis. Ja es gribēju uzrakstīt cik balsis vidēji ir saņēmis katrs deputāts, tad es to arī uzrakstīju. Un man īstenībā ir pilnīgi pie kājas, vai tu balsoji par 1, vai 2, vai 8, vai visiem saraksta kandidātiem. Un vai vispār balsoji. Jā, un ar esošo vēlēšanu sistēmu arī neesmu apmierināts. Nošauj mani ja tev tas nepatīk.

Posted by: rem ([info]rem)
Posted at: 10. Oktobris 2006, 10:29

chill dude :)

23 Lasīt komentārus reply