morālais klimats

« previous entry | next entry »
May. 17th, 2009 | 10:18 pm

Šīvakara TV seanss: sākās ar pēdējiem LNT TOP10 sižetiem, turpinājumā TV3 "Nekā personīgi", pēc tam Oditas dokumentālā filma par latviešu ģimeni Kubā, kuri par katru grib atgriezties Latvijā, un nobeigumā - LNT dokumentālā filma par latviešu emigrāciju. Mūsu ekonomiskās un politiskās nebūšanas vs. lidmašīnas biļeti vienā vai otrā virzienā.
Es tagad sēžu un domāju, vai tiešām tā ir tikai mūsu personiskā vaina, kūtrums, stulbums, negribēšana/nevarēšana un mūžīgā citu vainošana savās nebūšanās, ka .. jā, mēs šeit izglītojamies, strādājam, dzīvojam - esam patrioti. Taču par dzīvošanu 60gadus vecā mājā maksājam 1/3 daļu no savas algas, ēdam importa pārtiku, jo tā ir lētāka nekā pašmāju saražotā, kuras izmaksu un radīšanas shēma no veikala līdz izejvielu ražotājam ir profesora Cipariņa cienīgs rēbuss! Nē, esam jau mēs laimīgi, tāpēc ka vēl neapzināmies, ka citur būtu laimīgāki. Citur, aizbraucot uz laukiem, nepārņem depresija! Šī nolādētā korupcija, šis nospiedošais nīgrums un nepiesātināmā bada sajūta; aurojošie krievi pagalmā un tramvajos; un aksioma - ja nesitīsi tu, nositīs tevi! Tas ir reāls fuck! Tā ir ikdienas vide, kurā esam spiesti asimilēties, lai izdzīvotu. Un ja godīgi - ar katrām vēlēšanām, pat ar katru ziņu raidījumu vai rakstu, ko uztveru ikdienā, manī zūd ticība, ka viss, kas šeit notiek, notiek uz labu. Mēs slīgstam aizvien dziļāk; kad tiek zagtas iespējas, mēs pamazām zaudējam savus sapņus. No tāda aspekta raugoties, es patiešām priecājos par tiem jauniešu bariem, kas ir aizbraukuši uz to pašu Īriju, kur viņiem ir darbs un sapņi. Šeit viņi zagtu un sistu cits citu. Tur viņiem ir vide, lai izaugtu par vērtīgiem cilvēkiem. Pohuj dzimtene, pohuj patriotisms, ja šajā valstī tu kā cilvēks ieguldi tik daudz, bet atdeve ir tik maza!
Kas tad šeit ir vērtība sabiedrības līmenī? Ātrais piķis, mašīnas, kas pagarina krānu, Turcija vai Ēģipte reizi gadā, mājas kinozāle u.c. īstermiņa labumi, nevis cilvēcība, labestība, mīlestība un rūpes plašākā amplitūdā. Es aizbraucu uz Nīderlandi un mani tur uz ielas sveicina smaidoši pensionāri, pilnīgi nepazīstami cilvēki. Bet šeit reti kurš taksometra šoferis vispār saprot laviešu valodu; tas ir tikai normāli, ja apčakarē par pāris latiem, priecājies, ka neaizveda uz mežu un neizvaroja! Tramvajā jaunieši 5dienas vakarā apspļauda priekšā sēdošu pensionāru un ņirgājas par to! Mēs taču esam slimi!
Un es vairs neesmu pārliecināta, vai ir pareizā izvēle to visu ignorēt, pateikt - uz mani tas neattiecas, mani tas neskar!

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {18}

tas ir absurds

(no subject)

from: [info]mazeltov
date: May. 17th, 2009 - 10:58 pm
Link

Man tieši otrādi. Es arvien vairāk pieķeros Latvijai un cenšos arī dzīvot tā, lai gan man labi, gan citiem. Izvēlos Latvijas preci, pārceļos uz lētāku dzīvokli (max 90 ls mēnesī vasarā viss kopā, kas jādala uz diviem, turklāt). Kredītu nav, uz vēlēšanām 100% iešu un jau esmu izdomājusi mazāko ļaunumu, kas nesīs lielāko iespējamo labumu, par kuru balsošu.

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: May. 17th, 2009 - 11:04 pm
Link

labi, ka tā; labi, ka tā ...

Reply | Parent


jff

(no subject)

from: [info]jff
date: May. 18th, 2009 - 01:18 am
Link

Kas ir tas mazākais ļaunums?

Reply | Parent | Thread


tas ir absurds

(no subject)

from: [info]mazeltov
date: May. 18th, 2009 - 08:42 am
Link

Es izdomāju, ka mazākais ļaunums ir balsot par labējo partiju, kura, manuprāt, varēti dabūt visvairāk balsis - lai var turēties pretī krieveļu partijām, kuras, domājams, šogad dabūs diezgan daudz balsu.

Reply | Parent


spriidiic

(no subject)

from: [info]spriidiic
date: May. 17th, 2009 - 11:14 pm
Link

mikroekonimikas profesors mums teica, ka cilveki kuri dzivo slikti arii dzivos slikti, jo viss ir galvaa un attieksmee

Reply | Thread


pata

tikai retoriski jautājumi

from: [info]pata
date: May. 17th, 2009 - 11:19 pm
Link

kur klasificējas kukuļdošana policistiem? vai mājas kinozāle un lexus ir labas dzīves pazīme? vai godīga cilvēka mazais bizness bez peļņas ir slikta dzīve? un vai būt Šleseram vai Šķēlem ir laba dzīve?

Reply | Parent


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: May. 18th, 2009 - 12:43 am
Link

cik aprobežoti

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: May. 18th, 2009 - 08:39 am
Link

kas tieši?

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: May. 18th, 2009 - 08:42 am
Link

"īrijā ir darbs un sapņi",vs "šeit viss ir dirsā". viss ir tavā galvā, mīļumiņ, un pēc šī puksta spriežot, tavējā darās reāla miskaste. un klāt vēl greizais spogulītis - citos krastos zāle ir stipri zaļāka.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: May. 18th, 2009 - 09:12 am
Link

nu, bet, protams ;)

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: May. 18th, 2009 - 09:19 am
Link

a tu ko nopietni domā, ka "Ātrais piķis, mašīnas, kas pagarina krānu, Turcija vai Ēģipte reizi gadā, mājas kinozāle u.c. īstermiņa labumi, nevis cilvēcība, labestība, mīlestība un rūpes plašākā amplitūdā" ir latvian exclusive? kā sper vienu soli pāri robežai, tā sveicina smaidīgi pensionāri? da aizbrauc uz jebkuru mazāku ciemu latvijā, tur tevi katrs bērns pasveicinās.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: May. 18th, 2009 - 10:03 am
Link

mazākie bērni manā dzimtajā ciemā jau domās ir Īrijā, kopā ar saviem brāļiem un māsām, jo viņi neredz nākotni savā ciemā, kur 70% ir nodzērušies. nē, es nedomāju, ka citās zemēs zāle ir zaļāka un debesis zilākas by default. man liekas, iespēju tur ir vairāk nekā šeit Latvijā. Kaut vai tādēļ, ka citādāk, perspektīvāk, jo darba iespējas laukos un mazpilsētās ir tādas, kādas tās ir! Gan jau ka aurojoši un spļaujoši krievu pusaudži ir tikai 2.tramvaja specifika. Tomēr jautājums - kādēļ tad tik daudzi tūkstoši cilvēku ir aizbraukuši un nebrauc atpakaļ? tas bija mūsu potenciālais vidusslānis, strādnieks vulgaris, ar profetehnisko, nevis augstāko izglītību, kuri pievienoto vērtību šobrīd rada citā valstī, nevis savā dzimtenē.

Reply | Parent | Thread


judging the mice

(no subject)

from: [info]rasbainieks
date: May. 18th, 2009 - 11:41 am
Link

jā, tur ir iespējas, kas ļauj piepildīt "sapni" - ātrais piķis, mašīnas, kas pagarina krānu, turcija vai ēģipte reizi gadā, mājas kinozāle.

Reply | Parent


helvetica

"Pretspars"

from: [info]helvetica
date: May. 18th, 2009 - 01:29 am
Link

emocionālā ziņā pievienojos.

Reply | Thread


pata

Re: "Pretspars"

from: [info]pata
date: May. 18th, 2009 - 09:13 am
Link

labi, ka kāds spēj izlasīt kaut ko vairāk par burtiem :)

Reply | Parent


mena

(no subject)

from: [info]mena
date: May. 18th, 2009 - 12:22 pm
Link

Jap, man arī sāp, man ļoti sāp!! Par vientuļajiem pensionāriem, un par bērniem, kuru vecāki ir tādi alkoholiķi, narkomāni, visvisādi...
Bet paskatoties apkārt - ir arī daudz labu lietu!! Mājas pagalmā, kur es dzīvoju, pensionāri ir iekopuši reālu puķu dārzu!!! Pagājušogad tulpes izraustīja, šogad sastādīja atkal - un zied!! Skaisti zied, un neviens vairs neaiztiek!! Un tas - gandrīz pašā "brismīgajā" Maskačkā - uz Katoļu ielas stūra!!
Un mājas iedzīvotāji, kuriem ir mašīnas, paši saveduši un sabēruši granti izbraukātā pagalma bedrēs - savas mašīnas vien vairs i nesit, ne jau svešas. Un negaida, kad nokritīs no debesīm tā "rasa".
Un arvien vairāk puķu puķupodos - kāpņutelpās!! Maskačkā, Pļavniekos, Centrā...
Nevis no augšas, bet no apakšas, no pašiniciatīvas rodas daudz labas, jaukas lietas.
Cita lieta, ka ir tas aizvainojums par augšām, un tas, ka tās traucē darīt labas lietas. Par to jā, sāp. Par notiekumiem, direktīvām un kontrolēm...
Es patiešām nezinu, kā ir laukos... Esmu pilsētniece.... Uz laukiem braukt man ir bail... Jo tur ir depresija, dzērāji un noziedzinieki, un kas vēl ne... :)) :(( Bet pilsētā arī jebkurā brīdī iedos pa muti un izraus somiņu....

Bet es vienmēr brīnos, kas tā pēdējā laikā par modi, ko visi, it sevis''ki jaunieši skandina "es te neredzu izaugsmes iespējas". Kas tās par "Izaugsmes iespējām"?? Es parasti smīkņāju, kad tā saka. "Izaugsme"manuprāt ir tas, kas notiek cilvēkā, un tas notiek ar darbu. Nevis tā, nu, te es esmu, dodiet man izaugsmes iespējas. Un no otras puses - tieši te, jau jaunībā cilvēkam ir liela iespēja pierādīt sevi, parādīt, ko vari, un uzņemties atbildību, kas "vecajās" zemēs būtu iespējams tikai ar gadiem, gadiem, gadiem... Tātad tieši te ir iespēja "izaugt"ātri!!

Protams, no otras puses - ja izaugsi pret "valdošajiem" - arī vari iedzīvoties ziepēs. Un tas biedē.

Es nezinu., Es audīšu Lielvārdes jostu. Kaut kad, bet notiekti. Rakstu pa rakstam, zīmi pa zīmei.



Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: May. 18th, 2009 - 01:26 pm
Link

protams, nav jau tā, ka viss ir slikti. pozitīvo var atrast. pat pavisam ikdienišķās lietās. bet ir brīži, kad arī negatīvais sakrājas, un tad vienā brīdī trauka saturs iet pāri malām :( es tikai gribu, lai neaizdzīvojamies tādā pārspīlēti naivā pozitīvismā, kad vairs nespēsim atzīt, ka mūs drāž visos caurumos. es ceru, ka tā nekļūs par normu. turklāt vakar es laikam pirmo reizi tā pa īstam aizdomājos, ka ar pašiniciatīvu ne vienmēr visu var atrisināt, ka tomēr problēmas nav tikai mūsos pašos. mēs neesam stulbi, mēs neesam slinki. bet ir kaut kādi apstākļi, kas tiem cilvēkiem liek braukt prom un ļauj viņiem tur būt laimīgākiem. kaut kā tā ;)

Reply | Parent | Thread


mena

(no subject)

from: [info]mena
date: May. 18th, 2009 - 01:32 pm
Link

Nē, nē, nevajag ne pārlieku pozitīvismu, nedz arī - pārlieku pesimismu.
Kaut kur pa vidu.

Reply | Parent