kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jan. 14th, 2012|12:00 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
oi, no izglītības un darba pienākumiem brīvajā laikā lasu tādu literatūru, kas ļoti pacilā garu, jo no vienas puses ir par realitāti (tēmas militāras), nu, to, ko var lasīt avīzēs un redzēt ziņās, tb., zināt, un no otras puses, veids kā šī realitāte tiek apskatīta nebūt nav avīžu un ziņu stilā. Piem., šāda tipa materiālu plauktiņā centrālo vietu ieņem 2 viennozīmīgas manas all time favourite brošūriņas: Pola Viriljo "Strategy of deception", kur analizē modernās kara vešanas stratēģijas, par praktisko piemēru izmantojot Dienvidslāvijas konfliktus u.t.t., u.t.jp. Otra ir Žana Bodrijāra "The Spirit of terrorism", kas vienkārši ekselentā manierē analizē Dvīņtorņu sagraušanas epopeju jeb 9/11, no, kā to nosaukt, emm, fenomenoloģiskas perspektīves? (manuprāt daudz labāk, nekā par šo pašu tēmu izpildās žižeks u.c.).
Lūk, bet, kopš vakardienas šo duo papildina trešā grāmata: Morisa Merlo-Pontī "Humanism and terror", kas tā kā pievēršas vienas daiļliterāras grāmatas - "Darkness at noon" - analīzei, izcilājot vardarbības tēmu liberālismā/marksismā. uz aizmugures vāciņa ekselenta frāze: "The value of a society is the value it places upon man's relation to man", lūk, šī sentence pilnībā iemieso manu attieksmi pret politisko procesu Latvijā un simpātijas/antipātijas pret noteiktiem politiskajiem spēkiem, izteikumiem, lēmumiem..
linkpost comment

Comments:
From:[info]antons_v
Date:January 14th, 2012 - 01:16 pm
(Link)
Merlo-Pontī sentence ir kruta, taču nevarētu teikt, ka kaut kas baigi jauns.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 14th, 2012 - 01:20 pm
(Link)
69. gadā varbut bija jaunāka, bet īsti nesaprotu, kamdēļ vajadzīgs kaut kas "jauns", tas tā kā kvalitātes kritērijs, vai?
(Replies frozen) (Parent)
From:[info]antons_v
Date:January 14th, 2012 - 03:09 pm
(Link)
Par šo tēmu cepās jau antīkie filosofi, tāpēc Merlo-Pontī drīzāk pievienojas korim, nevis dzied savu dziesmu.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 14th, 2012 - 05:09 pm
(Link)
jā, jā, visa filozofija vien piezīmes uz Platōna lapu malām vai kā nu tur bija, bet tas neatceļ, ka prātuļojuma metodoloģija un rezultāti var būt saistoši ne tikai antīkajiem filozofiem, bet arī šeit un tagad.
From:[info]antons_v
Date:January 14th, 2012 - 08:32 pm
(Link)
Nē, tur tiešām nav problēmu - piemērot to visu mūsdienām tieši ir interesanti. Ticu, ka viens no vadošajiem fenomenologiem at to tiek galā lielsiki.
From:[info]divi_g
Date:January 14th, 2012 - 01:38 pm
(Link)
Oho, kāda interesanta literatūra :)
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:January 14th, 2012 - 02:42 pm
(Link)
Man savā ziņā likās interesanti no mūsdienu viedokļa apskatīt avīžrakstus, ko Eko rakstīja par terorismu Itālijā 80os; viņš pats par tiem arī reflektēja pēc 9/11.
[User Picture]
From:[info]vuclipucli
Date:January 15th, 2012 - 06:26 am
(Link)
Vispār Tevis minētais Merlo-Pontī darbs ir ar visai sliktu reputāciju, jo centās attaisnot staļinistiskās 37. gada tīrīšanas ar tādu kā vēsturiskās nepieciešamības palīdzību; tas viss, protams, pasniegts MP raksturīgajā eliptiskajā izteiksmes veidā, tā ka tas uzreiz var netapt skaidrs:)
[User Picture]
From:[info]thel
Date:January 15th, 2012 - 08:20 am
(Link)
Ja pareizi atminos, tad tur bija izteikumi par divu veidu vardarbībām. i.e., liberālisms, kas ir pret vardarbību ideoloģiskā nozīmē, bet ekonomiskās u.c. attiecības kaut kādā ziņā turpina īstenot vardarbību (šajā ziņā bezmērķīgu vardarbību, jo joprojām realitātē paliek tādas pašas ekon. attiecības, nevienlīdzību u.tml.). Un revolucionāro - vardarbība, kuras mērķis ir mainīt pašas šīs attiecības un beigu beigās īstenot nevardarbīgu sabiedrību. Viņaprāt, pēdējā ir attaisnojama tālāka mērķa labad.

Es nezinu, vai šo darbu ir jālasa kā staļinisma represiju attaisnojumu, bet drīzāk kā tā kritiku, kad ir pazudis 1917.g. revolūcijas gars un attaisnojamā vardarbība. (Šķiet, MP mēģina norādīt, ka vēsturiskā determinācija par ko raksta Kestlers, nav saistāma ar marksismu un viņa revolūcijas izpratni)
[User Picture]
From:[info]vuclipucli
Date:January 16th, 2012 - 05:00 am
(Link)
Tā jau varētu būt, neesmu šo darbu tā īsti lasījis, vairāk prātā bija komentētāju izteikumi, kā arī fakts, ka pēc šīs grāmatas iznākšanas viņš sagāja ragos ar Kamī, kas viņu par tādu kā staļinistu vai vismaz oficiālās kompartijas piekritēju sāka uzskatīt. Bet tas nāca Korejas karš ap 50. gadu un MP komunistiskums izgaisa...
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:January 15th, 2012 - 10:37 am
(Link)
Cik pārstrādātā izdevuma kontekstualizators raksta šīs tēmas sakarā, tad tie esot fraņču ortodoksālo marksistu apmelojumi, viņprāt, MPontī tieši ļoti atvērti pieiet tēmai, kas pieļauj dažādus lasījumus nākotnē.
[User Picture]
From:[info]vuclipucli
Date:January 16th, 2012 - 05:06 am
(Link)
MP pieeja daudzos jautājumos ir tik 'atvērta', ka rodas pat grūtības noskaidrot viņa pozīciju :) Katrā ziņā MP māca atturēties no pārsteidzīgiem secinājumiem, ja vien tāds varētu būt pietiekams kāda teksta izlasīšanas ieguvums.
Bet katrā ziņā jāatzīst, ka apmelojumi ir atstājuši uz mani ietekmi un šo grāmatu tā arī neesmu izpētījis.