the feet case |
[May. 10th, 2011|12:42 pm] |
skatot renesanses, baroka un arī pāris pēcāko "lielo stilu" laika gleznas un to reprodukcijas, mani vienmēr ir mulsinājuši attēloto sieviešu kāju pirksti. Lielākoties tie ir tādi, ka īkšķis stāv nedaudz nostatus, veidojot tādu kā atstarpīti un nākamais pirksts vai pirksti ir nedaudz garāki par īkšķi. dažreiz pat ļoti garāki. Vai nu tas ir kkāds skaisto pēdu ideāltips (līdzīgi kā jutekliskas un smalkas rociņas tiek attēlotas pāris noteiktos veidos), vai arī kkāda veco laiku apavu nēsāšanas prakses sekas (līdzīgi kā "kauliņš" mūsdienu augstpapēžu sievietēm) vai vienkārši sakritība, ka ir sanācis redzēt tieši tos darbus, kuriem ir sanācis, ka pōzējušas tieši tādu kāju īpašnieces, neņemšos spriest. Bet, ieraugot Virdžīnijas Oldoni - zināmas kā grāfienes Kastiljōnes jeb "skaistākās sava laika sievietes" un impresionisma laika Francijas karaļa Napoleona III mīļākās un vispār tada ekstravagantas un notorious kundzītes, kura, atšķirībā no citiem tā laika karaliskajiem ļaudīm, mīlēja ne tikai gleznoties, bet arī fočēties un visādi citādi izrādīties - "skaisto" kāju fotogrāfiju, pārsteidzošs ir tieši šis agrāko periodu gleznās noskatītais kāju pirkstu izvērsums.
|
|
|
Comments: |
Nez, mums reiz praksē kādreiz pasniedzējs teica, ka tā (otrais pirksts garāks par īkšķi)esot dižciltības pazīme. Lieki piebilst, ka visi rāva kurpes nost un aplūkoja savas pēdas.:)
varētu būt. Dižciltība, kas pārstrādājusies 'ideālā', varbūt dievmātēm kāda vietējā itāļu labdzimtība arī ir pōzējusi, bet dažos citos žanros tādā gadījumā "pēc atmiņas" ekstremitātes jāpiepindzelē.
bet tā mūsdienu dižciltības vai īpašu dotumu pazīmju (rāditājpirksts garāks, zeltnesis garāks, deguns garš vai ausis plānas un gludas) meklēšana miesā gan nepatīk :D
Vovo, atrodi sev to garāko otro pirkstu un tad ieslīgsti pārdomās - kur gan mana muiža, vīna dārzi un viss no tā izrietošais????
Kā? Vai tad garš deguns nav dižciltības pazīme? :)
varbūt kājas dāmas nekad neizģērba un visi zīmēja pēc vienas šnites
Es arī biju ievērojusi tās plezniņas. Vai tikai tās kā klasiskā skaistuma ideāls nevelkas līdzi no kaučkādiem aizlaikiem? Lai gan grieķu un romiešu statujām gluži tādi pirksti nebija. Un arī formas tādas samērīgākas. Otrs variants - mums darīšana ar kaut kādu konkrētu tā laika fenotipu.
Es balsotu par apavu ietekmi.
Apavu ietekmē pirksti drīzāk varētu būt saspiesti kopā. OK, ja viņas būtu valkājušas "jēzenes", tad vēl. Bet apavu ietekmē 2 pirksts nevarētu būt garāks. Ja vien īkšķi netur skrūvspīlēs. :)
Pievienojos. Par pirkstu garumu izmaiņām grūti spriest, bet atšāvies īkšķis velk uz plakano pēdu.
kas ir maz iespējams, jo beibju apaviem bija kaut maziņš, bet tomēr papēdītis un paskati šīs sievietes pēdas pacēlumu, gana iespaidīgs pat pēc mūsdienu standartiem. es balsotu par fenotipu apvienojumā ar ārtistu tendenci savā daiļradē vienādi attēlot "nenozīmīgās" detaļas (Morelli metode). vienīgais jautājums tad būtu, kur un kā ārtisti ir tikuši redzēt royālā vai neroyālā fenotipa pēdiņas. vai arī attiecīgajos laikos tādu pēdu tiešam bija norma, ko pamainīja mūsdienu apavi (kuru nēsāšanas rezultātā mēdz parādīties preteja lieta - izpletusies pēda, kur īkšķis reizēm bīdās virsū pārējiem pirkstiem..)
| |