- Par alkoholiķiem
- 7/22/13 02:25 pm
- Diskusijās par alkoholu, vienmēr esmu aizstāvējis viedokli, ka cilvēks dzērumā nebūt neatspoguļo savu patieso dabu, bet ir saindējies un tādēļ atrodoties skaidrā prātā nav pilnībā atbildīgs par savu uzvedību. Vainīgs šis cilvēks ir tajā, ka zinot savas saindēšanās pazīmes un nespēju kontrolēt savu uzvedību, tomēr turpina dzert līdz nemaņai. Pats neesmu nekāds enģelis, un ik pa brīdim aizlejot mūli sastrādāju glupības, diemžēl ķibele ir tāda, ka novecojot un personībai sačakarējoties ar vien vairāk, bieži vien alkohola reibumā sadarītās muļķības kļūst arvien nopietnākas. Nezinu ko es darītu, ja organismam nebūtu brīnumainā aizmigšanas aizsargreakcijas.
Šajā nedēļas nogalē atpūtāmies pie dabas ar cilvēku bariņu. Kompānijā bija viens relatīvs jaunpienācējs. Šis nesen ieprecējās vienā pazīstamā skuķī. Pēc dabas puisis kluss un mierīgs, nebiju viņā novērojis nekādas nepatīkamas īpatnības. Laikam ejot un džekam tukšojot līdzpaņemto šņabja litru, viņš kļuva arvien stulbāks. Līdz beidzot leca kājās, sasita stikla bļodu, sāka asiņot no rokas, novilka nost bikses un skrēja peldēt jūrā. Bet acis tādas stulbas, stulbas, kā zombim. Atskrienot atpakaļ varonis sāka uzmākties citām meitenēm, jūtoties atraidīts citām paspēja arī iesist. Jebkādi mēģinājumi viņu nolikt gulēt bija nesekmīgi, viņš tikai kaut ko burkšķēja zem deguna un turpināja haotiski skraidīt apkārt. Kulmināciju viņa uzvedība sasniedza tajā brīdī kad viņš sāka žņaugt savu sievu. Piedraudot ar sadošanu pa muti džeks tomēr bija pierunājams iet gulēt. Lieki piebilst, ka nākamajā rītā viņš neko neatcerējās.
2 no klātesošajiem sievišķiem mēģināja pierunāt džeka sievu uz šķiršanos, jo redz dzērāji paliekot dzērāji un tas kas sitis savu sievu, sitīs to vienmēr. Jāatzīst, ka viņām abām ir zināma pieredze ar alkoholiķiem. Vot, man tagad nav skaidrības kā ir ar šiem cilvēkiem, kuri aizlejoties kļūst pilnīgi nekontrolējami un agresīvi. Džeka sieva teica, ka šādu uzvedību esot novērojusi pirmo reizi. Nez vai cilvēks vēl ir labojams, vai arī sievai tomēr būtu jāsper radikālāki soļi. - 41 commentsLeave a comment
- 7/22/13 02:59 pm
-
Nevis brīnumainā aizmigšanas aizsargreakcija, bet brīnumainā neatcerēšanās aizsargreakcija (nav atmiņu, nav moraļņika). Tādēļ kompānijā visiem vajag piedzerties tā, lai neko neatceras nedz žņaudzēji, nedz žņaugtie.
- Reply
- 7/22/13 03:06 pm
-
Hm, ideja laba. Dzeršanas telpu sadalīt 2 daļās. Tie, kas jau sareibuši un tie, kas vēl reibst. Komunikācija atļauta tika savas reibuma grupas ietvaros.
- Reply
- 7/22/13 02:59 pm
-
Izpildīšanos dzēruma stāvoklī droši vien īpaši mainīt nevar, vismaz man liekas, ka šī cilvēka puse audzināšanai padodas vēl mazāk kā pārējās.
Vajag vienkārši likvidēt dzēruma stāvokli. - Reply
- 7/22/13 03:10 pm
-
Nevaru nepiekrist, bet diemžēl pārāk daudz procenti no apkārtējās sabiedrības dzīves sastāv no alkohola.
- Reply
- 7/22/13 03:08 pm
-
Manam tētim agresivitāte dzērumā mainījās pēc 50 gadu vecuma. Nu ir dikti mierīgāks.
Ja jaunā sieva grib tā dzīvot, uz priekšu.
Mēs ar māsu tīri normālas esam uzaugušas, bet nu es drusku raustos, kad kāds roku paceļ nedaudz augstāk kā parasti.
Īsi pirms devītās klases izlaiduma dabūju vēl zilu aci.
Drošivien jaunēklis ir mega labs cilvēks skaidrā prātā. Mēs jau arī savu tēti mīlam, kāds ir.
No jociņa no citas kompānijas "Tā jau viņš labs cilvēks, tikai ar cirvi skrien pakaļ. Bet tā jau labs cilvēks."
Godīgi sakot, es joprojām savas omes nesaprotu, kas neļāva mammai šķirties (ja viņa gribēja). Un iespējams šajā gadījumā jaunajai sievai ir vērts spert radikālākus soļus, sevišķi, ja ir kas atbalsta.
Un mani vecāki tagad ir laimīgi kopā, brauc ekskursijās, viss ok. Nedēļas nogalēs tētis kārtīgi ieplenčo, mājās. Nu aiziet gulēt. Mamma svētdienā uz viņu dusmojas, bet viss norit normāli. Kā jau teicu, agresivitāte mazinājās dzīves otrajā pusē. - Reply
- 7/22/13 03:21 pm
-
Šiem līdz dzīves otrajai pusei vēl patālu. Skuķis tāds galīgi mierīgs, gribētos pat teikt, ka ar vāju gribasspēku. Cerams, ka viņai vajadzības gadījuma pietiks prāta čali pasūtīt. Bet nu traki, aprecies, nodzīvo pusgadu un tad ieraugi savu iemīlēto cilvēko pavisam citā gaismā.
- Reply
- 7/22/13 03:12 pm
-
Hmmmm... Man gan ir priekšstats, ka dzērums atbrīvo īsto personību. Bez bremzēm.
Tāpēc es cenšos otreiz nedzert kopā ar dažiem personāžiem, un manu čomu starpā parasti ir ļaudis, kas dzērumā ir mierīgi, sentimentāli, mīl papļāpāt. Bet ne bujāņot un dauzīties. - Reply
- 7/22/13 03:30 pm
-
Nu jā, bremzes zūd tas gan. Bet no otras puses arī bremzes ir cilvēka personības sastāvdaļa, bet tām mēs vairs īsti neesam cilvēki.
Vot man arī reti sanāk ar alkobujānistiem saskarties, parasti viņi dabiskā ceļā atsijājas no apkārtējās sabiedrības. Tagad nu arī nedaudz pārsteigums, ilgi šādus tipus nebiju manījis. - Reply
- 7/22/13 03:13 pm
-
Ja dzērumā ir tendence uz agresiju un vardarbību, tā pati no sevis nekur nepazudīs. Varbūt izpaudīsies nevis katrā, bet katrā desmitajā piedzeršanās reizē, taču nav izslēgts, ka piekto vai septīto no desmitajām reizēm sievas kakls (vai galvaskauss) var arī neizturēt.
Sievai es ieteiktu vērsties pie anonīmajiem līdzatkarībniekiem (www.alanon.aa.org.lv) un saprast, kā pasargāt sevi. Katrā gadījumā - nevajadzētu sacerēties uz "viņš pārtrauks dzert un palaist rokas, lai saglabātu mūsu ģimeni". - Reply
- 7/22/13 03:20 pm
-
+
- Reply
- 7/22/13 03:32 pm
-
Hm, a varbūt agresijai reibuma laikā patiesībā ir kādi dziļāki cēloņi. Nu es nezinu, tur trauma bērnībā, neapmierinātība ar sevi, vai kas līdzīgs. Varbūt ar šo padarīšanu var psihiatri tikt galā.
- Reply
- 7/22/13 03:48 pm
-
Kāda starpība, kādi cēloņi? Tos lai skaidro narkologs ar psihologu, ja džeks sadomās pie viņiem aizvilkties (lielākā daļa diemžēl nesadomā).
Neliela analoģija:
Ja mēs zinām, ka mūsu paziņam X ir indeve, autobusā braucot, apvemties, bet no braukšanas autobusā viņš neizvairās, tad mūsu kompetence ir izvērtēt, vai mēs riskējam braukt viņam blakus, un, ja jā, tad ar ko nodrošināmies, lai netiktu apvemti. Bet vai vemšanas cēlonis ir kuņģa kaite vai vestibulārais aparāts - to lai lemj dakteri, nevis nejauša internetā sasaukta svešinieku komisija. - Reply
- 7/23/13 11:41 am
-
+100
- Reply
- 7/22/13 04:03 pm
-
Piekrītu krii par to, ka mēs nevaram lemt, kas tam par cēloni un ar žēlošanu nekas labāks nebūs panākts. Tur jāpiedalās cilvēkam un profesionāļu komandai.
Es arī kādreiz domāju, ka ja iešu tētim līdzi uz krogu, pieskatīšu viņu kaut kādā formātā un, ka viņš mazāk izdzers un ātrāk nāks mājās...
Pēc tam ar to slimību slimoja māsa.
Vienvārdsakot ... pasauli diemžēl nevar izglābt. Tikai viņš pats var izglābties, ja vēlas. Bet diemžēl žņaugšanu un sišanu neatceras. Tāpēc nezin, ka jāizglābjas.
Es tā padomāju. Varbūt ja gadās izdevība, jānofilmē un pēc tam jāatrāda. Bet.. laikam jau tomēr tiešām nevar pasauli izglābt. - Reply
- 7/22/13 07:21 pm
-
Jā jā. Pilni kapi ar tādiem un tādām, kas centās kādus dziļākus cēļoņus un kā avota ūdens skaidro dvēseli otrā saskatīt.
- Reply
- 7/22/13 03:33 pm
-
Man tā lapa nestrādā. Nez tas ir browsera gļuks. Gribēju intereses pēc apskatīties.
- Reply
- 7/22/13 03:50 pm
-
Apskatījos, man arī diemžēl never vaļā.:( Nezinu, kāpēc.:(
- Reply
- 7/22/13 03:34 pm
-
pamest nevajag piedot
- Reply
- 7/22/13 03:36 pm
-
man kopš skolas laikiem vēl joprojām ir problēmas ar interpunkciju.
- Reply
- 7/22/13 04:23 pm
-
Šeit pieturzīmes saliek katrs pēc vēlmēm un vajadzībām. :)
- Reply
- 7/22/13 03:49 pm
-
Nevienam no man zināmajiem iedzērājiem izpausmes gadu gaitā nav mainījušās. Pļāpīgie ir vēl pļāpīgāki, agresīvie- agresīvāki. No pēdējiem vajag izvairīties kā kompānijā, tā ģimenes dzīvē.
Sievai būtu jāmūk neatskatoties, bet viņa jau neklausīs. - Reply
- 7/22/13 03:58 pm
-
Cerams, ka kamēr nav bērnu, ir kaut kāda cerība. Dažiem tieši bērnu esamība palīdz to lēmumu pieņemt. Uff...
- Reply
- 7/22/13 03:58 pm
-
dute
šim cilvēkam vienkārši nevajag dzert. necik. vispār. nekāda labošanās nenotiks. sievas vietā es nepaliktu pie viņa ne pussekundi, bet ja ļoti grib "mēģināt", tad tikai uz sauso noteikumu. un kā jau minēja Krī, pašai uz AlAnon
- Reply
- 7/22/13 04:06 pm
-
Es saprotu, ka varonim ir problēmas nevis ar alkoholu, bet ar vardarbību. Tobiš nav alkoholiķis, bet cilvēks ar visādi citādi rūpīgi kontrolētām vardarbīgām tieksmēm. Līdz ar to arī sieva nav gluži Alanona, bet drīzāk kādu krīzes centru klients.
- Reply
- 7/22/13 04:23 pm
-
Ja dzērumā aizbrauc jumts un vardarbību vairs nekontrolē, bet, to zinot, turpina dzert - tā ir problēma ar alkoholu IMHO.
- Reply
- 7/22/13 04:46 pm
-
vai tu vari iedomāties tādu jēdzienu kā kontrolēta vardarbība?
es varu iedomāties tikai spēka paņēmienu pielietošanu, piemēram, policistam pildot savus darba pienākumus vai, parastam cilvēkam - pašaizsardzības gadījumā.
tas, ko es gribu pateikt - tā NAV problēma ar alkoholu, tā ir problēma ar vardarbību, komplektā ar, labākajā gadījumā, nespēju to atzīt. - Reply
- 7/22/13 04:52 pm
-
Jā, varu iedomāties tīšu, mērķtiecīgu un kontrolētu vardarbību, gan emocionālu, gan fizisku, dažādās situācijās, dažādiem mērķiem utt. Bet tā ir novirzīšanās no sākotnējās diskusijas.
- Reply
- 7/22/13 05:11 pm
-
iepriekšējā komentāra beigās uzsvēru galveno, ko gribēju pateikt.
bet kā tu domā, kas ir tas draivs, kas tam cilvēkam, kurš ir prāvā reibuma stāvoklī, palīdz savākt tik daudz spēka, lai iekrautu, piemēram, tai sievai pa aci? varbūt, ka viņš vispār dzer tikai tāpēc, lai atslēgtos no sava uzmācīgā saprāta, kas viņam, ikdienā čortojoties par sievas izdarībām, šķiet tik nepanesams, ka gribas ieraut kādu glāzīti, jo zemapziņā vēlas tai sievai iekraut. ja ne sievai - tad kazi', varbūt bārā kādam iekraus pa galvu.
es te tikai teorizēju. :)
par to "kontrolēto vardarbību", man būtu interesanti, ja tu paskaidrotu ar piemēru. - Reply
- 7/22/13 05:16 pm
-
Kā jau teicu tur var būt 1000 un 1 iemesls, ko tikai speciālists klātienē var izpētīt. Ir stulbi tagad mēģināt noteikt kaut kādas diagnozes cilvēkam, kuru ne acīs neesam redzējuši.
Skaidrs ir viens - alkohols viņam provocē neadekvātu uzvedību, tātad viņš un alkohola lietošana nav savietojami. Viss. - Reply
- 7/22/13 05:26 pm
-
Vai arī gluži otrādi - alkohols provocē adekvātu uzvedību (respektīvi, kraut kādam pa mūli gribas visu laiku, bet sociālās normas skaidrā neļauj to darīt). Tādējādi risināmā problēma ir vardarbīgās tieksmes nevis alkohols, jo cilvēks var nedzert, bet cītīgi apspiesta vēlme kraut pa mūli paliks.
- Reply
- 7/22/13 05:40 pm
-
pilnīgi noteikti. tikai es šaubos par tās sievietes spēju saviem spēkiem adekvāti novērtēt to, vai turpināt kopdzīvi ar šo cilvēku ir prāta darbs.
- Reply
- 7/22/13 07:26 pm
-
(gandrīz) katram no mums ir kaut kādi iekšējie dēmoni. Un (gandrīz) katram tos varētu izlaist ārā, sadodot gana daudz alkohola, vai kādus citu apziņu atbrīvojošus medikamentus. Tad pēc Tavas loģikas sanāk, ka mūs visus būtu jālikvidē, arī tos, kuri nekad nelieto vispār/nelieto pietiekamā daudzumā, lai tos dēmonus palaistu brīvībā?
- Reply
- 7/22/13 04:25 pm
-
dute
alkohols te ir ļoti būtisks, jo ja viņš ir visādi citādi (lasīt - skaidrā) ok, tad skaidrs, ka tā ir specifiska organisma reakcija, lietojot alkoholu. ne jau tikai vardarbība, bet vispār - neadekvāda uzvedība, kas apdraud pašu un apkārtējos. alkohola problēmas nav tikai iedzeršanas regularitāte. pat ja viņš iedzer divreiz gadā, tā ir problēma.
- Reply
- 7/22/13 04:54 pm
-
Tieši tā.
- Reply
- 7/22/13 04:03 pm
-
Man vienam čomam ir, ka reizēm kļūst agresīvs, reizēm mierīgs, citreiz pļāpīgs, dažreiz tikai atrubās, citreiz vnk uzvedas cūciski, piem, ja esam pie kāda ciemos, tad spļauj uz grīdas. Ja pie viņa ir sanācis alko lietot, tad tur uzvedas zolīdi, pamēģini tik nejaušis saburzīt dīvāna pārvalku, kur nu vēl uz grīdas nospļauties. Skaidrā itkā normāls cilvēks, kā piemaucas (dzer pārsvarā šņabi) tā jāsāk uzmanīties ko darīs. Parasti cenšos nesagaidīt jamam kādu stadiju, pāris ali ar jamo kopā un prom.
- Reply
- 7/22/13 04:05 pm
-
no pieredzes ar alkoholiķiem. cilvēkam, kuram ir tendence dzērumā darīt glupības, no alkohola vajadzētu atteikties vispār. manuprāt, tā ir pazīme par neatrisinātām psiholoģiskām problēmām. pirmais solis būtu aprunāties ar psihologu vai psihoterapeitu.
bet tavs nosauktais piemērs iz dzīves, manuprāt, neklasificējas kā glupības, bet kā kaut kas daudz nopietnāks. - Reply
- 7/22/13 05:01 pm
-
adinkra
Agresivitāte dzērumā ir slikts ieradums. Tā kā pat skaidra prāta ieradumus nav nemaz tik viegli mainīt, visdrīzāk, kļūs tikai sliktāk.
To, ka neatceras, ar nemaz nevar tā ticēt, ja šim izdevīgāk izlikties, ka neatceras.
Diezgan nelāga situācija. - Reply
- 7/23/13 12:03 pm
-
Palasīju komentārus, un pabrīnījos, cik daudzi džekam inkrementē alkoholismu un vardarbību. Varētu padomāt, neviens te aiz bēdām nav piedzēries, vai dusmās dūri pret galdu nav sitis. Man kaut kā līdz šim licies, ka agresīvie tipi lien kauties, nevis skuķiem uzmācas.
Pus gads pēc kāzām? Kaut kā tas viss izskatās pēc tā, ka pats precēšanās fakts jau bija šķērsām. - Reply
- 7/23/13 12:11 pm
-
Džeks vakar zvanīja visiem un atvainojās par savu uzvedību. Tad jau manīs, negribas arī uzreiz visus stereotipizēt un norakstīt pēc pirmajiem nedarbiem.
- Reply
- 7/23/13 12:21 pm
-
Nu, cilvēki ir apveltīti ar brīvo gribu. Caurmērā. Tādējādi visām iesaistītajām pusēm ir iespēja izvēlēties - norakstīt uz gadījumu, šķirties, nedzert, nesadzert u.t.t.
- Reply