- the thing after the next thing [entries|archive|friends|userinfo]

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

the thing after the next thing [Jul. 19th, 2017|01:13 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[mood |the murky crystal ball]
[music |the giant robots – tell me something new]

a. god. jz. morraa mūsu diskusijā par muji veikalu izcelsmi un nozīmi ieminējās par hipsteriem, definējot tos kā "bārdainus opīšpuikas uz veļukiem", kas lika man aizdomāties par to, cik patiesībā vecs un pagājis ir šis modes novirziens. the hipster is dead, par ko mediji runā jau gadus desmit, kā ļoti pareizi norādīja the guardian.

protams, mūsu latvijas, tas ir, rīgas (jo nav civilizācijas pazīmju aiz lielpilsētas robežām, увы, товарищи) ietvaros bārdainie vīrieši ar paramilitāriem matu griezumiem RĪGA tēkreklos un meitenes ar nošņāptām čolkām feikās melnu rāmju brillēs, visi ar aifoniem, makiem un aizdomīgu avotu ienākumiem (grafiskie dizainieri, strādā reklāmā, vai pie "projektiem", vai cits līdzīgs wtf do you actually do that's profitable and socially neccessary) nekur nav pazuduši. bet tas ir vienkārši kautkāds vietējais liekēžu slānis, kuri paši sevi priecīgi sauc par hipsteriem, jo viņiem liekas, ka tas izklausās jauneklīgi, kamēr viņi lowkey agri no rītiem paniski skrien krāsot sirmojošos matus.

bet... global village-wise, what really comes next? normcore? arī jau pasen out, kamēr pie mums tā nemainīgi ir ģērbušies un ģērbsies ai tī profesijas lāpneši. jakiji, termins, kas uzpeld 2015ajā gadā?

it's 2017 already, people, es kļūstu vecs un grimstu savā krievu korporatīvo mīluļu tommy hilfiger kurpju un mk somu izolētajā pasaulītē, brīvājā laikā maldos pa h&m divided basic kolekcijas staļļiem, un galīgi neredzu, what comes next??
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]morraa
Date:July 20th, 2017 - 07:34 am
(Link)
Hipsteru pati būtība ir pret viņu esenci, jo andergraunds principā nevar būt meinstrīms. Tas ir tas, par ko raksta "hipster iz dead" raksti. Tagad , šķiet, jau ilgāku laiku modē ir pseidogudrīši, a la "book cafe society" un "i fucking love science".
[User Picture]
From:[info]yeux_glauques
Date:July 20th, 2017 - 10:34 am
(Link)
book cafe cociety - tas ir tipa 1920o cafe society, bet tie, kuri tusē robert's books un coffee in, dzer unicorn latte un lasa grāmatas?

nūģu virziens, jā, biju aizmirsis pieminēt! aktīvākie popkultūras, komiksu, grāmatu, filmu un videospēļu patērētāji, radies kā pretmets hipsteriem. bet tas arī jau labu laiciņu apgrozībā... i want to try to guess what's next. kur ir outliers? nekas nenāk prātā, ja nu vienīgi genderless līdz mums varētu aiziet. amerikā jau iesākās šosezon, ar šitiem, male rompers.
[User Picture]
From:[info]morraa
Date:July 20th, 2017 - 10:45 am
(Link)
Manuprāt, nekādas konstantas modes frontes nav, visur ir lokālu kultūru radīti fenomeni. Tie paši mileniāļi ir amerikānisks izgudrojums, kurš ne Eiropā, ne Āzijā tā īsti nav piemērojams. Kaut vai tajā pašā japānā ir diezgan skaidri redzama "zudušo gadu" paaudze, tad "nerepresīvo skolu" paaudze un tagad jau jaunā, "atkal represīvo" skolu paaudze. Katrai ir savi kultūras elementi.

Nūģi, lai arī nav īsti jauns "izgudrojums", tā pa īstam nav iedzīvojušies, vismaz šeit. Nu, viena lieta braukāt ar veļuku, nemazgāt drēbes un neskūt bārdu, cita lieta meklēt pazīstamus burtus grāmatā ar gudru nosaukumu un instagramot tās vākus. Vajag, redz, biškiņ vairāk to izveicību, turklāt grāmatas ir smagas, bet kindls neesot stilīgs.

Ko es ar to visu gribu pateikt: nav nekādu "nākošo", ir vairāki "strīmi", kuri savā starpā mijiedarbojas un ir redzami caur noteiktu mediju prizmu. Piemēram, nūģi ir labi redzami ja vislaik skaties feisbūku. Ja feisbūku neskaties, tad ne īpaši un itkā nemaz neeksistē. Visi tie glutēnu nepanesošie ateistiskie vegāni ir vairāk ap ASV lokalizēts fenomens ar retiem uzplaiksnījumiem citos zemeslodes galos. Noteikti ka LV ir savs meinstrīms, bet vietējiem tas, noteikti, nav īpaši labi redzams, jo tā ir "lietu kārtība".

Ceru, ka izklāstīju domas pietiekami sagremojamā veidā.
[User Picture]
From:[info]yeux_glauques
Date:July 20th, 2017 - 01:38 pm
(Link)
haha, nuuu, es nezinu, tik smalki sarežģītas domas, ka man kāds mēnesis paies, kamēr sagremošu, atspoguļošu excel tabulā un publicēšu delfos

protams, tirgus dalās segmentos, segmetus slaiso pēc primāri pēc ģeogrāfijas, tad pēc vecuma utt., grūti nepiekrist acīmredzamajam :D lai gan digitalizācija šīs barjeras pamazām nojauc, piemēram, rekur raksta, ka ķīnas un asv mileniāļi savos patēriņa paradumos ir līdzīgi.

par modes fronti, es skatos, būs jāraksta vēl viena pentere, bet pagaidām īsumā: "nākošais" pastāv (wake up, sheeple), tiek aktīvi meklēts un/vai pat ražots uzņēmumu laboratorijās. domāt par to, ko tauta gribēs pirkt rīt un aizparīt, ko varēs nopārdot un kā - tā ir milzīga industrija, trendhantigs vispār ir labi apmaksāts darbs.