- 2024.06.29, 12:42
- Neliela atskaite par braucienu no Berīnes uz Rīgu, 19.07-20.07.
Šoreiz stratēģija bija tāda: izmantot daudz Ionity lādētājus. Nopirku viņu "passport" tarifu, un uzreiz cancel, tb tāds viena mēneša maksājums.
Braucu caur Lomžu, nakšņoju Suwalkos. Izbraucu no Berlīnes ap 6:00, ierados Suwalkos ap 16:00.
Lomžas apbraukšana joprojām kauna traips, un ceļi tur vienām ir baisi, šoreiz netriecos cauri pilsētai bet gan apmetu loku.
(Tas, ka līdzekļus lielceļa būvēšanai nozaga bebri no tuvējā "Biebrzański Park Narodowy" ir vairāk nekā skaidrs.)
Lādēšanās vietas: simboliska lādēšanās Swiecko Ionity.
Tad, Poznaņas Ionity. Piebraukšana tur ir OK, bet lai tiktu atpakaļ uz lielceļa, tāda cilpa uz 10 minūtēm, diemžēl.
Ja nebūtu Ionity tarifs, labāk izvēlētos apstāties BP Niepruszewo ar Greenway.
Dodoes tālāk, tad nedaudz aiz Strykow, tur divi Ionity, viens Varšavas lielceļa pusē, otrs Poznaņas virzienā. Šis gan ir perfekts apstāšanās punkts. Perfekts.
(Bet, mistiski kā uz austrumiem no Lodž/Strykow ir pilnīgs un absolūts Ionity tuksnesis: līdz pat Kauņai vienkārši nulle.)
OK. Braucot atzīmēju kā Tesla prognozētais range un reālais atlikums par 10% atšķiras - ja auto sola ka iebraukšu lādēt ar 25% atlikumu, ierodos ar 15%. Ja sola 30% atlikums, ierodos ar 20%. Tas nedaudz krīt uz nerva un mērķēt ierasties tā ap 10% atlikumu pavisam nesaista.
Nākamā uzlāde: Varšavas Tesla Supercharger North ar saviem 14 staļļiem. Iebraucot gandrīz visi aizņemti, reāli, tikai 3-4 brīvi, cilvēki tik brauc un vienojas klāt un nost. Mašīnas tā ka ņudz.
Nopērku vietējā veikalā Biedronka (bizbizmārīte) šo to apēst. Interesanti, Polijā ir divas konkurējošas veikalu ķēdes, Biedronka, un Žabka (vardīte). Par Biedronka es vēlos piebilst, ja to "d" apmet otrādi, var izlasīt "Biebronka": t.i., bebri maskējas.
Brauciens cauri Varšavai nebija tik traks kā citu reizi, bet strēga riktīgi vietās pirms ceļš sadalās uz Bialistok virzienu un to otru virzienu. Un pēc tam salīdzinoši brīvs ceļš. Secinu, ka tā vieta kur auto ir jāpārkārtojas un jāizlemj, vai šoreiz pa ziemeļu virzienu, vai pa dienvidu apvedceļu braukt, cilvēkiem jauc galvu.
Uzlādēju pietiekami lai tiktu līdz Suwalkiem (uz to Greenway lādētāju pie Suwalku Kaufland), dudinu, bet tad izlemju piestāt pie Ostrow Mazowiecka (Nagoszewka Greenway) lādētāja, kafija, tualete, ziņa naktsmāju saimniekiem precizējot ierašanās laiku.
Un tad dudinam, apbraucam Lomžu nolādot bebrus, dudinam atkal. Ja Varšavā bija +33 °C, tad Suwalkos staigā tumši mākoņi, ir vējains un pavēss.
Ja gribētu maksimizēt dienā nobraukto stundu skaitu, varētu naktsmājas meklēt Kauņā vai Panevežā. Bet Suwalkos naktsmājām ir ļoti labs cenas/kvalitāte rādītājs.
Izguļos, no rīta nesteidzīgi savācos, dodos tālāk. Lietuvas robeža pienāk negaidīti ātri: bet tur milzīga rinda ar smagajiem, saiet divas joslas kopā, robežsargi (vai muitnieki?) vērīgi lūr un dažiem smago šoferiem arī apskata dokumentus. Vieglie gan fiksi ielien priekšā, un minūtes laikā esmu jau Lietuvas pusē.
Atkāpe par robežu: tas kas darās Vācijā no Polijas iebraucot ir vispār drausmas, kā tie sušķa friči nobloķējuši lielceļu un tad desmit kilometrus lielceļš velkas ar 10km/h ātrumu, saiet divas joslas vienā, un jābrauc garām smirdīgam mobilajam kontroles punktam, tas ir nožēlojami. Vācieši, protams, meklē visādus imigrantus un bēgļus un spiegus, nu lai jau.
Esmu priecīgs, ka izpalika mokošais ceļš no Bialistokas līdz Lietuvas robežai ar tām draņķa mazajām pilsētiņam un radariem pie katra krūma.
Un, tad noslēdzošais posms, klusām dudinam cauri Lietuvai. Pilns ar radariem, gan foto, gan vidējā ātruma. Apstājos Kauņas/Garliawa Ionity, bet varēju arī nestāties: uzlādes pietiek līdz Panevežas Ionity.
Panevežas Ionity ļoti jauks, tieši lielceļa apļa malā, šeit lādējo tā lai pietiek līdz Rīgai un arī tā ar rezervīti, lai nav uzreiz jālādē ierodoties.
(Bet Rīgā tagad ir lieliskas uzlādes iespējas, Elektrum, e-mobi/Mobilly, Eleport un Virši, nav vairs pavisam ne tā kā pirms 3 gadiem, kad centrā bija tikai daži e-mobi lādētāji un vēl viens Elektrum netālu no Nacionālās bibliotēkas. Ļoti žēl ka Satekles ielas stacijā Viršiem saskādēja to jauno lādētāju.)
P.S. Poļi gan vienu lietu varētu izdarīt: aizliegt smagajiem apdzīt vienam otru. Viens velkas ar 80 km/h, otrs ar 85 km/h apdzen, un aiz šiem viss ceļš, kas varētu ar 140 braukt, bloķēts. - 6 rakstair doma
- 1.7.24 10:25 #
-
Kāda tev būtu aptuvena atšķirība ceļa garumā/ilgumā ar seno līķu degvielas auto? Es saprotu, ka pats ņemtnes process tevi vēl joprojām saista, ja jau raksti piezīmes.
- Atbildēt
- 1.7.24 15:11 #
-
Es gudroju kam jānotiek, lai visu ceļu var nobraukt vienā dienā, un izskatās ka ir nepieciešams lai lādētāji ir maksimāli tur pat ceļa malā. Nobraukšana/uzbraukšana rada tās zaudētās stundas, dēļ kurām tikt no/līdz pieprasa braukt ilgāk par 12h un braukt vairāk par 12h ir nereāli (it īpaši pēc 40g).
ja auto vilktu mega garu gabalu un lādēties varētu, piemēram, Strykow Ionity (470 km), un tad, varbūt lietuvas Kaunas Ionity (490 km), tad vienā dienā varētu izbraukt.
Tas ir, 500km nobraukums pie lielceļa ātrumiem, tā ap 150 km/h.
Ja patēriņu rēķina ap 25 kWh uz 100 km, tad baterijai jābūt ap/virs 125 kWh. Tādi auto jau sāk pietuvoties. - Atbildēt