- 2016.11.07, 07:47
- "[...] Kopumā es esmu ļoti priecīgs, ka Latvijā veidojas veselīga inovatīva ekonomika. Latvijas vērtīgāko uzņēmumu topā pirmo reizi ir tehnoloģiju uzņēmums – "Mikrotīkls" – kurš 99% eksportē un sācies kā startaps. Tā ir zināma bezdelīga, kas rāda, ka ekonomikas struktūra sāk mainīties," pārliecināts ir Ašeradens.
Ja ņem vērā ka startaps Mikrotik tika dibināts 1996 gadā, un ir bijis 20 gadu "ieskrējiens" līdz vērtīgākajam uzņēmumam, var apjautāties: vai tiešām ir zināms ka Latvijas ekonomika ir pilna ar šādiem "zemūdenes" uzņēmumiem, par kuriem ministriem nekas nav zināms, bet kuri, 20 gadiem apritot, uzpeldēs un parādīsies visā krāšņumā?
Tas kas varētu sākt mainīties, ir ka Mikrotīkls ir viens uzņēmums un godīgi maksā nodokļus. Nevis tā kā tie ērmi būvniecības nozarē, kas atbildību un pasūtījumus sadalījuši pa N-SIA kastītēm, tā lai ne īpašnieki, ne labuma guvēji nebūtu zināmi. Un pie tam tās naudas apgrozās tādas ne pārāk lielas. (Vai arī otrādi, naudas apgrozās lielas, bet cauri šīm pastkastīšu SIA un "holdingu holdinga" struktūrām būvnieku reālais nopelnītās naudas apjoms tiek paslēpts?)
(Lai gan principā es redzu arī zināmu taisnību. Ja ir vecais zubrs Dzintars, kas apgroza 6 miljonus (un ir iekrājis 3 miljonu nodokļu parādus), un ir jaunais žiperīgais Madara (kuru, atceros, ap 2007. gadu reklamēja visādās jogas studijās utt, kā eko-kosmētiku, ļoti jau hip), kas būs jau 5 miljonus sasnieguši, tad jā, ekonomika mainās.) - 9 rakstair doma
- 8.11.16 11:29 #
-
Manuprāt, valstīs, kur netiek ražoti auto un iegūta nafta, pienesums ekonomikai no carpooling, Uber utt. teorētiski varētu būt pat ļoti liels. Iedomājies, ja liela daļa piķa, ko mēs atdodam Vācijai utt. par mašīnām un naftas valstīm par degvielu, paliktu Latvijas ekonomikā (tie nav daži tūkstoši)! Bet nu tad cilvēkiem ir jāsaprot, cik privātais auto ir bezjēdzīgs pasākums (pieļauju, ka apgalvojumi par to, ka 95% laika mašīnas ir noparkotas, nav no tukša gaisa ņemti).
- Atbildēt
- 8.11.16 15:34 #
-
Carpooling ir gan kaut kas cits. Tas ir par mazākiem sastrēgumiem, parkinga vietām, resursu ietaupījumu, kad brauc >1 utt.
Uber gadījumā reāli mašīnai svarīgs ir nobraukums, un pa lielam nav svarīgi vai to sasniedz 2-3 gados vai 10-15 gados. Tas nemaina pārvadāšanai vajadzīgo mašīnu skaitu vai degvielas patēriņu, pieņemot, ka pārvedamo skaits nemainās. - Atbildēt