- 2010.02.23, 16:43
- Tātad, atkal, no CSN svītrotā nevainīguma prezumpcija, un policijas vēlme iedzīvoties (uzliekot pēc iespējas vairāk absurdu sodu):
"[...] piena pakas iegāde veikalā „Maxima” Kārļa Ulmaņa gatvē ir izmaksājusi vairāk nekā 20 Ls.
Atgriežoties pie savas automašīnas, viņš uz tās vējstikla atradis policijas izrakstītu soda kvīti, kurā vēstīts, ka viņam jāmaksā 20 Ls sods. Izrādās, ka Andrejs esot pārkāpis noteikumus, kas paredz, ka pie lielveikala automašīnu nedrīkst atstāt ilgāk par trim stundām, turklāt uz automašīnas priekšējā paneļa ir jāatstāj zīmīte, kurā norādīts, tieši cikos automobilis ir novietots šajā lielveikala autostāvvietā.
Andrejs gan uzskatot, ka noteikumus nav pārkāpis, turklāt automašīnas motors bijis vēl silts. Toties policisti uzstāj, ka kārtība esot jāievēro un, ja zīmīte ar norādīto automašīnas novietošanas laiku nav atstāta, sods ir jāmaksā.
[...]
Veikala „Maxima” pārstāve Ilona Kāposta laikrakstu „Telegraf” informēja, ka policijas reidi pie lielveikala Kārļa Ulmaņa gatvē norisinās jau otro nedēļas nogali pēc kārtas."
Jautājums ir: kāpēc likumā ir iestrādāta norma, ka cilvēkam ir pašam jāpierāda, ka viņš nav vainīgs (nav pārkāpis, nav kamielis), bet policisti ir atbrīvoti no elementāra pienākuma pierādīt ka auto tur tiešām ir nostāvējis ilgāk, nekā atļauts.
Kāpēc šajā valstī tā ir? Kas raksta šos likumus? Kas viņus pieņem? Priekš kam? - 97 rakstair doma
- 24.2.10 18:52 #
-
>> Kurš noteiks, kurus likumus kontrolēs privātie un kurus kontrolēs policija (tava atbilde par veselo saprātu nederēs, jo tas jebkuru likumu paver interpretācijai, pēc katra interesēm)?
Wattam taisnība – tu trollē. Līdz šim visiem ar veselo saprātu ir pieticis. Piemēram, veikalā ir kārtība pie kasēm stāvēt rindā. Nekad nav bijusi vajadzība uzlikt bezrindas līdējus kontrolēt ar policiju.
Jautājums nav par likumu interpretāciju (kaut gan tur arī ir vajadzīgs veselais saprāts, kas daudziem birokrātiskiem interpretētājiem pietrūkst), bet par noteikumu sastādīšanu. Ja veikals izdomā atsevišķu kasi grūtniecēm, tad tas ir paša privātā uzņēmuma ziņā. Ja veikals izdomā nelikumīgi neiekasēt PVN, tad tas jau VID un ekonomiskās policijas kompetencē. Neredzu problēmas šīs sfēras nodalīt, ņemot vērā veselo saprātu un pieņemto praksi. Kas tev nav saprotams?
>> Tavs ieteikums - īpašniekam - labi, tad kāpēc ir bļaušana par to, ka kādam sadeva pa muti, un palaida vaļā?
Kurš par to bļauj, atskaitot tevi? Es tikai nepieņemu tavu salīdzinājumu "cilvēks IR izdzēris" ar "cilvēks NAV uzlicis zīmīti". Tikai tāpēc vien, ka tu tā gribi salīdzināt, nepadara to par derīgu salīdzinājumu.
>> Tas nozīmē, ka apsargs būs jāalgo, kas nozīmē, ka par to maksās pircējs - vai nu stāvvieta tiks pārtaisīta par maksas stāvvietu, vai arī tiks celtas cenas.
Tu jau domā kā īsts birokrāts. Maksimā jau ir apsargs! Un tie apsargi tāpat gandrīz nekā nedara. Vajadzības gadījumā, ja paši netiks galā, viņi izsauks policiju.
>> ka jautājums bija, kāpēc invalīda tiesības ir pārākas par īpašnieka/pircēja tiesībām
Jautājums absurds jau savā būtībā. Invalīdam ir papildu tiesības pretstatā ne-invalīdam, nevis īpašniekam/pircējam.
>> Un kapēc iesaistīt un atraut policiju no invalīdu stāvvietu pārbaudīšanas??? Tas arī ir tirgotāja interisēs, lai invalīdam būtu, kur nolikt auto pie viņa veikala. Klients paliek klients.
Statistiski biezais iepirksies par daudz lielāku summu nekā invalīds. Nu, varbūt izņemot gadījumu, ja tas būs invalīds-biezais. Vai tiešām tik grūti izprast, kā darbojas "incentives"? Latviski lietotas "stimuli" nav īsti atbilstošs, jo stimuli ir kaut kas tāds, kas biksta, kaut kas negatīvs, kas liek mums izvairīties no sliktām sekām, savukārt "incentives" ir tas, kas tevi pievelk, pozitīvais, ko cilvēks grib iegūt. Varbūt tāpēc Latvijas ekonomika ir tādā pakaļā, ka mums vienkārši nav adekvāta vārda "incentives", tāpēc visu gribam tikai aizliegt nevis atļaut.
>> Tiem, kam īpaši lēni pielec - šis likums nav sliktāks par jebkuru, no piedāvātajām alternatīvām.
Ja man ir jāatceras izrakstīt stulbu zīmīte, tad tas noteikti ir daudz sliktā nekā tad, ja man nekas nav jādara.
>> Viņš ir ļoti elementāri ievērojams.
Tas cilvēks, kurš ieskrēja nopirkt pienu un saņēma 20 Ls, tev nepiekritīs.
>> Tas, ka tu uzskati, ka stāvvietu lietotājiem nedrīkst būt pienākumi, bet tikai tiesības - ir tikai un vienīgi tava problēma, galu galā nebrauc ar auto, ja CSN liekas bezjēdzīgi vai stulbi.
Ja tu domā, ka šī bezmaksas stāvvieta ir autovadītāju privilēģija nevis Maxima veikala interesēs, tad par ko mēs vispār diskutējam? Un tava troļļa piegājiens – ja CSN ir vajadzīgi, tad šis absurdais noteikums arī ir pareizs un nav apšaubāms, neiztur nekādu loģiku.
>> Nu parādi man lūdzu šos 100 idiotiskos noteikumus, kurus minēji, kas ir paredzēti tikai naudas iekasēšanai? Ja jau viņu nav, tad acīmredzot nav stimuls tādus radīt.
Jau minētais un daudzi citi, kurus Watt ik pa reizei izmet savā blogā. Neviens tev netaisīs precīzus sarakstus, tikai tāpēc, ka tu to gribi.
>> Kāpēc tu nebļauj, ka policija kādam uzliek sodu par tiesību aizmiršanu mājās? Viņš noteikumus nepārkāpj, un tiesības braukt viņam ir? Kāpēc viņam būtu tās jāuzrāda, lai pārbauda savās datubāzēs?
Tu izliecies? Sods par vadītāja apliecības aizmiršanu mājās ir ~1 Ls, jo viņi tiešām visu pārbauda savās datu bāzēs un neviens neuzliks sodu par braukšanu bez tiesībām. Tikai par apliecības aizmiršanu. Savukārt sods par braukšanu bez tiesībām var būt mērāms līdz simtiem latu, atkarībā no apstākļiem. Tas būtu apmēram tas pats, ja no šī onkuļa paņemtu tikai 20 santīmu par zīmītes neuzlikšanu. Tagad skaidrs, cik tavs piemērs ir muļķīgs? - Atbildēt
- 24.2.10 19:16 #
-
>> Kurš par to bļauj, atskaitot tevi?
Pameklē tajos pašos tvnet arhīvos.
>> Es tikai nepieņemu tavu salīdzinājumu "cilvēks IR izdzēris" ar "cilvēks NAV uzlicis zīmīti". Tikai tāpēc vien, ka tu tā gribi salīdzināt, nepadara to par derīgu salīdzinājumu.
Es nepieņemu tavu variantu, stāvvietas kontrolēs īpašnieks, bet bāru iekštelpas kontrolēs policija, tie abi ir privātās teritorijas, vai nu uzliekam kārtību abās kontrolēt vieniem, vai otriem.
>> Tu jau domā kā īsts birokrāts. Maksimā jau ir apsargs! Un tie apsargi tāpat gandrīz nekā nedara. Vajadzības gadījumā, ja paši netiks galā, viņi izsauks policiju.
Maksimai ir apsargs, bet ko darīt Statoilam, kam ir 3-4 stāvvietas, vai mazam pārtikas veikalam, kam arī ir pāris stāvvietas gar ielu, un kam ir līgums ar apsardzes firmu, kura ierodas tikai pēc izsaukuma? Pārdevējs, kuram jānodarbojas ar klientu apkalpošanu, skraidīs?
>> Statistiski biezais iepirksies par daudz lielāku summu nekā invalīds.
Veikalam visizdevīgāk ir ja iepirksies gan biezais, gan invalīds. Ja šo pienākumu uzliek veikalam, tad vai nu viņš aizbaida biezo, jo tam uzliek sodu/evakuē auto, vai arī aizbaida invalīdu, jo tam nav kur nolikt auto.
>> Ja man ir jāatceras izrakstīt stulbu zīmīte, tad tas noteikti ir daudz sliktā nekā tad, ja man nekas nav jādara.
Tātad tu pievienojies argumentam, ka tev ir tiesības, bet nedrīkst būt pienākumi?
>> Labs piemērs. Sods par vadītāja apliecības aizmiršanu mājās, ir 1 Ls. Sods par braukšanu bez tiesībām vadīt atbilstošo auto, ir ievērojami augstāks. Tu jau esi atbildējis, cik stulbi ir uzlikt sodu par lapiņas aizmiršanu. Ja sods par laika pārsniegšanu ir 20 Ls, tad pēc analoģijas sodam par to, ka esi aizmirsis izlikt lapiņu, būtu jābūt ne vairāk par 20 santīmi.
Un tu aizmirsti, ka izmaksas par pārbaudīšanu pa rāciju datubāzē arī ir stipri mazākas par izmaksām, lai izkontrolētu vai tu esi nostāvējis 3 stundas no vietas, vai nē. Kaut vai cilvēk resursos, kuriem ir jādodas uz stāvvietu divreiz, un jāsalīdzina saraksts ar auto, kas tur stāvēja pirmajā reizē.
-----
Par visu, kas attiecas uz veselo saprātu, es šoreiz neatbildēšu, jo šī diskusija kļūst bezjēdzīga, un kā izskatās viens otru nepārliecināsim. - Atbildēt
- 24.2.10 19:20 #
-
>> Es nepieņemu tavu
variantu, stāvvietas kontrolēs īpašnieks, bet bāru iekštelpas
kontrolēs policija, tie abi ir privātās teritorijas, vai nu uzliekam
kārtību abās kontrolēt vieniem, vai otriem.
Ak tu mūžs, ja negribi nepieņem! BTW: Kur es esmu teicis, ka bāru iekštelpas būtu ikdienā jākontrolē policijai? Tu esi kaut ko sapīpējies. - Atbildēt
- 24.2.10 19:25 #
-
Tas bija piemērs, uz kuru tu nevarēji atbildēt, bet vislaik mēģināji piepīt citu scenāriju, un iestāstīt, ka augstākas instances noteiks, kurš vainīgs.
- Atbildēt
- 24.2.10 19:33 #
-
Tagad es toč nesaprotu, uz ko tu mērķē. Es vienkārši pateicu, ka veselais saprāts ir ļoti noderīga lieta. Un es vienmēr uzsvēru, ka nevajag iepīt augstākas instances, ja pats uzņēmējs to var atrisināt. Beidz pīpēt šo zāli.
- Atbildēt
- 24.2.10 19:45 #
-
Par augstākām instancēm, jā mana kļūda nepareizi atcerējos/interpretēju vienu tekstu. Pārlasīju, sapratu, ka ne to domāji.
Par to, kāpēc stāvvietas un veikalnieki ir analoģija bāram un apsargam - vairāk neatkārtošos, jo tu manu domu neuztvēri, acīmredzot paliksim katrs ar savu viedokli... - Atbildēt
- 24.2.10 20:23 #
-
>> Maksimai ir apsargs, bet ko darīt Statoilam, kam ir 3-4 stāvvietas, vai
mazam pārtikas veikalam, kam arī ir pāris stāvvietas gar ielu, un kam
ir līgums ar apsardzes firmu, kura ierodas tikai pēc izsaukuma?
Pārdevējs, kuram jānodarbojas ar klientu apkalpošanu, skraidīs?
Bet te jau atkal parādās tava birokrātiskā loģika – visiem ir jācieš neērtības, lai noteikumu veidotājiem nebūtu jādomā, kā vislabāk rīkoties katrā atsevišķā gadījumā.
Es tieši dzīvoju mazpilsētā blakus mazam veikalam. Kā to risina – elementāri, pielietojot veselo saprātu. Ir uzraksts – stāvvieta tikai veikala klientiem. Nevienam nav jāliek zīmītes. Visi to pamatā ievēro. Ja kāds kļūst pārāk nekaunīgs, tad pārdevēja piezvana evakuatoriem, kas evakuē mašīnu. Pārējais vairs nav veikala ziņā. - Atbildēt
- 24.2.10 20:48 #
-
Mazpilsēta ir pilnīgi cits stāsts. Tur gan klientu veikalam ir mazāk, gan vairāk viens otru pazīst. Un arī cilvēkiem attieksme ir savādāka.
Kā jau teicu, manā skatījumā šī diskusija ir izbeigta, jo katram ir savs viedoklis, un pie kopsaucēja mēs nenonāksim. Manējais vēl joprojām paliek, ka uzrakstīt laiku uz lapiņas/pagriezt rādītājus, liekus sarežģījumus nesagādā. Un, ka ar CSN noteikumu kontroli ir jānodarbojas valsts iestādēm. - Atbildēt
- 24.2.10 21:01 #
-
>> Un, ka ar CSN noteikumu kontroli ir jānodarbojas valsts iestādēm.
Protams, bet tas arī nenozīmē, ka noteikumiem ir jābūt nesamērīgiem. Vai to, ka privātā teritorijā īpašnieks nevarētu pats regulēt stāvēšanas laika pārkāpumus. - Atbildēt
- 24.2.10 20:31 #
-
>> Un tu aizmirsti, ka izmaksas par pārbaudīšanu pa rāciju datubāzē
arī ir stipri mazākas par izmaksām, lai izkontrolētu vai tu esi
nostāvējis 3 stundas no vietas, vai nē. Kaut vai cilvēk resursos,
kuriem ir jādodas uz stāvvietu divreiz, un jāsalīdzina saraksts ar
auto, kas tur stāvēja pirmajā reizē.
Es nedomāju, ka Maxima apsargam divkārtēja apstaiga un aizdomīgo auto nofoķēšana aizņems vairāk par 20 min. Es pat domāju, ka viņš to izdarīt jau par esošo algu. Un šādām vajadzībām piemērots digitālais fotoaparāts arī nemaksā tūkstošus. Tās ilgstoši stāvošās mašīnas parasti jau ir diezgan viegli atšifrējamas. Foto ir vajadzīgs tikai formālam pierādījumam. - Atbildēt
- 24.2.10 21:01 #
-
Paņemam stāvvietu ar 200-300 auto. Nevar viens cilvēks atcerēties visus, kas tur bija novietoti 3 stundas atpakaļ. Un, lai būtu pierādījumi viņam ir jābūt divām bildēm, tas nozīmē, ka pirmajā apgaitā viņam ir jābildē visi auto, kas aizņems vairāk par 20 min.
Ja tu vēl joprojām, gribi atrast reālu risinājumu, tad kautvai uzstādam automātu, kas izsniedz lapiņu ar laiku, pie stāvvietas iebraukšanas, vai blakus tām, ja tās ir ielas malā. Un nebūs cilvēkiem jāraksta lapiņas, ja pret to tev ir tādas pretenzijas. Kārtība būs tāda pati, kā maksas stāvvietās. Un kontrolēt to var turpināt pašvaldības policijas, kā neitrāla instance. (Nav īpašnieks, kurš ir ieinterisēts selektīvā sodīšanā). Pietiekami lēts risinājums, lai smagi neatsauktos uz budžetu/stāvvietu lietotājiem.
Lūdzu, raksti iesniegumu atbilstošajā instancēs, mani tekošā kārtība apmierina, un man izmaiņas nav vajadzīgas... Jo vēl joprojām neredzu šo lielo atšķirību no ļoti daudziem gadījumiem, kad kontroles mehānisms ir tieši tāda pati lapiņa. - Atbildēt
- 24.2.10 21:25 #
-
>> Paņemam stāvvietu ar 200-300 auto. Nevar viens cilvēks atcerēties visus, kas tur bija novietoti 3 stundas atpakaļ. Un, lai būtu pierādījumi viņam ir jābūt divām bildēm, tas nozīmē, ka pirmajā apgaitā viņam ir jābildē visi auto, kas aizņems vairāk par 20 min.
Un kā vēl var, it īpaši šajā gadalaikā. Es pat paskatoties savā pagalmā varu pateikt, kuras mašīnas ir noliktas nesen un kuras stāv jau visu dienu. Nevajag jau izkontrolēt visu ar absolūtu precizitāti. Bet nekaunīgo mašīnas ātri vien izcelsies uz pārējo fona. Pārējiem pietiks ar lielu uzrakstu – "par laika pārsniegšanu – mašīnas evakuācija". Tā ir sistēma, kas strādā simtiem un tūkstošiem milzīgo ASV molu, kur pat var novietot 2000-3000 mašīnu. Es jau rakstīju, ka mans draugs domāja, ka var atstāt un nepamanīs. Aha, 2 dienas bija ok, bet 3 dienā evakuēja. Samaksāja $300 sodu evakuatoram un mācība visam mūžam. Mani fascinē visa tā spriedelēšana – nav iespējams, grūti, lielas izmaksas, te nestrādās, jo nav jau amerika utt. Tā vietā, lai kāds vienkārši paceltu savu pakaļu un izdarītu tā, lai godīgiem cilvēkiem būtu ērtāk. - Atbildēt
- 24.2.10 20:37 #
-
>> Tātad tu pievienojies argumentam, ka tev ir tiesības, bet nedrīkst būt pienākumi?
Idiotisks secinājums. Tas, ka es uzskatu, ka šajā gadījumā rakstīt zīmīti, ir nevajadzīgs un stulbs pienākums, kas nekavējoties jāatceļ, nenozīmē, ka indivīdam nedrīkstētu būt pienākumu principā. Kā vispār līdz tam var aizdomāties? - Atbildēt