- 2008.05.05, 22:40
- Problēma ar to dienvidu tiltu tiešām ir tāda, ka tiltu pāri Daugavai vajag. Ja nevajadzētu, varētu tagad pātraukt būvniecību, izmeklēt korupcijas jautājumus, un pielikt pie sienas tos, kas pielikuši kabatas attiecīgi. Cerams tas posms neizpaliks, ja vien aizkavēsies uz dažiem gadiem.
Mēģinu atrast pirmās kārtas izmaksas - jau tā kārta tā kā būs beigusies, būtu jābūt kopīgajām izmaksām zināmām: daudz ir minēti 85 miljoni, vienviet 120 miljoni, ir minēts, ka ņemts kredīts uz 20 gadiem(?) ar fiksētu procentu likmi 6.43%, bet atrodas arī šāds BNS komentārs:"Pēc domē sniegtās informācijas, Rīgas domei tilta būvniecības pirmā kārta, ieskaitot inflācijas sadārdzinājumu un bankas finansējuma procentu likmi, izmaksās 254,3 miljonus latu, bet tilta būvniecības otrajai kārtai paredzēts iztērēt 313,4 miljonus latu."
Rīgas Balss arī rēķinājuši pirmās kārtas izmaksas - jau pagājušajā gadā - "Pēc aptuveniem aprēķiniem pirmās kārtas izmaksas varētu sasniegt 110 miljonus latu, taču šajā summā neietilpst kredītprocenti. Atbilstoši noslēgtajam līgumam likme ir 6,28% gadā (pārrēķinot summu eiro valūtā), un procenti jāatmaksā 15 gadu laikā, sākot no 2010. gada. Tātad [procentos] [...] apmēram 103,62 miljoni latu. Tikai tilta laidums [...] pilsētai izmaksās ap 213 miljoniem latu."
Tb, Rīgas Balss pagājušā gada rēķins aizšāvis par zemu par 40 miljoniem latu.
Plus otrā kārta: "Līgumcena noteikta 313,4 miljoni latu, kuru veido 170,3 miljoni latu projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti."
NRA min šādu shēmiņu: "Par Dienvidu tilta izmaksām pilsēta īstenībā sāks domāt tikai nākamgad, sastādot 2010. gada budžetu, jo aiznākamā gada vidū tai būs jāsāk apmaksāt izdevumi par tilta celtniecību. [...] Pēc tam ikgadējie izdevumi par tiltu pieaugs līdz gandrīz 37,9 miljoniem latu gadā un tādā līmenī turpināsies līdz 2024. gadam, kad sāks sarukt un izbeigsies līdz ar 2028. gadu."
Kopā sanāk: "567,7 miljoni latu - tik liels kredīts kopumā rīdziniekiem nākamo gadu laikā būs jāatmaksā "Deutsche Bank" par Dienvidu tilta celtniecībā izmantoto aizdevumu."
Un saistības līdz 2028. gadam. Vēlreiz, reālās būvēšanas izmaksas ir Ls ~120 miljoni (mans minējums) + Ls 170,3 miljoni (būvētāju prognoze) par otro kārtu = 290 miljoni reāli iztērēti būvēšanai. Tad par kreditēšanu tiks atdoti = 567,7 - 290 = 270 miljoni latu aizripo bankai, procentiņos.
Mums ar tevi jāsedz rēķins no nodokļos maksājamās naudas: 570 miljoni. (Es skaitļos noapaļoju, jo nav jēgas pisties ar ciparu aiz komata, kad sistēma tāda - miljons turp, miljons šurp - visiem pohuj. Galā pusmiljards? Ak pusmiljards un vēl 70 miljoni? Pajāt, muļķu tauta samaksās.)
Kā Gundars Bojārs (LSDSP) savulaik smēja: kredītiņš taču ir gluži parasta lieta: "[...] pērkot dzīvokli par 100 000 latu, arī jārēķinās, ka 20–25 gadu laikā nāksies atmaksāt bankai apmēram divreiz vairāk. Viņš RB uzsver, ka neviena kredītiestāde nefinansētu ekonomiski nepamatotu projektu. Deputāts piebilst, ka arī sadārdzinājumi esot adekvāti. Būvniecības izmaksu pieaugums esot pat mazāks nekā nekustamā īpašuma cenu kāpums."
Noslēgumā, protams, izmaksu un darba apjoma salīdzinājums ar pasaulē garāko tiltu "Sutong Bridge" pāri Handžou līcim (upd: skaitļi atjaunoti pēc dienvidutilts.ueuo.com precizētajiem datiem).Dienvidu Tilts, Latvija, 2008. g. Tehniskā informācija:
• Tilta garums (tilta konstrukcija uz balstiem): 4803 m
• Projekta izbūvējamo ceļu kopējais garums: 4000 m
• Joslu skaits: 6 (tilta platums 34.8m)
• Vidējais ūdens dziļums (tilta pamatu balstu dziļums): 4-6m
• Tilta kvadratūra: ~167 000 kv.m (16,7 ha)
• Kopējās izmaksas:: Ls 567 700 000
• Tilta 1. tekošā metra izmaksas: Ls 135 121
• Tilta 1. kv. metra izmaksas: Ls 3303
• Pievadceļu izmaksas (ja 1.tek.km - 2 milj. Ls): Ls 16 000 000
Viens no dārgākajiem tiltiem pasaulē:
www.dienvidutilts.lvSutong Bridge jūras tilts, Ķīna, 2008.g. Tehniskā informācija:
• Tilta garums (tilta konstrukcija uz balstiem): 36 000 m
• Projekta izbūvējamo ceļu kopējais garums: 10 000 m
• Joslu skaits: 6 (tilta platums 32m)
• Vidējais ūdens dziļums (tilta pamatu balstu dziļums): 10-20m
• Tilta kvadratūra: 1 152 000 kv.m (115.2 ha)
• Kopējās izmaksas:: Ls 763 000 000
• Tilta 1. tekošā metra izmaksas: Ls 20 639
• Tilta 1. kv. metra izmaksas: Ls 645
• Pievadceļu izmaksas (ja 1.tek.km - 2 milj. Ls): Ls 20 000 000
Garākais jūras tilts pasaulē:
Sutong Bridge - 25 rakstair doma
- 5.5.08 23:21 #
-
Tas "vajag" ir tik šaušalīgi stiepjams jēdziens, bet esot ciemos, piemēram, pie ļaudīm, kurus nelaime aizvedusi uz bērnu klīnisko slimnīcu, kurai tā īsti nekādas alternatīvas nav, gribas bļaut, ka nu kamōn, izdariet un sakārtojiet vispirms kaut ko, kur nevajag vājprātīgās investīcijas, par ko cilvēki varētu priecāties un sirsnīgi paldies pateikt, un tad turpiniet pizģīt melnu muti.
- Atbildēt
- 5.5.08 23:50 #
-
4 gadus jau vajag. man nagi niez aizpist prom no šitās atejas, lai uz poda iet ar savu "vajag". skat update.
- Atbildēt
- 6.5.08 07:20 #
-
Kā mums bns saitē cēli fuck you saka Guntis Rāvis, "- Redziet, visas runas par tilta būvniecības nepamatoto dārdzību ir galvenokārt no nespeciālistu puses. Latvijā vispār ir tāda īpatnība, ka visi projekti, kas ir dārgāki par 100 miljoniem latu, uzreiz pēc definīcijas tiek uzskatīti par pārmērīgi dārgiem."
- Atbildēt
- 6.5.08 09:17 #
-
Mēs vēl jo projām dzīvojam pašā bagātākajā valstī..... šorīt visu rītu domāju par to, ka ar automašīnu vairs neatmaksājas braukt. bet vai atmaksājas ar sab. transportu? Moš pamest šo pašu bagātāko valsti un %#@&%$ ar to?
- Atbildēt
- 6.5.08 11:57 #
-
nu, pēc tam kā ar veļļāgu pasākumu izrīkojās vispār sirds apskrienas:
http://www.tribine.lv/articles/4397/1/Kritiska_masa_un_tas_sekas_(foto) - Atbildēt
- 6.5.08 09:37 #
-
Tā neskaidrība ar skaitļiem nav slinkuma vai stulbuma dēļ, bet rūpīgi veidots viens no aizsargvaļņiem. Sabiedrības manipulēšanai ir nepieciešami mīti, bet kas ir mīts - itkā bija, bet varbūt nevis viens, bet divi, un katrs tos redzējis savā krāsā. Tik miljoni, šitik procenti, bet varbūt šiten tik.
Otra lieta, ka Ķīnā, iespējams, par pārlieku apetītes lēkmi var pievienoties faluņgunistiem uz operāciju galda un zaudēt "trekno gadu" perspektīvu, bet radinieki nonāktu zem uzraudzības orgānu mikroskopa uz atlikušo mūžu.
Starp citu, vai ekonomikā pieņem, ka valstīs ar tik dažādu sabiedrisko iekārtu un tradīcijām ekonomiskie notikumi risinās pēc vienādiem šabloniem ? - Atbildēt
- 6.5.08 10:52 #
-
neenu - var jau muldeet
un gaazst visu vienaa kulee
un peecaak priecaaties par to kas sanaacis - gluzhi kaa beerns smilshu kastee, kas preicaajas par dublju picinjaam un kuucinjaam ko sacepis
DT ir 3 kaartas tikai Riigas teritorijaa vien - bet principaa meerkjis ir to savienot ar Juurmalas shoseju paari Kjekavas pagasta teritorijai
liigumi par buuvnieciibu buus vismaz 4 - ar 4 dazhaadiem finanseeshanas modeljiiem (moshk aliidziigiem bet katrs buus pats par sevi - 4 atseviskji gadiijumi)
par pashu tiltu - jeb 1 kaartu
- jaa buuvnieciibas izmaksas nav neko atskiriigaakas kaa jebkuras vcitas tepat latvijaa ... ja vajag piedaavaa ko leetaaku, jeb par taadu pikji atrodi kas izdariis leetaak - ne kjiinaa, bet sheit Latvijaa
- jaa par krediitiem ir jaamaksaa procenti
- jaa krediitu njeema buuvnieks
- jaa par krediita sagaadi ir jaamaksa
- jaa Riiga nevareeja shaadu krediitu panjemt
- jaa valsts nepidalaas shaada aprojektaa ne par kapeiku
- jaa tas bija vieniigais variants kaa dabuut tiltu augshaa
Jaa Ziemelju skjeersojums ar jaabuuvee - naac ar leetu un visiem izdeviigu variantu (nevis skaitljiem bet reaalu lietu), aprunaasimies ;) - Atbildēt
- 6.5.08 13:44 #
-
upd:
par tilta 1 kaartu (pats tilta laidums + paaris nobrauktuves) nosleegts liigums par 85 ljamiem
kas reekjinot uz tilta klaajuma 1 tekosho metru (iekljaujot nobrauktuves uz krasta un bauskas ielaam) sastaada 24 319.83 LVL, kas ir par 15% daargaak kaa Kjiinas tiltam
ja njem veeraa, ka 85 ljamos ieskaitiitas ne tikai buuvnieciibas, bet arii finanseeshanas izmaksas ... un Latvijas leeto darbaspeeku - hmm nez nez ;D vai nevajag veelreiz seesties pareekjinat? ;) - Atbildēt
- 6.5.08 14:26 #
-
cilvēk, vai tu pašas domes sniegto info apšaubi???
"Pēc domē sniegtās informācijas, Rīgas domei tilta būvniecības pirmā kārta, ieskaitot inflācijas sadārdzinājumu un bankas finansējuma procentu likmi, izmaksās 254,3 miljonus latu,"
kur tu 85 mio redzi? no 85 mio tādi procenti neuzaug, no 120 - varbūt. - Atbildēt
- 6.5.08 15:22 #
-
cilveek es straadaaju tur kur straadaaju ;)
viss jautaajums, ja tu uzdod jautaajumu, tad ko tu gribio sadzirdeet, un ja gribi sadzirdeet kautko, tad vai tas ko tu sadzirdi ir tas ko tu dzirdi un vai tiem kam tu jautaa dzird to ko tu jautaa?
85 ljami ir pirmaa kaarta no Bauskas ielas liidz slaavu aplim ne vairaak ne mazak ;D - Atbildēt
- 6.5.08 15:30 #
-
hehe aareche
ja saliidzinaam pashu tilta konstrukciju Riigaa
tad te luuk buus pashas domes informaacija
http://www.nams24.lv/lv/jaunumi/riga/detailed/?news_id=62415
no taas varam izlobiit, cik maksaa BUUVNIECIIBA (ne finanseejums, bet buuvnieciiba) pasham tiltam, cik nobrauktuveem - un arii tikai pirmajai kaartai - Atbildēt
- 6.5.08 16:57 #
-
nu re - njemot veeraa pashas kjiinas informaaciju par tilta klaajumu, sanaak, ka tilta garums pret buuvnieciibas izmaksaam ir par 50% leetaaks un tilta platiiba pat 60% leetaaka Riigaa kaa Kjiinaa ... itkaa saunds ok
taalaak - kas shajos apreekjinos ir iekljauts:
- balsti
- tilta klaajums
- tilta apdare (asfalts, margas etc)
kas nav iekljauts:
- projekteeshana
- zemes atpirkshana (komunistiskajaa kjiinaa vareetu buut iipashs jautaajums)
- nobruaktuves
- piebraucamie celji
- citas saistiitaas izmaksas ar satiksmes organizaaciju, buuvuzraudziibu, finanseejuma piesaisti, banku pakalpojumi etc etc
vuala - par katru skaitli var striideeties un diskuteet - bet jaasaliidzina ir saliidzinaamie lielumi - tobish ja kaads tev sauc skaitli, ir jaaprasa, ko tas skaitlis noziimee un kas tajaa iekljauts - Atbildēt
- 6.5.08 17:05 #
-
celtnieks neesmu: tiem būvjmeisteriem@ jautājumu aizsūtīju, jo viņi grib salīdzināt tās izmaksas.
es vairāk varu cepties par to "finansējuma piesaisti". ja tu saki ka būvniecības izmaksas ir 85 mio (īstenībā es vienā materiālā redzēju ka ir 93 mio iztērēti) - ok, pieņemsim.
bet man tad rodas jautājums kakova huja bankai jāatmaksā tie 254 mio visa beigās - ja reāli tikai 85 mio bija vajadzīgi up-front. - Atbildēt
- 6.5.08 17:14 #
-
oar tilta izmaksaam citaats no materiaala:
<< Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta direktora pienākumu izpildītājs Gvido Princis sacīja, ka ..... patlaban projekta realizācijai iztērēti jau 85,5 miljoni latu, no kuriem 35,4 miljoni latu tika tērēti tieši tilta būvniecībai, bet pārējā nauda izlietota nobrauktuvēm. >>
izstaas tilts ir pabeigts - shobriid stikjee augshaa pievedceljus - es gan daliiju tilta garumu uz to, kas noraadiits tavaa materiaalaa (uz balstiem), ja njem pasha tilta informaaciju tad rezultaats variee ... bet lai vai kaa - kvadraatmetra izmaksas paliek taadas kaadas noraadiiju - leetaakas kaa kjiinaa (tjipa mums tilts nepamatoti plats sanaak uz izmaksu foona)
par finanseejumu:
ekhmm - nu tas luuk jau ir otrs jautaajums ;)
visa pamataa - kakova hera Riiga pati nenjeema kriitu
ja tam ir objektiivi iemesli, tad otrais naakoshai jautaajums:
vai tas maksaa tomeer tik cik maksaa? un vai bija citas iespeejas (reaalas)? - Atbildēt
- 6.5.08 17:11 #
-
ah tie 93 pagrābušies no DB.http://www.db.lv/Default2.aspx?Artic
leID=46edba1a-a7b6-4952-ac38-7c7f567cfba c&=miinus
"Dienvidu tilta 1. kārtas izmaksas pēc pamattāmes bija 82,3 miljoni Ls,"
"Dienvidu tilta otrās kārtas tiešās būvniecības izmaksas bijušas 93,5 miljoni Ls, "
bet tie atmaksājamie 570mio !!!! - Atbildēt
- 6.5.08 14:49 #
-
interesanti vai kāds tajā visā ir pieskaitījis daudzo "būvuzraugu" un kā tik vēl nē jaunās privātmājas un pirmos bembjus pilsētā pašiem, sievai, trīsgadīgajam bērnam un suniem? vai arī tas nāk vēl pa virsu?
- Atbildēt
- 6.5.08 15:23 #
-
buuvuzraudziibu peec latvijas likumdoshanas pieprasa kaa atsevishkju pasaakumu ;) atbilstoshi bembis un suns naak pa virsu un atseviskji
- Atbildēt
- 6.5.08 16:37 #
-
valsts mēroga projektiem/valsts pasūtījumiem tas `nāk komplektā` un nav atdalāms.
jā, neprecīzi izteicos - ne tikai būvuzraugiem, bet arī būvniekiem, cementmaisa pienesējiem un visādiem tādiem mošķīšiem. - Atbildēt
- 6.5.08 16:40 #
-
tiem moskjiishiem viss iekljauts liigumaa ar generaaluznjeemeeju
ar moskjiishiem nekas atseviskji netiek sleegts
kas attiecas uz "valsts noziimes" tad nav taada termina likumdoshanaa ... termins ir "virs summas" par summu preciizi shobriid nepateikshu - bet likumaa par buuvnieciibu tas noradiits - Atbildēt
- 6.5.08 16:44 #
-
mana vaina, ka neatceros precīzos likumdošanas terminus uz sitiena. bet tagad meklēt galīgi prāts nenesās kuru punktu tieši biju domājusi.
- Atbildēt
- 8.5.08 09:58 #
-
emm - nu luuk saliidzinoshas cenas
http://www.financenet.lv/zinas/latvija/article.php?id=183466
dereetu taas paarbaudiit neatkariigaam metodeem - bet vismaz izejas punkts
starp citu - tavi dati, kas rakstaa neatbilst patiesiibai - vismaz tai patiesiibai kas saliidzinaama starp abiem tiltiem - Atbildēt
- 8.5.08 11:27 #
-
"neatbilst patiesībai" izteikums vērtējams kritiski - ja neatbilst, tad lūdzu norādīt datus kas atbilst :)
(bez tam tie nav mani dati - es tikai pārpublicēju to, ko dienvidutilts.ueuo.com uzrakuši - ja tie sertificētie būveksperti/būvinžinieri nespēj tikt skaidrībā, kur tad man.) - Atbildēt
- 8.5.08 12:48 #
-
nu tehniskie parametri
jo pashi D tilts raksta ka tilta garums ir 803 metri
taatad jautaajums - kas ir taa austrumzemes briinuma garums ar paliek diskuteejams
tas pats ar visiem tehniskajiem raadiitaajiem un protams izmaksaam
kaa jau teicu saliidzinaat var saliidzinaamus raadiitaajus - a tevis uzraadiitajaas tabulaas pat tehniskie dati ir diskutabli - 4km tilts " • Tilta garums (tilta konstrukcija uz balstiem): 4803 m"" - skan drusku jociigi vai ne?
tas pats par platumu, kvadratuuru utt utjp
es jau nesaku ka tu maani tautu, bet censhos paraadiit ka logiskus secinaajumus nevar izvest no apshaubaamas ticamiibas pamatdatiem, par kuriem pashi nevaram buut paarliecinaati - Atbildēt