- 2006.11.27, 18:28
- Man ir doma, ka par kredīta ņemšanas zemūdens akmeņiem un gļukiem būtu jāmāca jau skolas solā.
Jau otrās vai trešās klases matemātikas stundās ir jāmāca risināt teksta uzdevums: "Ja Pēterītis paņem no bankas patēriņa kredītu 500 latus uz diviem gadiem, un atmaksas procents Bankai ir ap 10% gadā - bankas noteiktais ikmēneša maksājums sastāda Ls 27. Cik latus Pēterītis pārmaksās, un par cik procentiem atmaksātā summa ir lielāka nekā nauda, ko Pēterītis saņēma?" - 8 rakstair doma
- Prof. Menča uzdevums 1-3 klasēm
- 28.11.06 12:03 #
-
Ivans kredītā nopirka lietotu auto, bet Juris - jaunāko telefonu un datoru, argumentējot ka prātīgāk esot ieguldīt janās lietās. Pēc 7 mēnešiem Ivans ar auto dzērumā izraisīja avāriju, kā rezultatā OCTAs izdevējs vērsa pret Ivanu regresa prasību un jau pēc mēneša Ivans bija nonācis Kreditreform uzmanības lokā.
Jautājumi:
- Pēc cik mēnešiem Juris, lai palīdzētu Ivanam segt kārtējo maksājumu un cenšoties pārdot savulaik ļoti modernos telefonu un datoru, atklāja ka to vērtība ir kritusies par 60% ?
- Kāds bija Jura nākamais pirkums ?
- Pēc cik nedēļām Juris pats nonāca Kredireform datubāzē ? - Atbildēt
- Re: Prof. Menča uzdevums 1-3 klasēm
- 28.11.06 16:31 #
-
baigi daudz nezināmo, tur grafiks ir jāveido.
bez tam, nevar jaukt laika vienības: mēnešus ar nedēļām vai dienām - citādi tas jau ir ekonomikas uzdevums, nevis matemātikas
btw datoru cenas tagad vairs tik dramatiski nekrītas... - Atbildēt
- Re: Prof. Menča uzdevums 1-3 klasēm
- 29.11.06 11:15 #
-
kad banka prasa maksāt, bet kautkādu iemeslu dēļ naudas nav, tad ne tikai vienības sajaucas.
Kopumā jau šķiet, ka cilvēki taisās dzīvot 100 gadus un prognozē, ka ienākumi tikai palielināsies, veselība tikai uzlabosies un viss tik pa spirāli uz augšu. Protams, nevajag jau depresēt bet paklausoties tajos celtniecības un pirkšanas stāstos, liekas ka nu jau mazliet par traku. - Atbildēt