if you spoke to a friend the way you speak to yourself you wouldn't have any friends
December 16th, 2025
ja drīkst jau prasīt dāvanas, tad es šogad zem eglītes gribētu lielāku spēju sēdēt vienā telpā ar cilvēkiem, kas izraisa diskomfortu - politisko vai feministisko uzskatu, vai ētisko sistēmu nesaderības dēļ, privātajā vai darba dzīvē
jo man vienkārši nav tādas spējas kaut ko nepamanīt vai norīt,
vai iespēju arī atgriezties tādā vietā, kur es uzticos
es esmu kā Haravejas kiborgs, es nevaru atgriezties zaudētajā paradīzē, jo es to nepazīstu.
ir jāveido kaut kas uz priekšu, kaut kāds morfējošs amalgāma sakausējums, kas ir anatomiski pilnīgi neiespējams, tomēr elpo. kaut kas, kas izklausās pēc Freda Motena ģeneratīvās neiespējamības džeza. kaut kas tik neiespējams kā šī trompete:
https://open.spotify.com/track/6mVuiHh2 pgdCEHcDkv52ds?si=3ee373501afc45f6
jo man vienkārši nav tādas spējas kaut ko nepamanīt vai norīt,
vai iespēju arī atgriezties tādā vietā, kur es uzticos
es esmu kā Haravejas kiborgs, es nevaru atgriezties zaudētajā paradīzē, jo es to nepazīstu.
ir jāveido kaut kas uz priekšu, kaut kāds morfējošs amalgāma sakausējums, kas ir anatomiski pilnīgi neiespējams, tomēr elpo. kaut kas, kas izklausās pēc Freda Motena ģeneratīvās neiespējamības džeza. kaut kas tik neiespējams kā šī trompete:
https://open.spotify.com/track/6mVuiHh2
Runājot par "Rietumu kreisajiem", es nezinu vai mani vairāk uztrauc la la la skatīšanās otrā virzienā, kad pie mikrofona pienāk "asinszemes" un to pieredze ar komunismu, vai arī tas, ka pašlaik notiekošā Krievijas-Irānas-Ķīnas konsolidācija tiek uzskatīta par kaut ko foršu, cerīgu, vai, labākajā gadījumā, mazāko ļaunumu
par foršāko filmu, kuru noskatījos pagājušas nedēļas nogalē
"billy bathgate" no deficīta kinopieredzē, 1991.g., režisors Roberts Bentons (kurš "Krāmere pret Krāmeri"), scenārists Toms Stopards (kurš tad vēl scenārijus rakstīja ķinītim), aktieri vispār kaut kādi ļoti jauneklīgi - Kidmena turpar skuķis vēl pirms rinoplastikas, Brūsu Vilisu noslīcina pirmajā trešdaļā, Dastins Hofmans vispār absolūtākajā praimā, Bušemi vēl rojālajos titros neuzrāda
vienīgais čuvaks ar pieredzi liekas Tucci Gang varonis (no steitenainlandas karaļā dziesmas šajā sakarā "viņš ir precējies ar Emīlijas Blantas māsu / un tas ir gandrīz tāpat kā ar Emīliju Blantu!!!"), Lī Stenlijs Tuči, kurš vienmēr un visur izskatās uz gadiem 50, arī bērnībā, un arī tagad, kad viņam laikam jau ir pāri 120.
ļoti iesaku
"billy bathgate" no deficīta kinopieredzē, 1991.g., režisors Roberts Bentons (kurš "Krāmere pret Krāmeri"), scenārists Toms Stopards (kurš tad vēl scenārijus rakstīja ķinītim), aktieri vispār kaut kādi ļoti jauneklīgi - Kidmena turpar skuķis vēl pirms rinoplastikas, Brūsu Vilisu noslīcina pirmajā trešdaļā, Dastins Hofmans vispār absolūtākajā praimā, Bušemi vēl rojālajos titros neuzrāda
vienīgais čuvaks ar pieredzi liekas Tucci Gang varonis (no steitenainlandas karaļā dziesmas šajā sakarā "viņš ir precējies ar Emīlijas Blantas māsu / un tas ir gandrīz tāpat kā ar Emīliju Blantu!!!"), Lī Stenlijs Tuči, kurš vienmēr un visur izskatās uz gadiem 50, arī bērnībā, un arī tagad, kad viņam laikam jau ir pāri 120.
ļoti iesaku
Ieguldījumi natūrā
radiohead bija apaļa skatuve pa vidu, kurai īsti grūti nolasīt 'centrālo' vietu, jo līdz sākumam vispakārt ir nolaisti mazcaurspīdīgi ekrāni.
izvēlējāmies stāvēt pa vidu pret skatuvi vienā no sāniem. otrajā sānā būtu vairāk redzējuši yorku, jo viņš pārvietojās no viena gala mikrofona pie otra pa to pusi. toties mums bija abi greenwoodi, it īpaši colin lovīte.
bet enīvei, pirms 100 gadiem klausoties viņu dziesmas neienāca prātā, ka kādreiz stāvēšu 10 metrus no viņiem un klausīšos kopā ar saviem pieaugušajiem bērniem.
starp citu, daudz bija tieši tāds formāts - vecāki ar saviem 2 pieaugušajiem bērniem. vēl forši, ka tā ir publika, kurā tu jūties absolūti iederīgs - ne par vecu, ne par daudz nobriedis, ne par maz creepy (creep viņi nespēlēja tūrē ne reizi, nedomāju, ka šovakar pēdējā koncī spēlēs). pirms sākuma pāris džeki pamanījās iekustināt publiku uz vilni ap visu arēnu. tik interesanti bija vērot, ka viņi neatlaidās pie pirmajiem ceturtdaļā panīkušajiem vilnīšiem. un kad beidzot vilnis apgāja 360, uzgavilēja visi ap viņiem, kas šo neatlaidību vēroja. vēl publika sadedza telefonu gaismiņas pirms vispār koncis bija sācies. interesanti, ka nedzirdējām nevienus latviešus.
forši, ka nospēlēja visas dziesmas, kuras es gaidīju. turklāt man pārsteidzoši labi patika arī viņu citu periodu dziesmas, kuras neesmu neko klausījusies. un viņu pašu prieks spēlēt tās. un vēl mani fascinēja yorka ritma izjūta kustībās
izvēlējāmies stāvēt pa vidu pret skatuvi vienā no sāniem. otrajā sānā būtu vairāk redzējuši yorku, jo viņš pārvietojās no viena gala mikrofona pie otra pa to pusi. toties mums bija abi greenwoodi, it īpaši colin lovīte.
bet enīvei, pirms 100 gadiem klausoties viņu dziesmas neienāca prātā, ka kādreiz stāvēšu 10 metrus no viņiem un klausīšos kopā ar saviem pieaugušajiem bērniem.
starp citu, daudz bija tieši tāds formāts - vecāki ar saviem 2 pieaugušajiem bērniem. vēl forši, ka tā ir publika, kurā tu jūties absolūti iederīgs - ne par vecu, ne par daudz nobriedis, ne par maz creepy (creep viņi nespēlēja tūrē ne reizi, nedomāju, ka šovakar pēdējā koncī spēlēs). pirms sākuma pāris džeki pamanījās iekustināt publiku uz vilni ap visu arēnu. tik interesanti bija vērot, ka viņi neatlaidās pie pirmajiem ceturtdaļā panīkušajiem vilnīšiem. un kad beidzot vilnis apgāja 360, uzgavilēja visi ap viņiem, kas šo neatlaidību vēroja. vēl publika sadedza telefonu gaismiņas pirms vispār koncis bija sācies. interesanti, ka nedzirdējām nevienus latviešus.
forši, ka nospēlēja visas dziesmas, kuras es gaidīju. turklāt man pārsteidzoši labi patika arī viņu citu periodu dziesmas, kuras neesmu neko klausījusies. un viņu pašu prieks spēlēt tās. un vēl mani fascinēja yorka ritma izjūta kustībās
Jorks noveco sejā līdzīgi Baušķeniekam. Manuprāt, tas ir galvenais šajā stāstā.
JAUNS.LV Nesen laulību šķīrušā boksera un Rīgas domes deputāta Maira Brieža un Latvijas batutu fitnesa zvaigznes Aleksandras Kurusovas starpā uzplaukušas simpātijas.
BlacKkKlansman (2018)
bet ir tie daži brīži, kad viss ir, drūmmežs ķiršu ziedu pakājē, siena pļavā ūdens burciņa, kūleņi, kad maziņš pamodās un pastiepa rokas pretī, jāņu nakts, skatoties zvaigznēs, rudens naktis, skatoties zvaigznēs, ziemas naktis, skatoties zvaigznēs, pavasara naktis, skatoties zvaigznēs, rokas.
tev bija taisnība, par visu, kā visu nevar
tev bija taisnība, bet man nešķiet, ka tu par to priecātos, drīzāk skumtu, it kā es tevi būtu pievīlusi. bet man vienkārši nebija taisnība. es kļūdījos. piedod.
tev bija taisnība, bet man nešķiet, ka tu par to priecātos, drīzāk skumtu, it kā es tevi būtu pievīlusi. bet man vienkārši nebija taisnība. es kļūdījos. piedod.
December 15th, 2025
tu te esi tikai mazliet
tikai pa vasaru puķes liet
tikai pa vasaru puķes liet
December 14th, 2025
December 13th, 2025
Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery (2025)
December 12th, 2025
You exist in this darkness. Rebels. Creeps. Outcasts. Loners. People who hate everybody. People who feel uneasy around everybody. People who know everyone hates them. People who hate being tied down, restricted, constricted, and huge whirling snakes. The snakes climb around your neck and arms. The woman who’s the mother of snakes takes you in.
Kathy Acker
Kathy Acker
"Katrā ziņā tādi cilvēki kā viņa, spalvas pavēlnieki, ir bīstami. Tie uzreiz liek sapīties aizdomās par neīstumu - ka tāds cilvēks nav vis pats, bet gan acs, kas bez apstājas skatās un redzēto pārvērš teikumos; tādējādi realitātei tiek nozagts pats svarīgākais, nozagta neizteiksmība."
Olga Tokarčuka, "Stum savu arklu pār mirušo kauliem"
Olga Tokarčuka, "Stum savu arklu pār mirušo kauliem"
December 11th, 2025
ko jūs gribētu redzēt berlīnē?
December 10th, 2025
Blue Streak (1999) (revisited)
“a racist is someone who refuses what he can’t understand”
Glissant
Glissant
2025. gads. Informācija par notikumiem ir instagramā, tapēc piesekoju tur dažiem mūziķiem. Parasti parādās afiša un tad ir jāzīlē vai jāpēta, kur kad ir koncerts. Piemērs:
"💫“WunderKombināts. Piekļuve / Access” atklāšanas vakars ar karstvīnu un piparkūkām 9. decembrī, 19.00 @raa_riga @veldze 🎈
✨Pēc izdevuma prezentācijas vakars turpināsies ar Miķeļa Dzenuškas džeza trio koncertu plkst. 20.00. @mikelis.dz radītā mūzika ietver džeza, fanka un akadēmiskās mūzikas elementus.✨"
Ar lielu klikšķināšanu sapratu, ka tā veldze ir kautkur starp Matīsa un Bruņenieku ielām, dažādi resursi norāda dažādas adreses. Kas ir Wunderkombināts nezinu, bet itkā tā nav nepieciešama informācija.
Laicīgi izeju no mājas, aizbraucu ar trolli līdz Bruņinieku ielas pieturai, nolēmu iet uz Bruņinieku ielas adresi. Neko neredzu, nesaprotu, ar neliela parkūra palīdzību izgāju cauri kvartālam un dzirdu balsis. Uzeju aukšā kaut kas starp karaoke un erudīcijas spēlēm. Publika pie galdiem, neizskatās džeza tips, meklēju tālāk.
Izstaigāju tukšas telpas, uzzinu, kur ir kautskis un visādi hipsteru veikali un "radošās" telpas. Neko neatrodu.
Tad izlasu raa_riga (??) aprakstā, ka atrast var, redzot skursteni no Matīsa ielas. Izeju uz ielas, ieeju citā pagalmā, tur mūziķi pīpē! Es domāju, ka man ir paveicies, jo no laicīgās iziešanas palikušas piecas minūtes. Eju meklēt, ieraugu skatuvi, skatuves gaismas un mūziku. Uzraksts uz durvīm -> Ieeja pa kreisi. Apeju mājai apkārt atrodu ieeju, novelku jaku. Sarkans pasākums, 90% sievietes apmēram vienā vecumā, sarkanvīns, dāma paraksta grāmatas, domāju - tas būs tas iepriekšējais ievilcies. Bet nav instrumentu. Marimba tomēr aizņem vietu. Pēc kāda laika apskatos, ko paraksta.
MĀMIŅDZEJA! Kas tas ir nezinu, bet skaidrs ka ne WunderKombināts, atstāju daiļās dāmas un ar jaunu cerību eju ārā lietū. Klusums. Mūziķu vairs nav. Visas citas durvis ciet.
Izeju uz Matīsa ielas eju tālāk, ņemšu kā datorspēlēs, kad jāizkļūst no labirinta, vienkārši iešu gar vienu sienu. Un tur ir koncerts. Cits radošais veikals, balta gaisma, dāma kaut ko paraksta, dāmas pļāpā, dzer, bet stūrī džezs.
Sasveicinos ar suni, aizeju tuvāk pie mūziķiem un apsēžos uz palodzes pie skatuves. Pāris cilvēki paklausījās šo elitāro 40 minūšu skaņu, citi dzēra vīnu un pļāpāja, kā jau tādos pasākumos jādara. Biju priecīgs par cenu, kas bija par velti.
Jo kāda tad ir tā īstā cena mākslai.?!
"💫“WunderKombināts. Piekļuve / Access” atklāšanas vakars ar karstvīnu un piparkūkām 9. decembrī, 19.00 @raa_riga @veldze 🎈
✨Pēc izdevuma prezentācijas vakars turpināsies ar Miķeļa Dzenuškas džeza trio koncertu plkst. 20.00. @mikelis.dz radītā mūzika ietver džeza, fanka un akadēmiskās mūzikas elementus.✨"
Ar lielu klikšķināšanu sapratu, ka tā veldze ir kautkur starp Matīsa un Bruņenieku ielām, dažādi resursi norāda dažādas adreses. Kas ir Wunderkombināts nezinu, bet itkā tā nav nepieciešama informācija.
Laicīgi izeju no mājas, aizbraucu ar trolli līdz Bruņinieku ielas pieturai, nolēmu iet uz Bruņinieku ielas adresi. Neko neredzu, nesaprotu, ar neliela parkūra palīdzību izgāju cauri kvartālam un dzirdu balsis. Uzeju aukšā kaut kas starp karaoke un erudīcijas spēlēm. Publika pie galdiem, neizskatās džeza tips, meklēju tālāk.
Izstaigāju tukšas telpas, uzzinu, kur ir kautskis un visādi hipsteru veikali un "radošās" telpas. Neko neatrodu.
Tad izlasu raa_riga (??) aprakstā, ka atrast var, redzot skursteni no Matīsa ielas. Izeju uz ielas, ieeju citā pagalmā, tur mūziķi pīpē! Es domāju, ka man ir paveicies, jo no laicīgās iziešanas palikušas piecas minūtes. Eju meklēt, ieraugu skatuvi, skatuves gaismas un mūziku. Uzraksts uz durvīm -> Ieeja pa kreisi. Apeju mājai apkārt atrodu ieeju, novelku jaku. Sarkans pasākums, 90% sievietes apmēram vienā vecumā, sarkanvīns, dāma paraksta grāmatas, domāju - tas būs tas iepriekšējais ievilcies. Bet nav instrumentu. Marimba tomēr aizņem vietu. Pēc kāda laika apskatos, ko paraksta.
MĀMIŅDZEJA! Kas tas ir nezinu, bet skaidrs ka ne WunderKombināts, atstāju daiļās dāmas un ar jaunu cerību eju ārā lietū. Klusums. Mūziķu vairs nav. Visas citas durvis ciet.
Izeju uz Matīsa ielas eju tālāk, ņemšu kā datorspēlēs, kad jāizkļūst no labirinta, vienkārši iešu gar vienu sienu. Un tur ir koncerts. Cits radošais veikals, balta gaisma, dāma kaut ko paraksta, dāmas pļāpā, dzer, bet stūrī džezs.
Sasveicinos ar suni, aizeju tuvāk pie mūziķiem un apsēžos uz palodzes pie skatuves. Pāris cilvēki paklausījās šo elitāro 40 minūšu skaņu, citi dzēra vīnu un pļāpāja, kā jau tādos pasākumos jādara. Biju priecīgs par cenu, kas bija par velti.
Jo kāda tad ir tā īstā cena mākslai.?!