Kas ir Berlīnes kinofestivāls salīdzinoši (c)
Pirmkārt, sveiciens visiem, kas nekavējoši zina, ka mani uzskati ir ultralabēji (nezinu, no kā tas spriedējuprāt izriet), varam ieteikt palasīties vairāk par šo tēmu visumā, tipa, kas tad raksturo vienus, otrus, trešos un ambidextros.
<>,
Otrkārt, lietotājs Watt piegādā Berlīnes tēmu, tfuti, Vācijas progrnodokļa apskatu. Treškārt, neskatīsimies nu pagātnē (netālajā 2009. gadā, kad progresiju gribēja ieviest bez neapl. minimuma un sākot ar 400 LVL bruto), paskatīsimies, ko piedāvā šobrīd PROGRSĪVIE, tā taču ir viņu iniciatīva, ja?
Esiet vērīgi, nesajauciet ar citu pamfletu PAR PROGRESĪVU NODOKĻU SISTĒMU, kurā nav ne smakas no konstruktīvisma vai kaut viena skaitļa, izņemot Gini koefa pieminēšanu. Biju arī pati vērīga: abu iniciatīvu autors ir viens un tas pats pilsonis, jautājums tikai - kāpēc uzsaukumu virsraksti neatbilst saturam un kāpēc viņiem ir licies saprātīgi sadalīt iniciatīvu 2 zaros, lai maksimāli izkliedētu iespēju kaut vienai no tām savākt nepieciešamo balsu skaitu, ?.. labi, lai tas paliek viņu ziņā.
Tātad, tie, kas iestājas par TAISNĪGU NODOKĻU SAMAZINĀŠANU DARBA SPĒKAM ir pat sarūpējuši skaitļus savam piedāvājumam. Tie ir šādi:
• ar iedzīvotāju ienākumu nodokli (IIN) neapliekamo minimumu noteikt 150 LVL apmērā;
• darba algām noteikt 15 % IIN bāzes likmi;
• sākot no 800 LVL, par katru nākamo latu noteikt 25 % IIN likmi;
• sākot no 1500 LVL, par katru nākamo latu noteikt 30 % IIN likmi;
• par katru apgādībā esošu personu noteikt ar IIN neapliekamo minimumu 150 LVL apmērā;
Izsaku cerību, ka runa ir par mēnešalgām (tā vieglāk domāt, mazāki skaitļi, mēs katrs apmēram filmējam, cik tad mēnesī kabatā ieripo). Watta piemērā - gada griezumā, tāpēc korektai salīdzināšanai pareizināsim.
Ar IIN neapliekamais minimums gadā:
- 8130 EUR=Vācija, (kam patīk domāt mēnešu kategorijās - 476 LVL/mo) ;
- 2561 EUR=Latvija, ((150 LVLx12)/0.702804= (priekšlikums));
Šajā vietā mēs varētu arī beigt, bet nu nemetīsim plinti krūmos, jo:
- tālāk vācieši ar 14% apliek visu līdz 42000 EUR gadā (jātic wattam, jo es vāciski nerubīju), kas būtu 3500 EUR/mo, arī 2459 LVL/mo;
***********LABOJUMS************ nē, 14% sākuma-tarifs (einstiegs-tariff) ir tikai tiem pirmajiem eiro virs 8130 neapl.minimuma (2013 gadā), tad tarifs diezgan stāvus kāpj līdz 24% (robežas-likme) pie 14'000, tad lēzenāka progresija, līdz tiem 42% (robežas-likme), pie kuras paliek (lai gan pats nodokļa % turpina augt, līdz sasniedz maksimālo procentu pie gada ienākuma 250.730 € - Latvijas pretpiedāvājums: ar 15% aplikt intervālu 151-800 LVL (2578 EUR - 13660 EUR)
- 801-1500 menesī, (13670-25611 EUR gadā) aplikt ar 25%;
- pārējo Latvijā piedāvā aplikt ar 30%. (sākot no 25628 EUR gadā).
ka Latvijā cilvēku skaits, kas saņem algu virs 800 latiem bruto mēnesī ir 12.6 % no sievietēm un 18.6 - no vīriešiem.
Censoņu, kas saņemtu vairāk par 1500 LVL bruto mēnesī (uz rokas - nedaudz virš štukas, 1025 LVL/mo) ir 2.6 % sieviešu un 5.4% vīriešu. Jāpiezīmē, ka, salīdzinot ar Vāciju, mēs vēl joprojām ar šiem 1500 bruto LVL/mo sasniedzam tik vien 25611 EUR gadā, kas ir drusku vairāk kā pusceļš līdz Vācijas 42 000 EUR gadā.
Vēlētos uzsvērt, ka šie ir dati par personām, kuru ienākumi ir legāli un par kuriem nodokļi tiek maksāti. Mēs vēlamies izrakstīt pizģuļus 2.6% sieviešu un 5.4% vīriešu, kas visticamāk, strādā algotu darbu vietās, kuras visticamāk paģēr šauri specifiskas zināšanas konkrētās jomās, un kurās nav iespējams izvairīties no nodokļu nomaksas. Tās nav dividendes, tās nav aplokšņu algas, mēs vēlamies piegriezt šo saujiņu, kas pelna nedaudz vairāk kā pusi no Vācijas pelnītājiem, kurus apliek ar pašu mazāko likmi.
Šīs priekšlikums, jūsuprāt, veicina sociālās nevienlīdzības mazināšanos, ilgtermiņā, Eiropas kontekstā? Manuprāt, tas veicina to, ka nelielā Latvijas saujiņa, kas Eiropas līmenī ir tādi paši nabadziņi, tiek pielīdzināta uz leju.
jo atšķirība starp 999 un 1001 ir milzīga.
bet tad laikām tiešām simboliski 1000 lati uz rokas, jo 1100 jau bruto ir pāri 1500.
ja esmu sapratis par ko iet runa pareizi - es te aatri palasiiju ;)