23 July 2009 @ 01:58 pm
eitanāzija  
Starp citu, nebūtu jau slikti, ja tagad sāktos jēdzīgas diskusijas par eitanāziju. Bet mani šokē līmenis kādā par to runā publiski. Te pat var nerunāt par Šlāpina bērnudārzu, kas raksta, piem., šito 'Nozīmīgāka par Maikla Džeksona nāvi tomēr bijusi klusa aiziešana pirms nedēļas kādā Šveices klīnikā Cīrihē.''vai arī kaut kādā prāta aptumsumā salīdzina eitanāziju ar
indiešu rituāliem.

Diena arī atspoguļojot eitanāzijas gadījumu raksta, piem., šo: 'Aktīvā eitanāzija jeb asistētā pašnāvība iespējama pēc paša pacienta lūguma.' (txt) Vai tiešām Dienā nav kaut vai vikipēdija?

Tad vēl nesenais Rozentāles viedoklis par eitanāziju: 'Ministre uzsvēra, ka “mediķiem jācīnās par dzīvību”, savukārt šis jautājums eost juristu kompetencē, tāpat diskutabls varētu būt jautājums, kas to īstenotu – viņus saucot par bendēm, atzina ministre.' (txt)

Manuprāt, tas neprasītu daudz laika, ja pirms aplūkot kādu jautājumu vai izteikt savu viedokli, nedaudz painteresētos par esošajiem jēdzieniem un diskusijām.

Taisnības labad ir jāpiebilst, ka tie, kas, iespējams, šaizemē varētu labāk runāt par eitanāziju, paši ir pasīvi un tādejādi par šiem jautājumiem ļauj skaļāk izteikties bērnudārzam .
 
 
( Post a new comment )
puasōns[info]anonymous on July 24th, 2009 - 07:50 pm
Atvainojos par iejaukšanos no malas. Kas tad būtu tie eitanāzijas speciālisti Latvijā? Ja neņem vērā vienu latviešu izcelsmes filozofijas doktori, kas diemžēl dzīvo Šveicē un domā pārsvarā itāļu valodā (turklāt domā par šo parādību katoļu teoloģijas rāmī, jo paralēli ir arī teoloģijas maģistrante), tā uz ātro neviens prātā nenāk.
Taču šajā "diriģenta gadījumā" jau ar eitanāzijas speciālistu vien nebūs līdzēts. Tas, ka sievai ir vēzis, un tāpēc viņai labāk šķiet nomirt, vēl šajā tēmā ierakstās, toties tas, ka vīrs turpat līdzās izlemj nomirt līdzi, jo sieva slima, bet pats vairs neredz un nedzird, to visu padara nedaudz atšķirīgu. Ne?
(Reply) (Thread) (Link)
thel[info]thel on July 24th, 2009 - 08:18 pm
Es neesmu pārliecināts, ka Latvijā ir tādi speciālisti, kas visu savu laiku ir veltījuši eitanāzijas jautājumam. RSU pasniedz bioētikas un medicīnas ētikas lekcijas, kur šie jaut. tiek apskatīti. Taču. Piem., ir arī pāris bioētikas grāmatas latviešu val., kur ir aprakstīta šī problemātika. Skat., piem., I. Neidera ievadrakstu par eitanāziju grāmatā 'Biomedicīnas ētika'.
Tālāk. Par šo diriģentu. Man šķiet, ka šis ir jautājums, kurā tika sajaukti aktīvās voluntārās eitanāzijas un asistētās pašnāvības nojēgumi. Diskusijas ir tāpēc, ka, iespējams, mēs runājam par asistētās pašnāvības pieļaušanu, kas ir līdzīgs slavenajam Dr. Nāves (Kevorkjana) gadījumam.
(Reply) (Parent) (Link)
Avtonoms[info]junona on July 24th, 2009 - 11:27 pm
Nu nav jau nekādu eitanāzija speciālistu nedz Latvijā, nedz arī citur.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
thel[info]thel on July 25th, 2009 - 01:03 am
Nē, nu tas ir skaidrs. Bet neoliegsi, ka ir skolāri, kas pasaulē ir izteikuši jēdzigus viedokļus par eitanāziju. bet par latvjiem es domāju cilvēkus, kas ir nedaudz interesējušies par problemātiku un nevis vnk. šavuši ārā pirmās impresijas.
(Reply) (Parent) (Link)
indulgence[info]indulgence on July 28th, 2009 - 02:13 pm
Var jau filosofi un teologi spriest gan par dīzeļdzinēju pielietojumu, gan lidojumiem kosmosā - pielauju, ka minētā filosofe ir makten gudra utt., tak eitanāzija ir šauri medicīniska problēma, tb "speciālists" ir tikai ārsts, aber diplomētu ārstu dievzemītē netrūkst.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
thel[info]thel on July 28th, 2009 - 02:57 pm
Lūk šeit gan nepiekritīšu, jo eitanāzija ir ētiska problēma. Diskusijas par labāku tehnisko izpildi var tiešām atstāt praktiķiem, taču jautājumi un argumentācija par eitanāzijas pieļaušanu vai aizliegšanu ir ētiski/juridiski, kur ārsta diploms nesniedz lielu priekšrocību.
(Reply) (Parent) (Link)