11 March 2009 @ 01:56 pm
http://www.kulturaskanons.lv/  
Ja vien kāds man varētu paskaidrot - nafig ir vajadzīgs tas f..nais kultūras kanons? - ar ko tas atšķiras no tūristu bukletā ierakstītas informācijas, piem., 10 fakti, kas ir jāzina par xxx zemi.
Viens skaidrojums būtu - ka izvēli ir izdarījuši eksperti, bet nevis anonīms tūristu biroja darbinieks. ok. Un kas par ekspertiem! (ok, vairums ir pelnījis šo vārdu) - pie literatūras izvērtēšanas dažs labs ķeras ar vidusskolas diplomu kabatā, bet ko UT dara kino nozarē - vispār nevar saprast (brīnums, ka mārtiņš vanags nevērtēja mūziku, bet laikam vienīgi tāpēc, ka uz Vāgnera fona neviena latvju nots nav ievietojama kanonā), vēl ir arī dažs labs notiesātais, bet tuvs HD draugs arhitektūras izvērtēšanā u.tml. Mjā, redzams, ka nav bijuši konkrēti izvēļu kritēriji un brīžiem parādās nepotisma ēna.
Bet tagad ne gluži vienkāršākais uzdevums tiem, kas nodarbojas ar hermeneitiku vai dekonstrukciju. Citāts no slavenā kultūrkritiķa Pētera Bankovska darba 'Kanons kā virtuāla vērtība':
'Kā veidot kanonu – vērtīgu nojēgumu un priekšstatu kārtojumu, kam vajadzētu būt katra attiecīgās laiktelpas un telplaika apdzīvotāja gara formu veidotājam?
Reālpolitiski raugoties, tagadnē, kur tādā kā Brauna kustībā rosās cita ar citu nesaistītas individuālpsiholoģiskas monādes vai šo monāžu apvienības - konkrēcijas, nav iespējams par izejas punktu ņemt pieminēto trijādību Dievs: Daba: Darbs.
Tātad jāiziet no pretējā – no monādes izjūtas un saprašanas par pasauli.'
 
 
( Post a new comment )
[info]unbeliever on March 11th, 2009 - 02:50 pm
Atbilde uz tavu jautājumu, priekš kam vajadzīgs kultūras kanons, manuprāt ir salīdzinoši vienkārša. Pašiem kanona vaidotājiem.
Un ne jau tikai tāpēc, ka tas ir kārtējais kultūras projekts, kurā piedalīties, bet arī tāpēc, lai iegūtu absolūtā vērojuma apziņu, izvērtējot knapi 100 gadus neseno kultūras mantojumu, nostātos sub specia aeternis pozīcijā.
Jautājums tev: kas tas par latviešu inteliģences pirmrindnieka PB slaveno darbu? Citāts uzrunā.
(Reply) (Thread) (Link)
thel[info]thel on March 11th, 2009 - 03:09 pm
Piekrītu, ka viņiem pašiem.. bet vnk. kaut kā besī ārā šitā kultūras štelles bīdīšana it kā tas būtu kaut kāds sporta paveids. Reizi mēnesī satiekas - salīdzina sarakstiņus un tad uzpiļī potenciāli citiem saistošu kanonu. + par to saņem smuku naudiņu.
Bet pirmrindnieka txt iekš html var izlasīt šeit
(Reply) (Parent) (Link)
helvetica[info]helvetica on March 11th, 2009 - 11:21 pm
Kaut kādā mērā man patīk kanona ideja. Jo es, piemēram, ļoti haotiski interesējos par citām jomām, kas ir ārpus manas profesionālās darbības sfēras. Attiecīgi, šāds saraksts ar galvenākajiem vārdiem un darbiem man kļūtu par sākuma punktu uzzināt par jomu un zināt, ko tieši es zinu, proti, ka vienu terciālu džeku neceļu kaut kādās debesīs. Skolas programma,. nedz tūrisma ceļveži tam neder, tie tieši varētu balst'īties kanona nostādnēs. Jo es vēl joprojām uzskatu, ka, pirms "gleznot savā kreizī stilā, ir jāapgūst sistēma". Pēc tam to var graut, var meklēt visādus vērtīgus margināļus u.tml., bet ir labi, ja ir kāds sākotnējs atskaites punkts. Tāpat, izrādās, es diezgan daudzas lietas nezinu par citu jomu vērtībām. Izlasi, piemēram, vizuālās mākslas kanonu un paskai, cik ļoti tev ir priekšstats par to, kas ir vērtības LV viz.m.? labs iemesls painteresēties un nedirst, ka mums nekā nav.

Tiesa, iebilstu pret formētu, kādā tas zem Demakovas diktāta, tika veikts. Pieļauju, tas ari bija labi atalgots darbs. Arī visas tās listu problēmas. Manuprāt būtu jēdžigāk taisīt garo sarakstu un tad pēc kategorijām, piemēram, darbs, vai persona vai grupa, vai notikums vai fenomens, piedāvāt šortkatu.
Ideja man šķiet šarmanta, taču ieguldītie resursi un pretenzijas gan ne
(Reply) (Link)