12 January 2013 @ 01:08 pm
Zilie aizkariņi un paklājiņš  
Man ir diezgan grūti saprast cilvēkus, kas pērkot aviobiļetes izvēlās t.s. biznesa klasi. Sevišķi tad,ja lidojums ir salīdzinoši neilgs. Piemēram, bija interesanti vērot, kā pirms kāpšanas lidmašīnā tiek izritināts mazs skumjipelēks paklājiņš uz kura būtu jākāpj biznesa klases pārstāvjiem. Blakus paklājiņam atradās divi stabiņi, kas šo īpašo klasi norobežoja no pārējiem. Ekonomiskās klases pasažieriem paklājiņš netika piedāvāts. Labi, viņi var iekāpt pirmie lidmašīnā. Taču no tā viņi galamērķī ātrāk nenokļūs.

Savukārt lidmašīnā viņus no ekonomiskās klases pasažieru skaudīgajiem skatiem norobežo tumši zils aizkariņš. (Es tiešām nesaprotu šīs simboliskās spēlītes. Es varu iedomāties, ka aizkari pilda savu funkciju tikai tad, ja tur sēž kāds tiešām sabiedrībā atpazīstams personāžs (piem., Depardjē līmeņa), kuram līdzcilvēku uzmanība ir apgrūtinoša). Varbūt, ka viņi dabū par vienu kotleti vairāk nekā pārējie pasažieri. Taču īsos lidojumos tam nav būtiska loma. Turklāt labāk ir paēst normālā vietā pirms lidojuma.

Cik saprotu, tad biznesa klase atrodas priekšgalā un avārijas gadījumā tā ir viena no nedrošākajām vietām. Tā, protams, ir priekšrocība tāda nozīmē, ka viņi pirmie varēs klauvēt pie Sv. Pētera vārtiem. Taču ņemot vērā, ka priekšā ir vēl visa mūžība, šāda priekšrocība nešķiet nopietni ņemama vērā.

Līdz ar to. Ja šo klasi sauktu par aristokrātu klasi, tad viss būtu labi saprotams - gan vēlme sevi nošķirt no pārējiem, gan arī pārējie simboliskie žesti. Taču ja ar biznesa cilvēku saprot tādu cilvēku, kas māk racionāli rīkoties ar naudu, tad man šķiet, ka biznesa klase ir oksimoronisma paveids.
 
 
( Post a new comment )
[info]slikts on January 12th, 2013 - 05:17 pm
paklājiņi, aizkari, ēdiens un nesēdēt blakus citiem ir nieki, bet neekonomiskajām klasēm mēdz būt virkne būtiskāku priekšrocību. piem., var ierasties 15m pirms boarding un paspēt nodot bagāžu un iziet cauri security, nevis 2h nīkt gaidot. pat ja ir jāgaida, tad var izmantot vip lounge, nevis varbūt pat nevarēt apsēsties. biļetes tuvu pie durvīm ir laba doma arī ekonomiskajā klasē, ja iespējams, citādi var būt ilgi jāmīņājas cauri salonam, tāpēc "Taču no tā viņi nekur ātrāk nenokļūs" nav precīzi. turklāt viss mainās, ja ir jālido bieži
(Reply) (Thread) (Link)
thel[info]thel on January 12th, 2013 - 06:43 pm
Es neteiktu, ka tās ir lielas priekšrocības. vip lounge vietā var jauki pavadīt laiku kafejnīcās. Nav arī sanācis tā, ka nav kur sēdēt. Un par tām 2h es īsti neesmu pārliecināts. Parasti man viss sanāk operatīvi arī ar manu ekonomisko statusu.

Par to, ka nav jāiet cauri salonam un ātrāk var tikt ārā.. nu nezinu, vai tās dažas sekundes ir tik ļoti būtiskas. Drīzāk jau psiholoģisks prieciņš. (sevišķi tad, ja ātrāk var iekāpt autobusā, kas tāpat visus vizina pa lidostu vienā laikā)

Īstenībā mani nesatrauc tas, ka kādam ir būtiski sēdēt pirmajās rindās v.tml. Vnk. paklājiņa izritināšana man tiešām šķita komiska.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]slikts on January 12th, 2013 - 07:45 pm
visiem izbīdīties ārā no lielākas lidmašīnas nav dažas sekundes. 2h ekon klasei iesaka, jo reizēm ir ļoti garas rindas. es esmu stāvējis rindā vairāk kā stundu, un beigās man tāpat bija jāspraucas priekšā, lai paspētu. kafejnīcas un citur arī bieži ir pūļi. cik daudz tu lido, ka tā spried? piem., man daudz netrūkst līdz vip klasei airbaltic, jo es ilgu laiku lidoju 1-2 reizes nedēļā
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
thel[info]thel on January 12th, 2013 - 08:11 pm
Pārāk bieži lidot nesanāk. Taču nav arī tā, ka reizi divos gados. Varbūt man ir paveicies, bet ja esmu kaut kur ilgāk gaidījis, tad nevis rindu, bet gan paša piesardzības dēļ.

Vispār man pat īsti negribas diskutēt par sīkajām priekšrocībām, kas ir biznesa klasei. Turklāt mana darbošanās arī ļauj būt relaksētākam un pārlieku nekur nesteigties. Tas ir tikai mans viedoklis, ka īsos lidojumos (i.e. ~ pāris stundas) piemaksāt nav vērts. Ja kādam ir svarīgas minūtes vai sekundes un citi manā skatījumā nieki, tad lai nu tā ir. Par to nestrīdēšos.

Vnk, kā jau teicu, mani vairāk uzjautrina daži rituālie aspekti kā, piem., ar paklājiņa izritināšanu u.tml. Tādos brīžos gribas spēlēties žižekos un fantazēt par kapitālisma ideoloģijas loģiku u.tml.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]slikts on January 12th, 2013 - 08:59 pm
skaidrs, ka tas ir tavs viedoklis, un par to arī ir runa, ka tu pārāk vispārini, balstoties uz ierobežotas pieredzes un tendencioziem piemēriem. es mēģināju pateikt, ka pastāv būtiskākas priekšrocības par paklājiņiem un aizkariņiem, un ka to nozīme ir atkarīga no apstākļiem. tie "biznesa cilvēki", kurus tu ierakstā sauc par nesaprātīgiem, droši vien lido biežāk un ir aizņemtāki. tur nav arī nekāda "varbūt", ka lidostās mēdz gadīties ļoti garas rindas

tas ir abpusēji, ka negribas diskutēt, un nākamreiz es atcerēšos, ka tu esi vnk kārtējais grūtgalvītis
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
thel[info]thel on January 12th, 2013 - 09:50 pm
mjā... sarežģīti un, šķiet, nav vērts atbildēt atbildēt uz pēdējo kategorisko repliku.

No pieņēmuma, ka ir ierobežota pieredze, tomēr neizriet secinājums, ka vispārinājumi ir aplami. Šis ir iz metodoloģijas lauciņa.
(Protams, protams, informācijas daudzums palīdz koriģēt uzskatus un spriedumus, mazināt kļūdas utt.) Bet vispār - par to, kas ir objektivitāte utml. ir sarakstītas grāmatu ķīpas.

Taču saistībā ar saviem iepriekšējiem izteikumiem. Varu tikai uzsvērt. Pastāv atšķirība starp noteiktu ērtību pirkšanu un darbībām, kuru mērķis ir uzsvērt statusu. Tieši pēdējais man daudzos gadījumos šķiet komisks. Par šo pašu no nedaudz citas operas. Sanāca pašķirstīt grāmatiņu par Rolavu. Tur bija intervija ar L.Muciņu. Viņa attieksme pret grāmatām bija kā pret statusa priekšmetiem. Proti, runa bija par to, ka gramāmatas mīkstajos vākos interjerā nav tik labas kā cietajos. Jo, redz, grāmatas cietajos vākos rada respektablāku iespaidu utt. Vismaz es šādu attieksmi pret, piem., grāmatām nespēju uztvert nopietni.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]slikts on January 12th, 2013 - 10:22 pm
piem., rix gadījumā ierasties 2h pirms lidojuma ir oficiāla rekomendācija, un iemesls ir garās rindas, par kurām tu izsakies neticīgi, jo, redz, neesi ar tām saskāries, un kafejnīcās tev esot bijušas vietas utt. tie nav mani pieņēmumi, bet tas ir tas, ko tu teici, un tā ir ierobežota pieredze, kas neatbilst kopainai. līdzīgi, tu pats runā par saviem apstākļiem, ka neesot aizņemts, ka nelidojot tik bieži, un es saku, ka tas ir aplami tāpēc saukt citus par nesaprātīgiem, ja viņu apstākļi atšķiras. biznesa klasei nav obligāti jābūt statusa jautājumam, tu vienkārši esi uz ieciklējies uz to. cita starpā, es tikai pāris reizes esmu lidojis īstajā biznesa klasē, bet zinu praktisko atšķirību, jo man ir ātrais čekins/security dēļ balticmiles sakrātajiem punktiem
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
 Stiller Ozean[info]klusais_okeans on January 17th, 2013 - 02:26 pm
nabaga biznesa klases cilvēciņi, pēc taviem komentāriem pilnīgi sametās žēl viņu vārgās miesiņas un stresainā dzīvesveida dēļ
(Reply) (Parent) (Link)
Avtonoms[info]junona on January 12th, 2013 - 10:09 pm
Nu ar taviem nerviem tev definetly tikai biznesa klasē jālido.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]slikts on January 12th, 2013 - 10:09 pm
*definitely
(Reply) (Parent) (Link)