uhh

« previous entry | next entry »
Thursday Jul. 3rd, 2014 | 12:30

Šonakt sapņoju detalizētu sapni par slepkavību, ieskaitot plānošanu, izpildi un pierādījumu slēpšanu. Protams, svarīgākajā brīdī viss nogāja greizi, tādēļ darbiņš izvētās stipri netīrāks nekā sākumā bija domāts. Upuris bija izdomāta persona, bet katrā gadījumā nebija izdarījis neko sliktu. Slepkavības iemesls bija pašlabums.

Domāju, cēlonis tam ir mana aizkavējusies alga.

Sveicot cibas objektīvistu pulciņu, mēs varētu izmēģināt sapņa skaidrojumu. Upuris ir nabaga nodokļu maksātāji, es esmu alkatīgais liekēdis un sistēmas suns, bet nozieguma ierocis ir valsts vara, kas nodokļu maksātājiem atņem to, kas viņiem godīgi pienākas.

link | comment | memorize


Comments {13}

‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉Ingmārs‫‬‭‮‪‫‬‭‮҉

***

from: [info]sramgni
date: Thursday Jul. 3rd, 2014 - 14:39
link

Es to pieminēju tikai kā motivāciju slepkavībai, proti to, kā slepkavība tiek attaisnota slepkavas prātā, un gadījumā ar kaimiņa sievu motivācija ir ārpus tieša pašlabuma. Mana sapņa kontekstā man bija interesanti zināt, vai es rīkojos vienkārši tieša pašlabuma dēļ vai arī kādas "cēlas" idejas vārdā, piemēram, izpildot šariata likumu. Tas, vai ir iespējama nesavtīga slepkavība vai vispār jebkāda nesavtīga rīcība, šeit ir sekundāri. Protams, interesants jautājums, bet par to īsti nav runa.

reply | parent | thread


cits

***

from: [info]garamgajejs
date: Thursday Jul. 3rd, 2014 - 15:05
link

Manuprāt, jautājums par nošķīrumu starp rīcību balstītu pašlabumā vai arī cēlā idejā ir ietverts plašākā jautājumā par nesavtīgas rīcības iespējamību. Bet atgriežoties pie slepkavības motivācijas, es uzsvērtu to, ka sekošana, piemēram, šariata likumam, kā cēlai idejai, vēl nenozīmētu, ka netiek gūts tiešs pašlabums. Tie viens otru neizslēdz un ne tikai abstraktas konceptualizācijas, bet arī apzinīgas, dzīvotas ikdienas līmenī. T.i. kāds var sekot šariatam, noslepkavot tā vārdā un apzināties, ka ar to gūst tiešu pašlabumu.

reply | parent