slikts sapnis - nabadzība saindē visu [entries|archive|friends|userinfo]
slikts

[ website | untu.ms ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

nabadzība saindē visu [Jan. 25th, 2020|12:45 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, ]

"Life is bristling with thorns, and I know no other remedy than to cultivate one's garden."
– Voltaire

rīts sākas sērās, jo Voltērs nu ir apzināts kā dārzkopis jeb īpaši liels nacīts.

"I have never made but one prayer to God, a very short one: 'O Lord make my enemies ridiculous.' And God granted it."
– Voltaire

Voltērs vērsās pret katoļu svētuma blefu, un tā ir tāda pati nabadzības baznīca kā neoliberālisms. izredzētie tajā ir pārbagāti, bet citiem ir jāiztiek.

runa nav tikai par materiālo patēriņu, bet par valodisko piekļuvi pasaulei. katolicisma un neoliberālisma mantras ir "neskaties uz to, kas tev ir acu priekšā; domā par simboliem".

padomājiet par to, ka neoliberālisma simboliskais pāvests ir garā nabags cilvēks zelta penthausā uz zelta poda, ar Tviteri telefonā rokās.

bet baznīcas

katolicisms ceļ baznīcas un neoliberālisms ceļ neattīstītas zemes no nabadzības: abas lietas ir patiesas, un abas ir labākas par neko. tajā pašā laikā pienāk brīdis, kad tās ir sliktākas par kaut ko citu. nāk Luters un Markss un pienaglo zīmīti, ka var būt kaut kas labāks, un Marksa zīmītei ir tūkstoš lapu.

šausti sevi

visas labās lietas nāk no cilvēka prāta, bet no tā nāk arī sliktās. Luters saskatīja nepareizības katolicismā, bet viņš arī aicināja slaktēt zemniekus, kas vēlējās labāku dzīvi.

Markss nerakstīja par to, kā tieši izskatītos dzīve jaunā iekārtā; viņš pamatā rakstīja par nejēdzībām un likumsakarībām esošajā. vladimirs lenons no tā iedvesmojās un ievirzīja notikumus, kas izvērtās postā, bet tas bija izmisuma solis nabadzīgā un jau izpostītā vietā.

katolicisms nekur nepazuda, jo tas ir projektēts parazitēt prātā: tas ir simbolisks atvars, kurā nogrimt patiesībā redzamajam. katolicisma skarts prāts šausta sevi, ja novēršas no tā simboliem.

"apgaismotais" centrisms (ievada attēlā) ir neoliberālisma sekta, kurai ir iegalvots, ka tai būtu pa ceļam ar Voltēru. tajā pašā laikā tas ir izmisumā dzenošs izsmiekls, ka Voltēra "es nepiekrītu, bet aizstāvēšu līdz nāvei tiesības to teikt" citāts ir neīsts. tas ir izsmiekls, kas ēd savu asti.

klusē un kaplē

neoliberālismā cilvēku mēra pēc patēriņa, un rosināt pievērst uzmanību nevienlīdzībai liek jautāt par tavu patēriņu: "tev tā liekas tikai tāpēc, ka tu esi neapmierināts ar savu patēriņu". mans patēriņš ir izcils, bet tieši tāpēc es par to runāju. šī sabiedrība varētu izcelt no nabadzības visus, ja nebūtu neoliberālisma elku; vajadzīgie rīki un līdzekļi jau ir, un pamata rīks ir jēdzieni.

[info]ingmars izteica vienkāršu atziņu, bet vienkāršībai pareizajā brīdī var būt liela nozīme. "dzīvnieku fermā" galvenais bija nebūt cūkai: visi citi zvēri bija godājami savā veidā.

cūku altāris

man ir cits draugs bezgodis, kas manas domas un vārdus vēlas saukt par noziedzīgiem. man nav pa ceļam ar svešiem cilvēkiem, bet es tāpat vēlos, lai nabadzība neindētu viņu dzīves. man ir pa ceļam ar tuviem cilvēkiem, bet arī mans prāts ir visa esošā sagumzīts. just kaunu citu vietā ir kā censties domāt citu vietā: domas nevar uzspiest. kauns ir domu sāpes, un neārstējamas sāpes ir pārāk sliktas. mēģināt ārstēt sāpes ar patēriņu vai dusmām ir būt sliktākam "es"; tā ir ļaunticība

es runāju par noturīgu domu gaitu, bet beigās manis paša izeja no sāpēm ir nedomāt, bet man vienlaicīgi nav spēka nedomāt. citi cilvēki ir teikuši, ka nesaprot to sajūtu; ka neatpazīst savā pieredzē reizes, kad būtu pārāk noguruši, lai gulētu. tā ir sajūta, ka būtu paņemtas domas parādā: neveselīgs, nesamērīgs patēriņš; nespēja sagremot apēsto; izvēle starp māniju un nomāktību.

atliek tikai kaplēt un patērēt vēl, bet varbūt ne klusējot

Linkdot krepsi

Comments:
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 12:57 pm
(Link)
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 12:59 pm
(Link)
"nabadzība saindē visu" ir atsauce uz Hitčenu: tas bija ļoti voltērīgs cilvēks
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 12:59 pm
(Link)
pasaulei viņa pietrūkst
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 01:01 pm
(Link)
manas bildītes ir sašķobītas, jo runa ir par sašķobītām domām
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 01:04 pm
(Link)
visu dzīve ir sašķobīta kopā ar pasauli, bet kā var nomierināties, ja saproti, ka izskaties šādi:

From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 01:05 pm
(Link)
jaunajā seriālu sezonā būs filma par Robespjēru Džona Vika stilā
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 01:06 pm
(Link)
nevis vienkārši brīvība

nevis vienkārši vienlīdzība

brīvdom
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 01:07 pm
(Link)
nedrīkst apstāties līdz visiem nepatiks TTGL tikpat ļoti kā man
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 01:15 pm
(Link)
sastāvēšanās saindēto izrādi nomaina uguņošana uz skatuves. homo economicus dzenas pakaļ maņu pacēlumam un satriec debesis, saprotot, cik aplams ir uzsvars uz taupību un globalizāciju. tirgus koncentrācija kļūst par aizvakardienu; neoliberālisms beidzot izgāzies ne tikai kā rīcībpolitika un teorija, bet kā politiska vara. doma par neoliberālisma dabiskumu liek parastam cilvēkam kratīties smieklos. cilvēce beidzot beidz pati sevi apspiest un risina lietas, kas to patiešām apspiež: dabu. instrumentālais saprāts iet roku rokā ar sajūtām.

šis žurnāls ir izdevies.
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 01:18 pm
(Link)
nevajag runāt, vajag tīrīt māju - JBP
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 01:19 pm
(Link)
varbūt tīrot izdosies atrast kaut kur pazaudēto, līdz pusei iesākto šodienu. pagātne un nākotne ir labas, bet visam ir savs mērs
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 01:30 pm
(Link)
viens vārds: polemiski semantiskās dārzkopības roboti. politiski aizdomīgi, bet izrauj diskursīvās nezāles saknē; diagnosticē iespējamās domas kļūdas un sagatavo "labo ceļu" bez lamatām. cilvēkiem vairs nav nepieciešams polemiski apsaukāties un tie pat nezin, ko darīt ar visu radušos brīvo laiku.

tas pat nav joks vai murgs; precīzāk, tas ir arī joks un murgs, bet tam ir saprātīgs kodols: es runāju par tikai samērīgi formalizētu semantisko ontoloģiju valodu. pasaulei tikai liekas, ka tā tai nav gatava. valoda ir uzskatāmi problematizēta, lai to varētu atproblematizēt ar programminženierijas palīdzību. galvenais, kas ir vajadzīgs, ir lai man pietiktu laiks.
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 01:34 pm
(Link)
esošās ontoloģiju valodas ir pārmērīgi formalizētas. formalizācija pieļauj automatizāciju, bet pārmērīga formalizācija to kavē, jo padara valodu pārāk nepieejamu cilvēkiem. mans ieskats ir līdzsvars starp pieejamību cilvēkiem un ierīcēm. tā ir ķēmošanās par šo tādā veidā un šeit runāt, bet tas bez jokiem ir mazliet līdzīgi Faradejam: nav izglītības, pasaule nav gatava, bet ir dzīvas domas asns.
[User Picture]
From:[info]teja
Date:January 25th, 2020 - 02:23 pm
(Link)
Nice ieraxts bet man ir tāda doma, ka institūcijas nav labākas vai sliktākas, tās vienmēr klūst pašmėrkīgas, kad paiet to laiks
Bet pa lielam es neoliberālismu ienīstu daudz vairāk nekā konservatīvismu jo tas ir līdzjūtības & patiesuma tuxnesis - kons. priekš manis ir pārāk abstrakts nepazīstu nevienu īstu konservatoru šaubos vai latvijā tādi vispār ir varējuši izveidoties.
From:(Anonymous)
Date:January 25th, 2020 - 04:04 pm
(Link)
Neoloberālisms ir tas pats globālisms. Atvērtas robežas, brīva kapitāla kustība, kari destabilizācijas nolūkos. Neredzu, ka slikts šos fenomenus kritizētu. Viņam visur rēgojas tikai nacīši. Smieklīgi, ka Tramps, kas ir anti-nelobireālis viņam ir sliktais tikai tāpēc, ka ir anti-woke.
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 11:14 pm
(Link)
ahhaaha tramps anti-neoliberālis

man ir melnraksts, kas skar globālismu

tas, kas tevi mulsina, ir ka kreisā globālisma kritika ir par to, ka globālisms dod par daudz varas uzņēmumiem. labējā savukārt ir pamatā ksenofobija. tramps ir neoliberālis līdz kaulam: pret nodokļiem, pret regulētu tirgu, pret labklājības valsti
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 11:18 pm
(Link)
(((globālisti))) ir arī nacīšu suņu svilpe par t.s. white replacement
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 11:17 pm
(Link)
konservatīvisms ir sociāli regresīvs neoliberālisms. konservatīvajiem patīk brīvais tirgus un nepatīk minoritātes. lielākoties aiz konservatīvisma etiķetes slēpjas reakcionārisms
From:(Anonymous)
Date:January 26th, 2020 - 01:00 am
(Link)
Sāksim ar akurātākiem raksturojumiem, nevis tavu neierobežoti patvaļīgo šļuru. Konservatīvismam ir ļoti mazs sakars ar “neoliberālismu” (pēdiņas, jo tāda paša konspirācijpanika kā “ white replacement”, kas gan ir empīriski verificējamāk par neobliblerālisma bubuli), jo konservatīvismu vēsturiski interesē Robežas. Jā, savā ziņā, ņemot vērā vēsturiskās alternatīvas (un konservatīvisms domā vēsturiski, nevis ir iestrēdzis mūžīgā 19.gs kā marksisms) konservatīvisms ir daudz maz pozitīvi noskaņots pret brīvo tirgu, bet atkal, Zināmās Robežās. Bet tu to ignorē, jo tev svarīgi kauties ar salmu vīriem, kas visu, ko dari, iekrāso bērnišķīgos toņos.
From:[info]slikts
Date:January 26th, 2020 - 01:50 am
(Link)
neoliberālisms ir standarta zinātnisks jēdziens; tas ir uzsvars uz deregulāciju, privatizāciju un taupību.

neatbildēšu uz pārējo; parādu tikai, jo uzjautrinoši atgādina nesekmīgu skolēnu ar pretenzijām
[User Picture]
From:[info]teja
Date:January 25th, 2020 - 02:25 pm
(Link)
No baznīcām man pašlaik vislabāk patīk pareizticīgā (ne krievu, protams)
From:[info]slikts
Date:January 25th, 2020 - 11:26 pm
(Link)
tās visas ir sliktas
From:(Anonymous)
Date:January 26th, 2020 - 01:01 am
(Link)
Tad neatsaucies uz Jēzu vai Luteru, lai stutētu savus stulbos, analfabētiskos amerikāņu frindž jūtūba uzskatus.
From:[info]slikts
Date:January 26th, 2020 - 01:49 am
(Link)
From:(Anonymous)
Date:January 26th, 2020 - 02:18 pm
(Link)
Neinteresē, tavi joki nav smieklīgi, zinot, ka kritizē privātīpašumu.
From:[info]slikts
Date:January 26th, 2020 - 02:23 pm
(Link)
*kritizē svēto govi