- 2.5.06 23:01
- žēl, jāiet gulēt (jo tā vajag:). arlabunakti.
- 13 rakstapiebildīšu
- 2.5.06 23:03
-
Ar labu nakti :)
- piebilst
- 2.5.06 23:23
-
arlabunakt :)
nedusmo un neuztver personiski, ja? - piebilst
- 3.5.06 07:31
-
labrīt:) nē, nekā personiska. piekrītu wowow atbildei uz Tevis teikto. un smejmūnam - ka skolai jāmieāca mācīties. un sistēma ir šīs apmācibas daļa. rūtiņu skaitīšana pirmajā klašā palīdz apgūt ne tikai lapas noformējumu, bet darba organizāciju.
- piebilst
- 3.5.06 07:38
-
protams, aizsākot šo tēmu, es mazliet pārspīlēju, lai saasinātu problēmu. nav jau tā, ka vecā skola bija ideāla. ir pareizi vairāk uzmanības pievērst bērna individualitātei u.t.t. tomēr, meklējot to jauno pieeju, ir iebraukuši otrā grāvī.
un kāda ir vērtēšanas sistēma? ja kontorldarbā tev vairs nav, izprotot iemācīto teoriju, pašam jāmeklē atbilde un risinājuma ceļš, bet tikai jāapvelk ar riņķīti viena no 4 atbildēm? - hopā! 25% tu esi vinnējis! cilvēks vairs nemeklē atbildes, bet spēlē spēlītes, cer uz laimestu! - piebilst
- 3.5.06 08:04
-
Nu, par mūsdienu izglītības sistēmu es arī daudz laba nevaru pateikt ;)
..bet tu kādreiz esi pavērojusi, cik profesionāli bērni atrisina loģikas uzdevumu "izslēgt trīs liekās atbildes"? Pajautā kādreiz savam puikam, kā viņš domā šajos testiņos - bieži vien absolūti perfekts domu gājiens, ko viņam pēc tam mēģinās iegruzīt loģikas stundās, kurās viņš atteiksies mācīties, jo tas ir garlaicīgi. Iedomājies, ja visu to enerģiju, ko cilvēks ieliek, lai NEmācītos, lai izdomātu kārtējo eleganto špikeri, viņš ieliktu, lai iemācītos - ja viņam būtu motivācija nevis spītēt sistēmai, kas cenšas viņu pakļaut, bet sadarboties ar sistēmu, kas radīta, lai viņam palīdzētu...
/argh, pati sapratu, cik smieklīgi izklausās ideālo modeļu būvēšana... - piebilst
- 3.5.06 08:20
-
nu, loģikas pielietojumu nebūt neizslēdz uzdevuma risināšana bez testiņiem.
galu galā, kam visa šī diskusija, ja ir jau redzamas visas jaunās izglītības sistēmas sekas: skolas beidz jaunieši, kuru nomācošs vairums neprot:
-rakstīt
-lasīt (patiesībā jā - arī to)
-strādāt (ar to domāts patstāvīgs, sistemātisks darbs zinību apguvē)
-kuriem nav elementāro zināšanu bāzes tādos priekšmetos kā vēsturē, literatūrā
-kuriem nav attīstīta tehniskā domāšana (tam nav nekāda sakara ar datoriem)
pēdējais punkts atkal ir vesela tēma. tā kā Latvijā ir izskausta rūpnieciskā ražošana, ir izzudusi arī tehniskā inteliģence. nu, nevar visi būt humanitārie, ārsti vai juristi! inženieri, jā - pat frēzētāji, virpotāji, vārdu sakot, dažādu tehnisko profesiju pārstāvji ir, pareizāk sakot, bija, ļoti nozīmīgs slānis. gan cariskās Krievijas, gan Latvijas, gan padomju laikos. šobrīd visi, kuriem nav spēju humanitārajos priekšmetos, un tādu ir daudz, neglābjami tiek novirzīti apkalpojošā sfērā. faktiski sabiedrība vairs sastāv tikai no niecīgas un, jāatzīst, vājas humanitārās inteliģences saujiņas, tirgotājiem un pakalpojumu sniedzējiem. un tas ir traģiski. - piebilst
- 3.5.06 09:40
-
Vai tad "jaunā sistēma" ir tik krasi atšķirīga? Tāpat, cik es esmu dzirdējusi, ir problēmas ar bērniem, kam jāmācās no galvas stulbi dzejoļi un jāiezubra no galvas vārdiņi :) Tikai, šķiet, tagad bērni daudz mazāk pakļaujas dresūrai un "tā vajag" principam, tāpēc rezultāti ir tik vāji.
Bet jā, jā, piekrītu, dzīve sūkā, cilvēki kļūst arvien stulbāki un pasaule vispār iet uz galu ;) - piebilst
- 3.5.06 09:48
-
Nu, ir krasi atšķirīga. Atmetot teorētisko prātuļošanu - kaut vai tāda parādība kā attieksme pret grāmatu. Ne jau to, kas tajā rakstīts, bet grāmatu kā izstrādājumu, kurš sastāv no lapām un vāka. Mūsu laikos, dies'pasarg, saķēpāt grāmatu. Tā bija jāievāko, jāsaudzē (labi, personīgajām grāmatām es vienmēr esmu ielocījusi lappušu stūrīšus, no tā mani izārstēt nevar). Burtnīcas - vāciņos, vairāk vai mazāk gludas. Tagad - grāmatas apdauzītas, salauztas, saburzītām lapām, saķēpātas ar zīmējumiem. Par burtnīcām nemaz nerunāsim. Jo vienkārši nav tādas prasības skolā, un vecāki vieni to nevar iemācīt. Un nesaki, ka bērns šķiros - ar labu grāmatu es apiešos šitā, ar sliktu - tā. Tu varbūt teiksi, ka tas nav par tēmu, bet tomēr tam visam ir kaut kāds sakars. Paviršība. Pavirša, neobligāta attieksme pret visu. Sākot ar mācību līdzekļiem, beidzot ar mācību saturu.
- piebilst
- 3.5.06 10:03
-
Un tu gribi teikt, ka vainīga ir sistēma?
Kaut kā neticas. Ņemot vērā to, ka pedagogiem tak būtu teorētiski jābūt vecās sistēmas produktiem, kas tātad spētu iemācīt bērniem visu to rūpību un pārējo pareizo bla-bla-bla. Kuriem tam būtu jābūt tik ļoti asinīs, ka nekāda sistēma nevarētu šīs prasības iznīdēt :)
Bet tas, ka cilvēki ir nevīžīgāki, tas fakc. Pat man, pēc dabas izteikti nevīžīgam, nekārtīgam un visādi citādi galīgi garām cilvēkam manas māsas burtnīcas liekas šausmīgas. - piebilst
- 3.5.06 10:09
-
Es domāju - jā, sistēma. Pareizāk sakot - tās trūkums. Jukas. Vecie skolotāji ir apjukuši un, iespējams, atmetuši ar roku visam.
Eu, nu laikam jāstrādā arī beidzot:) - piebilst
- 3.5.06 10:11
-
Nuja, nekādas kārtības, nu vienkārši nevaru, jau 10.14, un tās bābas tik tarkšķ un tarkšķ :D
Par sistēmas trūkumu - vot jā, zem tā es varu parakstīties. - piebilst
- 3.5.06 10:14
-
Vienojāmies:)
ja vien tu man piekrīti, ka labāk slikta sistēma, nekā nekādas sistēmas, vsmaz skolā:) - piebilst
- 2.5.06 23:27
-
Uz blusu vakti.
- piebilst