- 30.3.03 22:08
- Biju RJT uz Ibsena "Noru", Ķimeles režija. Pirmkārt, nesaprotu, kādēļ viņa izvēlējusies šo lugu. Klasiskā dramaturģijā, protams, vienmēr var atrast laikmetīgas problēmas, - cilvēku attiecības, mīlestība, īpašuma tiesības uz otru cilvēku, priekšstatu sabrukšana...tiri-piri, viss tas, ar ko mēs mokāmies un dzīvojam. Tomēr, tomēr, visa tā jezga ap vienu viltotu parakstu nepārliecina nemaz, aktieri (izņemot Broku un varbūt Ēci) nezina, kas viņiem būtu jādara, scenogrāfija vienkārši ļoti slikta (lai gan Fišera un Ķimeļa (Planktons) dēļ es ļoti centos tur atrast kaut ko labu).
Principā pasaulē režisori, iestudējot klasiku, atļaujas svītrot ļoti daudz teksta. Šodien cilvēkam nav jāatkārto viens un tas pats neskaitāmas reizes, lai saprastu. Pietiek ar vienu reizi - un režisoriski veiksmīgi atrastu formu, lai doma nostrādātu. To es atcerējos, skatoties bezcerīgi garlaicīgo un didaktisko dialogu pēdējā ainā pie galda. Tipa - par sieviešu beztiesisko stāvokli Ibsena laika sabiedrībā. Diemžēl, šodien tas izklausās vairāk pēc žurnāla "Kosmopoliten" aicinājuma sievietēm atļauties būt pašām.
Kā vaina? Režisores? Visas komandas? Nezinu, neesmu kritiķe. Un vipār, kāda tam nozīme.
Interesanti, kā izrāde patika
smejmoon? Kuru es tur, šķiet, redzēju. - 11 rakstapiebildīšu
- Re: maya
- 31.3.03 10:15
-
Bezvārdis
:))
nezinkāpēc, bet tagad domājot...bezmaz vai tas motorzāģis ir palicis atmiņā kā dzīvākā lieta visā izrādē. Daudz dzīvāka par lelli un leļļu galdiņu un mandeļu cepumiem. Jā, pilnīgi neiederīga, jā pilnīgi no citas operas, bet varbūt tieši tāpēc arī pati labākā visā "operā". :)))
maya - piebilst