Wed, Feb. 4th, 2009, 04:59 pm

Klau, cibļi, kurš ir vairāk pa ārzemēm dzīvojies - kurā valstī/pilsētā sabiedriskajā transportā vajag atķeksēties ar elektronisko biļeti, izkāpjot no transporta līdzekļa?

Wed, Feb. 4th, 2009, 09:24 pm
[info]murks

Neredzu nevienu ērtumu šai sistēmai, par vienkāršumu vispār nerunājot. Varbūt paskaidrosi, kur ir ērtums, un kur - vienkāršums, salīdzinot ar normālām 2h/4h/dienas biļetēm, kuras 1x jānozīmogo?

Un tomēr, kuras ir tās progresīvās valstis, kurās ir šāda sistēma?

Thu, Feb. 5th, 2009, 10:55 am
[info]kangaroo

Ērtums ir tāds, ka es braukāju pa visu pilsētu kā vien vēlos un katrā transporta līdzeklī tikai novicinu savu karti, nevis laužos cauri visam pārbāztajam busam, lai atrastu fuckin konduktoru vai iebērtu saujā santīmus šoperītim, kam patiesībā ir jāstūrē un jāskatās uz ceļu, nevis jāapdraud manu drošību. Man ir par vēl vienu iemeslu mazāk līdzi staipīt tik neērto skaidro naudu. Un citi plusi, kurus slinkums rakstīt.

Kas attiecas uz valstīm, tad skat. citus manus komentārus.

Thu, Feb. 5th, 2009, 11:25 am
[info]murks

Man pazīstamajās pilsētās šo (un vēl liekāku) ērtumu sasniedz, 1 (vienu) reizi apzīmogojot biļeti, pirms pirmā brauciena. Un šī biļete tad ļauj vizināties visos pilsētas transportos (ieskaitot metro un pilsētas vilcienus) vai nu visu dienu, vai noteiktu stundu skaitu, vai vairākas dienas - atkarībā no biļetes. Nav nekas jāvicina _katru_ reizi, ne iekāpjot, ne izkāpjot. Un to var paveikt arī ar mūsu transportos jau esošajiem zīmogotājiem. Ietaupās cikturtie desmiti miljonu.

Un nopirkt biļetes var automātā, kurā var samaksāt arī ar elektronisku naudu - tiem, kuri nemīl nēsāt līdzi cash.

Thu, Feb. 5th, 2009, 11:38 am
[info]kangaroo

Tāda Londona vai Parīze var atļauties, ka viņu pustukšajā sabtransā vizinās bez maksas. Arī Rīgā tika ieviestas tūristu biļetes, bet pasākums izgāzās, jo parasti tūristiem pazūd vēlme izmantot Rīgas sabtransu pēc pirmā brauciena pīķa stundās.

Ja Rīgā uztaisītu šādu sistēmu, tad transports kļūtu vēl pārpildītāks, jo samaksājot tikai vienu reizi varētu tikt uz otru pilsētas galu, ko visi ar lielāko prieku izmantotu. Tāpēc jau Rīgā neoptimizē transportu (piemēram, nav busa, kas ietu no Zolitūdes uz Pļavniekiem vai no Bolderājas uz Ķengaragu)- jo biežāk jāpārsēžas, jo vairāk jāsamaksā. Jo vairāk jāsamaksā, jo mazāk jāsubsidē. Jo mazāk jāsubsidē, jo zemākas cenas var turēt. Jo zemākas cenas, jo vairāk braukt gribētāju. Apburtais loks. Ja uzlabos maršrutus un ieviesīs Tavu piedāvāto shēmu, tad nāksies krietni celt cenas, lai pilsētai nebūtu jāpiemaksā tik daudz par to, ka šāds transports vispār eksistē. Ja pacels cenas, tad vēl izdevīgāk kļūs braukt ar savu mašīnu. Pieaugs sastrēgumi un mazināsies pilsētas ienākumi.

Jebšu Tu domā, ka Rīgas domē tiešām vieni vienīgi pajoliņi sēž, kas neprot rēķināt?

Thu, Feb. 5th, 2009, 12:00 pm
[info]murks

Rēķināt gan jau prot. Droši vien, ka pat ļoti labi prot. Vienīgi reizēm rodas šaubas par mērķu nesakritību ne ar pasažiera, ne ar pilsētas mērķiem.

Joprojām nekādi nesaskatu to milzu labumu, kuru dos šī jaunā iespēja vicināties ar ētaloniem. Subjektīvi man tas liekas pat neērtāk par jau esošo sistēmu. Un konflikti starp pasažieri un kontrolieri stilā "bet es nopīkstināju / bet man aparāts rāda, ka neesat / tad jūsu aparāts kļūdās" ir jau ieprogrammēti. Un pavisam noteikti tas ir dārgāk. Un tā cena tak tā vai citādi nonāks līdz pasažieriem - naudas esošās sistēmas saglabāšanai neesot, ir jāsamazina reisu skaits, un jāceļ cena uz 0.50, un jāprasa lielākas subsīdijas rīgas satiksmei. Bet tie septiņdesmit ar asti miljoni šai jaunajai sistēmai atrodas. Pārrēķinot uz 700 000 pasažieriem (tik daudz gan Rīgā nez vai ir), uz katru pa 100 Ls, jeb 250 braucieniem par velti, pie pašreizējām cenām.

Thu, Feb. 5th, 2009, 01:55 pm
[info]ld

lv spiedz jau pa 50 sanchikiem, bet 1,70 Ls(2,1 euro AB zona Berliinee) buutu gatavs maksaat?