Tue, Jan. 29th, 2008, 12:42 pm

Klau, a ir kauč kādi salīdzinoši pētījumi par izglītības kvalitāti dažādās valstīs un dažādos laikos? Gribētos palasīties, un arī metodiku iepētīt. Savādāk virkne ļaužu vaid pilnā galvā, ka agrāk izglītība bija ļoti laba un tagad ir ļoti sūdīga.

Mani tas sevišķi neuztrauktu, bet es esmu mācījies tais agrākos laikos un labi atminos tādas pašas vaimanas arī pirms gadiem divdesmit pieciem - vai, cik tagad ir sūdīga izglītība un agrāk, vot, tad bija riktīga! Un vēl agrāk, tad bija kolosāla!

Kaut kur tais visās vaimanās ir aplami spriedumi.

Tue, Jan. 29th, 2008, 01:20 pm
[info]laukuroze

tā varbūt ir skolotāja, ne programmas problēma?

Tue, Jan. 29th, 2008, 01:46 pm
[info]dunduks: protams, skolotaajs uuber alles, bet ...

man jau pagaajsh piektdien viena skolotaaja izteica pilniigu neizpratni, ka nez kur taa ir un normaali gan taa nedarot, bet probleema taada, ka skolotaaji, kuri taa dara, ir peitiekoshi ddaudz, shis konkreetais nav nebuut ne vieniigais signaals.

Tue, Jan. 29th, 2008, 01:52 pm
[info]laukuroze: Re: protams, skolotaajs uuber alles, bet ...

nu ja.
bet tas neliecina par izglītibas kvalitāti kopumā..

Man bērnam latviešu val. skolotāji mainās ar regularitāti 3 mēneši.. un to, cik radikāli atšķiras metodes.. var novērot aizvērtām acīm :D

Tue, Jan. 29th, 2008, 02:32 pm
[info]dunduks

tas, ka skolaa nav jaalasa (un maajaas arii neuzdod) zinaamaa meeraa raksturo izgliitibaas kvalitaati, jo vinjiem vienkaarshi nerodas iespeeja papildinaat vaardu kraajumu (ok, visiem jau nav jaabuut graamatu tarapiem kaa man), kas kaut arii nedaudz, bet ietekmee;
taapat optikas maaciishana pamatskolaa fizikaa, vai g=10m/s^2 un PI=3 utt. utml., izpratnes neiedoshana par to, kas ir lenjkjis, kaa to meera, saistiitaas funkcijas, iedodot tikai trigonometrisko funkciju veertiibas pie noteiktiem lenjkjiem, kaa rezultaataa uzdevumaa sanaakot kaadam citam ciparam paraadaas pilniiga neizpratne, ko dariit ar sinusu lenjkjim no 40 graadiem.

pieljauju, ka kad-mees-augaam-metodika ar milziigajiem informaacijas apjomiem arii nebija ideaala, bet eksaktajos vismaz bija Sisteema un lasiit arii vajadzeeja, pat maajaas un, galvenais, nekad nebija kontroldarbs, kuraa nebuutu iespeejams dabuut 5, atshkjiriibaa no shodienas skoleeniem, kuriem pietiekoshi biezhi meedz buut kontroldarbi, kuros pat teoreetiski nevar dabuut atziimi labaaku par 8, no 10 balleem, protams :-)

Tue, Jan. 29th, 2008, 02:43 pm
[info]laukuroze

Kā neliek lasīt!!!!!

man liekas es to vien daru, ka stāvu ar pātagu un saku - vai tu lasīsi vienreiz vai nelasīsi...
Manam 2klasniekam līdz maijam 10 grāmatas jāizlasa - un tās nevar būt 5lapu komisksi, bet visnotaļ nopietnām jābūt..

Un mana 8klasniece tikko dabūja 10 ķīmijas k.d. tā kā IR tādi kontroldarbi..

Es vēl joprojām uzskatu, ka visa sakne ir skolotāja personība un viņa individuālās mācīšanās metodes...

Un vēl.
Es protams nezinu, kā bija senajā grieķijā vai jaunlatviešu laikos, bet salīdzinot savu, padomijas pēdējos gados gūto izglītību, man ne mirkli neliekas, ka kaut kas ir pasliktinājies. Daudzējādā ziņā (valodas piemēram).. ir pat vēl labāk, nekā kādreiz, kaut vai tāpēc, ka agrāk sāk mācīt.

Un par to fiziskas izpratni, es arī ar savu padomjlaiku izglītību, nesapratu, par ko ir runa.. bet tāpēc es nejūtos ļoti apdalīta :DD

Tue, Jan. 29th, 2008, 03:27 pm
[info]dunduks

tev (taveejiem) veicas taatad :-)

nu jaa, sveshvalodas (anglju/vaacu), protams, ir tagad labaak kaa Toreiz, jo sliktaak buutu tikai tad, ja vispaar nemaaciitu :-)