Pegijas · Lī · interjers

Entries · Archive · Friends · Profile

* * *
Ja speciāli nekāpj kādā Pārdaugavas kāpā vai pēkšņi pie kāda ciemos uz piekto stāvu, tad mans vestibulārais aparāts mazāk straujas augstuma izmaiņas tiešā veidā nefiksē: manu pastaigu radiusā relatīvais augstums caurmērā mainās 5-10 metru robežās uz pāris kilometriem. Smieklīgi. Maņas nav zinātniski instrumenti. Tomēr kaut ko tās rāda. Karstās vasarās temperatūras atšķirība starp galvas augstumu un neapēnotu ielas segumu metru 80 zemāk mēdz būt pat 20 grādus liela. Šodien sīkais lietiņš visas dienas garumā strauji pārvērtās bīstamā atkalā zemākajās vietās, kur zeme jau stinga, bet vairs nepiesala pat par pāris metriem augstākās, un to vestibulārās maņas gan manīja.
Otra lieta, par ko atkal jau biju ļoti dusmīgs – seguma materiāli. Atkalas laikā visbīstamākie ir tie raibi bruģētie gājēju celiņi – LV kontekstā visvairāk propagandētie "kopējā labuma" projekti, bet tai pat laikā visienesīgākie korupcijas projekti. Gan segto darbu, gan otkatu ziņā. Katrs klucīšu bruģis šodienas atkalā bija bīstamāks par pašu lētāko, šķembām pilno un tāpēc abrazīvo asfaltu, pat ja tas karstajās vasaras dienās neizskatās pilsētas svētku cienīgs.
(Būtu gribējis uzkāpt pie kāda uz piekto stāvu spontāni, vai vismaz kādā Pārdaugavas kāpā sava prieka pēc, bet ļoti piekusu, censdamies nepaslīdēt.)
* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry

* * *
[User Picture]
On 20. Decembris 2022, 19:17, [info]helvetica commented:
es šodien arī tieši par šo pašu visu domāju! Siltumu un aukstumu. un ielas segumu asfalts vs akmens. Lai gan secinājumi man bija otrādāki par to seguma daļu 😸
[User Picture]
On 20. Decembris 2022, 19:26, [info]simamura replied:
Kā gan var būt otrādāki! Es speciāli skatījos uz citiem, kas pēc droša asfalta uz gājēju pārejas spēra pirmos nedrošos soļus uz pilnīgi slidenā gājēju bruģa.
[User Picture]
On 20. Decembris 2022, 23:37, [info]helvetica replied:
es pēc Zviedrijas spriežu - tur viņi mētā akmentiņus sniegā.
Un viņiem ielās akmens klucīši, kam raupjas virsmas - ar čemodānu braukt - murgs, bet ziemā savukārt kājas neslīd nemaz.
A asfalts tāpat ir slidens, ledus uzplēš un veidojas risas un vasarā kūst un šiepjas. Un tad es domāju, cik ilgu laiku cilvēkiem būtu jāstaigā, lai iestaigātu gropes akmens klucīšos (un, ja iestaigā gropi, tad nākamos gadsimtus jāstaigā pa to malām, lai vienmerīgi nostaigātu gropi arī tur, kur nebija etc.), tādas, kādas paliek no auto riepām mīkstā asfaltā, un, ka no akmens nav tādu izgarojumu kā no asfalta, un gadsimtiem turas, ja labi saliek, un, ka principā akmeņu vienīgais mīnuss ir, ka ar auto braukt pa tādiem čakarīgi, un, ka nevis cita tipa amortizāciju auto izgudro, bet nomaina visu segumu nafig pret citu.
On 20. Decembris 2022, 21:14, [info]asiize replied:
Jā, man arī kaut kā šodien likās, ka bruģa šuvēs tomēr zole kaut mazliet vēl aizķeras un mazāk slīd salīdzinājumā ar pliko asfaltu. Slīpās ietves gan apledojot ir šausmas, cenšos ar ratiem nostumties uz brauktuves jau pirms tām, citādi nespēju nomanevrēt.
* * *
[User Picture]
On 20. Decembris 2022, 22:50, [info]usne commented:
tīri nolaizītais asvalts neatšķiras no bruģa, vienīgie ejamie gabali bija tie, kur sniegs bija palicis un pat pilnīgi netīrītie gabali.
* * *
[User Picture]
On 21. Decembris 2022, 01:13, [info]mazaa_mija commented:
es šodien konsekventi pārvietojos ar kājām tikai pa velo celiņu, jo tas smukais izliktais bruģītīs bija tīra slidotava, un man te zieniet, kalniņi rajonā, ha ha
* * *

Previous Entry · Leave a Comment · Add to Memories · Tell A Friend · Next Entry