Shelly -

May. 12th, 2007

08:45 pm

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Šodien vīrs mani paveda. Paveda, jo viņš bija apņēmies braukt uz velo, savukārt man nelikās, ka divu minūšu brauciena dēļ smago braucamo ir vērts trīs minūtes stiept no trešā stāva. Tāpēc beigās mani veda uz bazgāžnieka. Secinājums - braukt uz bagāžnieka ir forši, romantiski, mīļi un briesmīgi. Briesmīgi - jo aiz vīra mugursomas es pilnīgi neko neredzu un man nav ne mazākās jausmas, kur likt kājas, lai neiebāztu tās kādās ritošajās daļās.
Paveda vīrs mani tieši līdz piemājas velospidētu veikalam/servisam Hawaii Express, kur ravena un affair staigāja starp riteņiem un kaisli strīdējās par to, kāds braucamais affair ir vajadzīgs. Es par to laiku devos izklaušināt servisa daļu, lai noskaidrotu, vai velosipēdam bez amortizatoriem (kā manējam vai ravenas) vispār var pielikt amortizatorsu. Braukt pa pilsētu, kur nevienmēr ir uzbrauktuves, bez amortizatoiriem ir "pain in the ass" vārda burtiskā nozīmē. Es brīnos, ka vēl neesmu iedzīvojusies smadzeņu trīcē. Vīrs apgalvoja, ka mierigi.
- Teorētiski var, - laiski man atbildēja apkalpojošais personāls. - Redziet, te ir amortizējošās dakšas. Ir tādas pa Ls 17, bet tās nav labas. Labas ir pa Ls 70. Vēl varētu būt vajadzīgs pārnesums - šitāds te, pa Ls 11, Varbūt vēl kādas mazās detaļas pa Ls 5.
- Paldies, - es maksimāli cienīgi teicu, un devos atpakaļ pie vīra. - Klau, mīļum, kādu riteni tu man ieteiktu? Tās amortizējošās dakšas ir tik dārgas, ka labāk derētu padomāt arī par jaunu rāmi, bremzēm un riepām komplektā.
Viens dāmu velosipēds man tiešam simpatizēja. Alumīnija rāmis - nevis velis, bet pūciņa! Pat es viņu varu pacelt vienā rokā, un stiept ne tikai trešajā, bet arī 30. stāvā! Ls 279. Tiesa, mani samulsināja bremzes - vismaz rokas bremžu braucamajam nebija vispār, vai tad jābremzē atkala ar kāju? Un vīrs apgalvoja, ka riepas esot briesmīgi šauras, tāpēc braucamais nebūšot stabils.
Tāpēc tagad man ir šādi jautājumi:
1) vai jaunu dakšu uzstādīšana tiešām ir tik dārga?
Un ja ir, tad:
1) vai sievietei, kas brauc pārsvarā tikai biksēs, ir jēga pirkt sieviešu velosipēdu?
2) kas ir labāk - rokas bremzes vai kājas?
3) (un galvenais) - kur man meklēt vieglu riteni ar jauku amortizāciju?

Kamēr mūsu draugi iepirkās, pabraukājos apkārt ar vīra braucamo - johaidī, man liekas, ka man piestāv milzīgi lieli riteņi. Pat tad, ja nokāpšana no tā man prasa visas baleta iemaņas!

Current Music: The Corries - The Isle of Sky
(7 comments | Leave a comment)

Comments:

[User Picture]
From:[info]vv
Date:May 12th, 2007 - 10:19 pm
(Link)
man vienmēr licies,ka riteņa meklējumos jādodas uz ZZK, pati tur arī pirku savējo :)
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 12th, 2007 - 11:23 pm
(Link)
Viens ZZK man sanāk pa ceļam, braucot no darba uz mājām ar velo, varēšu tur iebraukt un palūrēt. Paldies.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]antuanete
Date:May 12th, 2007 - 11:26 pm
(Link)
Par sieviešu riteni - ja nav īpašas prasības pēc stila, tad nafig. Vīriešu riteni ir ērtāk nest pa trepēm (rāmi var uzmest plecā); ja vari kāju pārcelt pāri uz aizmuguri, jēgas no sieviešu rāmja nav.
Bremzes - protams, labāk rokas. Kājas nav tik dinamiskas, un, ja pierasts pie rokas bremzēm, būs jāmācās braukt no jauna.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:May 13th, 2007 - 12:32 am
(Link)
Skaidrs. Tad ņemšu veču/unisex riteni.
Bet iemācīties bremzēt ar kāju es varētu. Rokas bremzes pašas par sevi man nešķiet tik ērtas, jo man patīk cieši turēties pie stūres, bet ja jābremzē, tad jāpalaiž rokas.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]kaitnieks
Date:May 13th, 2007 - 04:57 pm
(Link)
Man labaak patiik kaajas bremzes. Pirmkaart var braucot runaat pa telefonu, otrkaart braucot bez rokaam var korigjeet aatrumu.
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]cu
Date:May 14th, 2007 - 01:48 am
(Link)
bet zinkā, ar amortizatoriem jau ar nevarēs braukt taisni virsū apmalēm. Nu tikai uz pavisam maziņām. Ā, nujā, braukt nost no apmalēm ir gan patīkamākāk. Ka stūre nevis atsitas, bet smuki iegrimst.

Viņiem vēl ir tāda ēnas puse, ka uzmanīgāk jābremzē ar priekšējām bremzēm, jo rats bremzējot it kā duras zemē. Ar cieto dakšu pa grants ceļu var dabūt, ka rats sabloķējies slīd kā sliece, ar amortiņiem tur būtu kūlenis.

Šaurie rati drošvien daudz foršāk ripo kā resnie, bet tos arī daudz vieglāk uz apmalēm pārsist :-/
(Reply to this)
From:[info]krizdole
Date:May 15th, 2007 - 11:59 pm
(Link)
izlasot par biksēm, man beidzot pieleca, kāpēc ir sieviešu un vīriešu velosipēdu iedalījums :D a tā - nekad nesapratu, kāpēc tie velosipēdi dažādi jātaisa.
(Reply to this)