|
Jun. 7th, 2011|02:16 pm |
Manuprāt loģiska ir sistēma kā Skandināvijā kur tiesības mācīties dzimto valodu par valsts/pašvaldības līdzekļiem ir dažas stundas nedēļā (attiecīgajai kopienai pašai jāatrod skolotājs) un var dabūt valsts atbalstu minoritāšu svētdienas skolām, kur māca dzimto valodu, literatūru, vēsturi, bet šīs mācības nekādi nav integrātas vispārējā izglītibas sistēmā. Ir dažas starptautiskās skolas, kurās var mācīties angliski, bet tikai tad, ja ģimenei ir pamatojums, ka valstī neuzturēsies ilgāk kā 2 gadus. Uzsvars ir uz to, ka tas nekādi nav integrēts parastajā izglītības sistēmā - attiecīgā kopiena pati meklē dzimtās valodas skolotāju mājmācībai, pati organizē svētdienas skolas, kuras prasa gan materiālus, gan laika ieguldījumus no vecākiem utt. Valsts un pašvaldības tam tikai sniedz visai ierobežotu materiālu atbalstu.
|
|