Ernst&Young bijis auditors (revidents?) DLRTC un LVRTC, kā arī nodarbojies ar konsultāciju sniegšanu. Tā sagadījās, ka tieši 2003. gadā DLRTC un LVRTC pasūtījis veidot biznesa plānu digitālās apraides projektam, ko arī E&Y godam veicis. Kā jau tādu darbu pienāktos veikt - izprasījis visu informāciju no klientiem, sakompilējis un iešuvis smukā dokumentā. Pēc tam vēl devuši atzinumu (paši par savu biznesa plānu), ka plāns ir pavisam reāls.
Ko prokuros? (1) Plāns pavisam vēlu tapis, un kā gan varēja slēgt lielo līgumu bez biznesa plāna? (2) Plāns nevar būt reālistisks, ja nebija pat zināms, vai digitālos uztvērējus par brīvu iedzīvotājiem dalīs vai liks pirkt. Prokurors Zelčs neatlaidīgi uzdod lieciniekam jautājumu "A priekš kam jūs to vispār darījāt?" "Klients lika un darījām", atbildēja E&Y pārstāvis. Par prokurora neatlaidību beidzot sadusmojas arī tiesa un noraida jautājumus. Dažus interesantus jautājumus uzdod arī apsūdzēti, piemēram, "Vai lieciniekam ir zināms kāds normatīvais akts, kurš obligāti liek biznesa plānus taisīt?", "Vai E&Y darbību - dokumentu kompilēšanu biznesa plānā - kāds kādreiz ir atzinis par krāpniecisku vai noziedzīgu?"
Pavisam nesaprotami, ko prokuratūra grib ar tā biznesa plāna neesamību pierādīt. Tādu faktu vispār šķiet neiespējami pierādīt (kam gan nav sava plāna?) Un, pat ja pierādītu, kas no tā izriet? Vai tad bez tāda plāna nedrīkst līgumus slēgt? Savukārt jautājums par dokumentu kompilācijas noziedzīgo raksturu ir skaidrs mājiens par to, ka Kempmayer sniedza DLRTC stipri līdzīgus pakalpojumus gatavojot dažādus dokumentus. Tad varbūt vajadzētu arī E&Y pie dziesmas paņemt?
Otrs liecinieks ir izbijis LVRTC valdes loceklis. Padzīvojis vīrs, inženieris, acīmredzot daudz cietis no visa kas šeit noticis - viens no tiem, kas cīnās pret apsūdzībām t.s. DLRTC likvidācijas lietā. Cilvēks ar pārsteidzoši sliktu atmiņu. Uz 90% jautājumu atbild - neatceros. Patiesībā, cilvēkam bail noliegt vai apstprināt dažadus faktus, toties labprāt pauž savu viedokli. Šajā ziņā parādās interesanta informācija, jo cilvēks LVRTC valdē strādājis arī visus "jaunos laikus" un redzējis visas DLRTC bīdīšanas aizkulises jauno laiku valdībā. Nosauca agresīvākos līguma laušanas bīdītājus (divi satiksmes ministrijas darboņi), kaut bija zināms, ka KML ir gatavs sarunām par līguma mainīšanu. Tie, protams, tikai viedokļi, bet ir par ko padomāt.