KP: Nepārtikas precēm Latvijā raksturīgi ļoti augsti uzcenojumi
Rīga, 29.jūn., NOZARE.LV. Nepārtikas precēm Latvijā raksturīgi lieli uzcenojumi, liecina Konkurences padomes (KP) veiktās nepārtikas preču tirgus uzraudzības rezultāti, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja KP vecākā referente sabiedrisko attiecību jautājumos Inita Kabanova.
Uzraudzības noslēguma ziņojumā ietvertā informācija liecina, ka aplūkotajām nepārtikas precēm Latvijā raksturīgi lieli uzcenojumi. Piemēram, trikotāžas piederumu uzcenojums vidēji pārsniedz 200% jeb trīs reizes, salīdzinot ar ražotāja cenu, bet atsevišķām kosmētikas precēm uzcenojums pārsniedz pat 1000% jeb 11 reizes.
"Augstie uzcenojumi lielā mērā skaidrojami ar Latvijas nelielo tirgu, kā arī augstajām loģistikas un mārketinga izmaksām, kas īpaši svarīgas ne pirmās nepieciešamības precēm. Tirgum raksturīga arī vēsturiski izveidojusies lielāku uzcenojumu noteikšana importētajām precēm," stāsta Kabanova.
Tāpat KP secinājusi, ka cenu līmeni tirgus dalībnieki noteikuši neatkarīgi, bez aizliegtas vienošanās - vienādu preču zīmju cenas dažādos veikalos atšķiras līdz pat 40%. Atsevišķu - īpaši lētāko - preču zīmju cenas veikalos mēdz būt identiskas, tomēr tas galvenokārt skaidrojams ar mazumtirdzniecības tīklu piemēroto cenu sekošanas praksi, reaģējot uz tās patērētāju grupas pieprasījumu, kuras rīcību visvairāk ietekmē cenu atšķirības.
(Tālāk īsināts)
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: