next surprise

« previous entry | next entry »
Dec. 8th, 2008 | 09:29 pm

pie valdības paustajiem (bet it kā SVF uzspiestiem) nodomiem paaugstināt PVN likmi no 18% uz 21% un tā starp citu mazināt IIN, konkrētu skaitļus nenosaucot, man gribas skapī atrast Makroekonomikas grāmatu vai vismaz lekciju pierakstus. Vai tiešām viņi cer uz šādām rokādēm, atceroties vēl šīrīta hītu par algu samazināšanu valsts pārvaldē, paaugstināt budžeta ieņēmumus?!

Link | Leave a comment | Add to Memories


Comments {22}

(no subject)

from: [info]eermaniitis
date: Dec. 8th, 2008 - 09:56 pm
Link

vispār PVN maksā gala patērētājs
un līdz ar IIN samazināšanu, tiek samazināti nodokļi darba devējam (ja pieņem ka gan alga gan nodokļi ir darba devēja izdevumi)
darba ņēējam = patērētājam itkā vajadzētu pieaugt ienākumiem uz to IIN rēķina, bet pieaugs arī zidevumi, jo PVN būs jāmaksā lielāks par precēm ko lieto - un arī siltumam

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Dec. 8th, 2008 - 10:46 pm
Link

es tieši no patērētāja viedokļa domāju. un algu samazinājums jau pagaidām attiecināms tikai uz valsts iestādēm, kur valsts ir darba devējs, tātad - jā, valstij samazināsies par saviem strādājošajiem maksājamais IIN. tas būtu viens ietaupījums. bet tikai pieņemot, ka privātais sektors paliek nemainīgs, lai gan par to, kā tiks stimulēta uzņēmējdarbība, līdz ar to arī privātā sektora algu uzturēšana vismaz līdzšinējā līmenī, tādu ziņu mums. kas tomēr ļauj prognozēt, ka ieņēmumi no IIN budžetā samazināsies. pie valsts pārvaldē strādājošo algu samazinājuma, kritīsies arī sociālā budžeta ieņēmumi, tajā pat laikā pieaugošais bezdarbs būs papildus spiediens uz sociālo budžetu!
ja palielina PVN, tas nozīmē, ka reālais nodokļu slogs uz iedzīvotāju tomēr palielināsies, un pie pašreizējiem ienākumiem mēs varēsim nopirkt mazāku preču daudzumu (skaita ziņā), kas nedos gaidītos ienākumus budžetā, ja neskaita apkuri un medikamentus. naudas jau cilvēkiem vairāk nepaliks un ar paaugstinātu PVN likmi nevar palielināt pieprasījumu! tas ir tas, ko es saprotu no fiskālā viedokļa! tieši otrādi - ja cilvēku ienākumi paliks tie paši vai samazināsies, kritīsies uzņēmumu apgrozījums un būs kārtējie bankroti un/vai darbinieku samazināšana/atlaišana, sociālie pabalsti etc. Man te kaut kāda lejupslīdoša tā spirāle tomēr sanāk :(

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]eermaniitis
date: Dec. 8th, 2008 - 10:57 pm
Link

ja ņem vērā, ka paikas cenām jākrītas un arī benzīnam vajadzētu palikt lētākam,

sanāks ka dēļ IIN ienākumi paliks tie paši
dēļ cenu svārstībām paikai un PVN - izdevumi paliks tie paši

uzņēmējiem paliks lētāki darbinieki dēļ IIN, kas nozīmēs bezdarba pieauguma samazināšanos

aiz kā ienākumi vailstij no IIN samazināsies, sociālais varētu nostabilizēties tuvākajā nākotnē, jo sākumā ņem sociālo nodokli un IIN tikai no tā kas paliek

kā rezultātā situācija valsts budzētā uzlabosies, bet dēļ IIN ienņēmuma samazinājuma, cietīs pašvaldības

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Dec. 8th, 2008 - 11:11 pm
Link

paikas cenas galapatērētājam pieaugs, jo pieaugs PVN. turklāt jārēķinās, ka PVN pieagums daļēji ietekmēs arī ražošanas izmaksas pieagumu, ja resursi tiks iepirkti vietējie.
lai pie 10% algas samazinājuma reālie ienākumi uz rokas paliktu tie paši, IIN ir jāsamazina līdz 15% likmei. tāpēc nepiekrītu, ka ienākumi paliks tie paši. mana pirkstpēja reāli samazināsies. pie līdzšinējās algas ar 20% IIN, mani ienākumi uz rokas pieaugs par 4,7%, tajā pat laikā PVN nomaksātā daļa ar 18% un 0% likmes paaugstināšanu palielināsies par vairāk nekā 4,7%. tas savukārt nozīmē, ka es kā patērētājs varēšu nopirkt mazāku preču daudzumu un kopējais iekšējais pieprasījums tomēr kritīsies.
par lētākiem darbiniekiem piekrītu, tajā pat laikā uz PVN rēķina paaugstināsies citi uzņēmēja izdevumi, t.sk., komunālie maksājumi, administratīvās preces un pakalpojumi, kā arī vietējās ražošanas resursu izmaksas. par PVN atgūšanas fīčām gan es neko nezinu.
man tomēr ndeod mieru tas pieprasījuma kritums - tas taču tiešā veidā atsauksies uz ražotāju! ja nu vienīgi imports smazināsies, bet, ja neatbalstīsim vietējo ražošanu, importa precēm metīs nost cenas, bet cietīs tik un tā vietējie.
murgs.

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]eermaniitis
date: Dec. 8th, 2008 - 11:16 pm
Link

nu kā raksta trz, tad jau šomēnes vērojama ir deflācija, jo benzīna cenu ietekmē (naftas) samazīnās PREČU cenas

bez tam 15% būtu tikai reāli, jo ir jāsabalansē UIN un IIN

pieprasījuma kritums? nez nez - kur ta šams var kristies? es ēst mazāk netiaisos ;) un viarāk vietējo produktu es īpaši nepatērēju.... tā ka vietējiem ražotājiem nau ko baidīties ;)

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]eermaniitis
date: Dec. 8th, 2008 - 11:18 pm
Link

a vietējie tirgotāji var iet pakārties

es jau sen esmu atklājis ebajus un citas fīčas

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Dec. 9th, 2008 - 09:16 am
Link

Tu ebayā arī pārtiku pērc?

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]eermaniitis
date: Dec. 9th, 2008 - 09:23 am
Link

tu lasi arī ko es rakstu, jeb aizsvislties uz katru repliku?

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Dec. 9th, 2008 - 11:56 am
Link

es neaizsvilos, es pajautāju, atsaucoties uz šo Tevis rekatsīto: "es ēst mazāk netiaisos ;) un viarāk vietējo produktu es īpaši nepatērēju.... tā ka vietējiem ražotājiem nau ko baidīties ;)"!

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]eermaniitis
date: Dec. 9th, 2008 - 12:06 pm
Link

par to arī rakstu - cik ēdu tik ēdīšu un maksāšu vairāk ja tas nepieciešams, tā ka vietējie ražotāji no tā necietīs


a kas saistās ar PVN, tad vispār jau tas ir rtendēts lai sabalansētu ekonomikas tirdzniecības bilanci

PVN palielināšana padarīs eksportu relatīvi lētāku un importu dārgāku - kas arī ir mērķis, nedevalvējot latu, panākt importa eksporta attiecību sabalansēšanos. IIN samazināšana arī lej ūdeni uz tām pašām dzirnām - vietējo ražotāju preces kļūst relatīvi lētākas.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Dec. 9th, 2008 - 12:09 pm
Link

aha, un degvielas cenas krītas, bet plāno palielināt degvielai akcīzi! pie paaugstināta PVN gadīšu, kā Latvijas siers paliks lētāks! uzskatu, ka vēl ciparos neizteiktais IIN samazinājums nedos būtisku ražošanas izmaksu samazinājumu.
bet vēl jau nekas nav apstiprināts!

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]eermaniitis
date: Dec. 9th, 2008 - 12:12 pm
Link

savādāk būt nevar

ir tikai 2 veidi
- vai nu devalvēt latu
- vai palielināt PVN

abi veidi tendēti tikai uz vienu - importa sadārdzināšana un eksporta veicināšana

citu izeju ekonomika neparedz

Reply | Parent


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Dec. 8th, 2008 - 11:23 pm
Link

bet siltumenereģijas cenu neviens netaisās samazināt uz naftas cenas krituma pamata! vēl vairāk - tai piemēros PVN! arī sabiedriskais transports lētāks nepaliks. un ēst nāksies vairāk importu nevis vietējos, jo, nestimulējot vietējos, mēs būsim pakaļā! ja cilvēka ienākumi paliek konstansti, bet viņa dzīvokļa rēķins būtiski pieaug, tas nozīmē, ka no kaut kā ir jāatsakās. es nepelnu tūkstošu. ar saviem pāris simtiem dzīvoju normāli. grāmatas pasūtu ebay, uz teātri aizeju reizi 2 mēnešos, tagad iešu reizi pusgadā. un Latvijas krējumu vairs nepirkšu, jo krējumu vispār vairs nepirkšu. pārtikšu no importētajiem augļiem, dārzeņiem, leišu gaļas un kolas. par maizi jāpadomā.
nu jā, no Tevis vietējie var nebaidīties, jo Tu jau esi zudis customers. Lūk, vēl viens potenciāli zudušais ... varēs tad Godmanis rakstīt 21.g.s epu - 'zudušo patērētāju meklējot'!

Reply | Parent | Thread


(no subject)

from: [info]eermaniitis
date: Dec. 9th, 2008 - 12:10 pm
Link

ja tev zināms, tad siltumenerģijas tarifus rēķina pēc piegāžu līgumiem, kurus sastāda rudenī, slēdzot līgumus ar mazuta piegādātājiem, kad arī tiek noteikta cena un veidoti kurināmā uzkrājumi

šobrīd tiek kurināts tas kurināmais kas iepirkts pāris mēnešus iepriekš par lielajām cenām

vai iepirkuši visai ziemai un vai iepirkuma cenas tiks mainītas piegādes laikā - neņemos spriest

Reply | Parent


icetea

(no subject)

from: [info]icetea
date: Dec. 8th, 2008 - 11:00 pm
Link

par pvn pinībā piekrītu,zināms reāls piemērs, kad šodien uzzinot šos valdības plānus tika izskaitļots,ka pēdējais laiks bodīti klapēt ciet.

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Dec. 8th, 2008 - 11:12 pm
Link

nu vot! redz kā :( bēdīgi ...

Reply | Parent


(no subject)

from: [info]tiesibsargs
date: Dec. 9th, 2008 - 12:35 am
Link

[info]pedejaislaiks!!!

Reply | Parent


murks

(no subject)

from: [info]murks
date: Dec. 9th, 2008 - 10:27 am
Link

No valsts viedokļa tas tak nav nekāds ietaupījums, ka mazāks IIN tiek pārlikts no vienas valsts kabatas citā. Ja nu vienīgi par iestāžu tēriņu samazināšanu to varētu noformēt. Bet arī tad tā būtu blēdīšanās.

Bet pagaidām jau vēl par agru kaut ko rēķināt - re, pa nakti esot izdomājuši, ka jāsamazina par miljardu, nevis 600mio. Gan jau vēl kaut ko izdomās.

Un vispār - gratulācijas! :*

Reply | Parent | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Dec. 9th, 2008 - 11:58 am
Link

Paldies :)
par to miljardu - avīzē bija laba replika kontekstā, ka valsts budžeta izdevumi nenozīmē tikai valsts pārvaldes aparātu. Mana replika - 200 miljoni Nacionālai bilbiotēkai ir 1/3 no 600 miljoniem. Ja samērojam Demakovas shēmas pret pārdesmit tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju, kaut kā stulbi sanāk!

Reply | Parent


D[ra]kone

(no subject)

from: [info]drako
date: Dec. 8th, 2008 - 10:15 pm
Link

Kas domāts IIN?

Reply | Thread


pata

(no subject)

from: [info]pata
date: Dec. 8th, 2008 - 10:25 pm
Link

iedzīvotāju ienākuma nodoklis

Reply | Parent | Thread


D[ra]kone

(no subject)

from: [info]drako
date: Dec. 8th, 2008 - 10:38 pm
Link

Paldies.

Reply | Parent