25 March 2009 @ 09:06 am
Kriminālā personālija: Stirna  
Beidzot manā dzīvē noticis kas ekstraordinārs!

Vakar pirmo reizi dzīvē nonācu Policijas busiņā. Rakstīju paskaidrojumu, ņēmu nost cerpuri, lai ļautos fotogrāfiju jaukumiem un citādi izbaudīju ārpus likuma esoša indivīda piedzīvojumus.

Pēc lekcijām paliku skolā, lai rotaļātos ar visādiem projektiem. Kamēr es tur visādi bakstīju tastatūru, pie manis pienāca divi bijušie (klases)biedri Andis G. un Edgars S. ar mērķi paaicināt palīdzēt viņu antropoloģijas pētījumam. Tā kā esmu augstākā mērā jauks un atsaucīgs cilvēks, piedevām, slīkstu dziļā jūsmē par antropoloģiju kā akadēmisku disciplīnu, es ar lielu labpatiku nomainīju ekseļa tabulas un epastu rakstīšanas jaukumus pret kameru un rekvizītu daiļošanu.

Manu visnotaļ jauko paziņu mērķis bija vērot cilvēku reakciju pret diviem viegli krimināla paskata ļaudīm, kas pa Rīgu stiepj miskates maisā un mākslīgām asinīm noklātā palagā ietītu (papīra ruļļu) cilvēku.

Viss gāja lieliski. Lielākā daļa kā jau vairāk vai mazāk saprātīgas būtnes no šāda akta novērsās. Tūristi un tantuki pašausminājās un paklačojās. Nākot tuvāk centram, satraukms pieaugua un, visbeidzot, iepretim McDonaldam, mūs apturēja 5 policisti. Mūsu iebildumi par to, ka tā ir mulāža, augstskolas projekts un visādi citādi absolīti ar huligānismu un ļaunprātībām nesaistīts akts, uzklausīti netika.

Mūs iedzina busiņā, lika rādīt dokumentus, fotografēja, pārbaudīja personālijas, rakstīja paskaidrojumu, un, visbeidzot, secinot, ka tas tik tiešām ir tikai un vienīgi skolas projekts, lika pēdējo cerību uz aukstajiem ieročiem, ko es un mani cienījamie biedri, varētu būt paslēpuši savās jaciņās.

Visā visumā man laikam tomēr ir prieks, par to, ka bija kaut kādi ļaudis, kas zvanīja policijai. Varbūt vienaldzība tomēr iet mazumā. Vai vismaz ir pietiekami daudz nogarlaikoto ļaužu, kas gatavi izmantot katru iespēju zvanīt uz *svarīgiem* numuriem.

Citiem projektiem, kas uz ielām veica kriminālas performances zagšanas un fiziskas vardarbības formā, izspiest kaut jel kādu attieksmi no līdzcilvēkiem tomēr neizdevās.

Citāti:

Tūrists #1: Some kind of demostration. These latvians are like this.

Vecs tantuks: No kā viņš nomira? Nodzērās?
Anids G.: Nē nē, tas ir tikai skolas projekts.
Vecs tantuks. Ā. Hm. Nu žēl.

Policists telefonā: Jā, jā un tur bija ar asinīm notraipīta lupata
BMB: Nē! Tās ir mākslīgās asinis. Krāsa!
Policists telefonā: Jā, asinīm un bērniem liels šoks esot. Nav kāds punktiņš par sabiedriskā miera traucēšanu vai nepiedienīgu uzvedību, ne?

Policists, kas pirms tam runāja pa telefonu: Jums nav kādi ieroči - naži, šaujamie?
BMB & A.G & E.S: Nē!
Policists: Pogājieties vaļā
BMB: o_0?
[pogājamies]
Policists: Un kas ir tajā somiņā? [rādot uz maziņo kameras somiņu]
E.S: Kamera.
Policists: Nu, nu ka taisiet vaļā.

BMB: Ko mēs esam nodarījuši?
Policists: [Klusums]
/Pēc brītiņa/
BMB: Kad mēs varēsim iet?
Policists: [Klusums]
BMB: [Sigh]


Tags:
 
 
Forma: Slinks
Fons: -
 
 
( Post a new comment )
amidars[info]amidars on March 26th, 2009 - 06:44 am
Atruna: viss zemaak rakstiitais vairs neattiecas uz notikumu, kas aprakstiits pashaa blogaa vai shii notikuma daliibniekiem. Taas ir manas subjektiivaas paardomas par klobex postu.

1. Visi ljoti labi zina, ka slepkaviibas un nezheeliiba notiek realajaa dziivee. Taapat visi zina, ka gan I, gan II Pasaules karaa (nemaz nerunaajot par mazaaka apmeera konfliktiem) tika un tiek pieljauta vardarbiiba (taada, kas paarsniedz videejo liimeni sabiedriibaa). Tachu shaadu lietu eksistence, manupraat, nenoziimee, ka iespeejami vairaak sabiedriibas loceklju ar to buutu jaakonfrontee tieshaa veidaa. Man tomeer liekas, ka nospiedoshi lielaakaa sabiedriibas dalja nekad dziivee nesaskaras a) ar asinjainu liikji, b) ar asinjainu liikji, kas tiek neesaats apkaart pa pilseetu (protams, shajaa gadiijumaa taa bija mulaazha, bet nedomaaju, ka, redzot taadu skatu, piemeeram, es ietu klaat un intereseetos, vai tas ir iists liikjis vai nee).
Par II pasaules karu maaciit tomeer vajag un arii turpmaak to dariit bez taadaam fotograafijaam kaa Tevis noraadiitajaa galerijaa vai koncentraacijas nometnju upuru liikju mulaazhaam klasee. Neticu, ka, lai izprastu shaada notikuma ceelonjus, attiistiibu un sekas ir nepiecieshami tik radikaali uzskates materiaali.
2. Ir daudz lietu, kas ir dabiska kjermenja sastaavdalja vai procesu, bez kaa muusu kjermenis nevar izdziivot. Vai tas automaatiski padara sho visu par publiski demonstreejamiem objektiem? Noteikti labi zini, ka filmaam un datorspeeleem ir reitingi - pat ja tos ne vienmeer ieveero, tad cilveeks pirms tam tiek briidinaats, ko vins var sagaidiit un attieciigi taa jau ir vinju pashu atbildiiba par sekaam.
Manupraat no logjikas viedoklja uztvert notiekosho par eksperimentu noteikti nav pirmaa doma normaalam cilveekam. Vienkaarshi taapeec, ka, lai to visu izdomaatu, ir nepiecieshama papildus informaacija un, kaa jau mineeju ieprieksh, man nerastos veelme siikaak iedziljinaaties un iet kaut ko noskaidrot pasham - tieshi taapat, kaa aciimredzot bija tiem, kas piezvaniija policijai.
3. Nevar izleegt, ka shiem cilveekiem nekad dziivee nebuus jaaredz asinjains liikjis. Vai liidzveertiiga preteeja iespeejamiiba ir pietiekams pamats, lai nejaushiem garaamgaajeejiem izraadiitu asinjainu liikja mulaazhu? Vai, piemeeram, tas, ka garaamgaajeeji centraa redz mineeto mulaazhu padara vinjus labaak adapteeties speejiigus liidziigaam iespeejamaam situaacijaam naakotnee? Varbuut labaakai pieraduma veicinaashanai izmantot iistu liikji un novietot to pie Laimas pulkstenja, lai tas buutu redzams visiem katru dienu? Vai shaada riiciiba padariis sabiedriibu vairaak uzmaniigu pret liidzcilveekiem un noveersiis pensionaaru piekaushanu Skandinaavijas pagalmos?
Absurds? Protams, tachu tik pat pamatots, kaa Tavs 3. punkts.

Kaa redzams atskjiriigajos veerteejumos komentaaros, ir sabiedriibas grupas, kuraam shaadi eksperimenti nav nekas iipash un nesagaadaa probleemas, tachu, veicot eksperimentu ar visu sabiedriibu ir jaapiemeero citi standarti.

Njemot veeraa iepriekseejo briidinaajumu, manupraat, links ir ievietots ljoti korekti.
(Reply) (Parent) (Link)